Po predstavení nových modelov Galaxy S9 a S9+ bol Samsung nadšený počtom predobjednávok. Kvôli tomu očakával, že v tomto roku predá až 350 miliónov smartfónov. Zhoršujúca sa situácia na veľkom čínskom trhu nehrá spoločnosti do kariet a Samsung tak tento rok môže predať menej smartfónov ako pôvodne plánoval.

Kórejský Samsung patrí medzi zopár najväčších výrobcov smartfónov sveta a jeho modely poznajú zákazníci vo všetkých krajinách. Tento rok svoju ponuku oživil o niekoľko modelov nižšej, strednej, ale aj prémiovej triedy. Práve zástupcom poslednej kategórie sa však nedarí tak, ako spoločnosť očakávala. Ešte nedávno Samsung zvýšil svoj cieľ predať za rok 2018 celkovo 350 miliónov smartfónov.

Samsungu sa nedarí podľa očakávaní

Podľa analytikov je však takýto plán príliš optimistický, a to aj vzhľadom na to, že minulý rok spoločnosť predala celkovo 319,8 miliónov smartfónov. Ešte rok predtým to bolo 309,4 miliónov kusov a v roku 2015 slušných 319,7 miliónov týchto zariadení. Za posledné 2 roky však spoločnosť vzhľadom na čísla nezaznamenala výrazný pokrok v predajnosti, a tak je cieľ predať teraz 350 miliónov kusov poriadne odvážny. Za prvé 3 mesiace tohto roka Samsung predal 78 miliónov kusov.

Zobraziť celú galériu (0)
Marques Brownlee/YouTube

Nenechaj si ujsť
Samsung prehral obrovský patentový boj s Apple. Musí zaplatiť mastnú sumu

Analytik spoločnosti HMC Investment & Securities však očakáva, že v druhom kvartáli sa mu bude dariť o čosi menej a zákazníci kúpia len 73 miliónov smartfónov. Najväčší prepad by však mali podľa odhadov zaznamenať práve vlajkové lode Galaxy S9 a S9+. Tých by mal za celý rok 2018 Samsung predať iba 30 miliónov kusov. Od roku 2012, kedy bol predstavený Galaxy S3, by tak išlo o najvýraznejší pokles predaja top modelov spoločnosti.

Nádej môže priniesť Galaxy Note 9

Vplyv na celkové predaje smartfónov Samsungu majú najmä podiely na jednotlivých trhoch, pričom spoločnosť stráca jeden z tých najdôležitejších. Jeho podiel na čínskom trhu totiž klesol z 20 % v roku 2013 na menej než 1 % v roku 2017. Odhady však hovoria aj o nižších prevádzkových ziskoch spoločnosti. Tie by mali medziročne klesnúť až o 40 % na celkových 2,1 miliárd dolárov. Istú zmenu by však mohla priniesť ďalšia vlajková loď, ktorú Samsung plánuje predstaviť už v auguste.

Nový Galaxy Note 9 podľa všetkého neprinesie veľké dizajnové zmeny, no zato sa dočkáme vylepšení „pod kapotou“. Spoločnosť doň môže konečne implementovať 3D rozpoznávanie tváre, snímač odtlačkov v displeji a špičkový fotoaparát. Táto novinka sa rozhodne vyšvihne aj po výkonovej stránke, no jej úspech medzi zákazníkmi je zatiaľ otázny. Pokiaľ by ani tento model nenaplnil očakávania výrobcu, môže sa jeho pozícia na viacerých trhoch ešte viac zhoršiť.

Pošli nám TIP na článok



Samsung