ROZHOVOR: Neexistuje spaľovák, ktorý sa vyspelosťou vyrovná Tesle. Musk vyrába „smartfóny“, ostatní stále len „tlačidlové mobily“
V ďalšom rozhovore sa FonTech.sk rozprával s Jaroslavom, ktorý je veľkým fanúšikom elektromobilov Tesla a sám ich má vo svojej garáži hneď niekoľko. Prezradil, aký je život s Teslou Model S a Model 3 a ako prebiehala ich kúpa či dovoz na Slovensko.
Elektromobily Tesla sú „tablety na kolesách“. Aj takto nazýva Jaroslav, ale aj mnohí iní fanúšikovia elektromobility vozidlá Tesla. „Jairo“, ako ho známi prezývajú, vlastní Model S a Model 3, ktorý bol úplne prvou trojkou registrovanou na Slovensku.
NEPREHLIADNI
Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
S Teslami má teda už pár rokov odžitých, pre záujemcov ponúka aj zážitkové jazdy a nie tak dávno spustil aj YouTube kanál s návodmi, tipmi a informáciami ohľadom Tesiel. Vedel nám preto povedať, kde majú Tesly nedostatky, ako prebieha servis a hlavne koľko stoja prevádzkové náklady týchto pre Slovákov stále cenovo nie veľmi prístupných elektromobilov.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ako sa Jaroslav dostal k elektromobilite a čo bolo prvým impulzom na kúpu Tesly
- Prečo je podľa neho Tesla lepšia voľba, ako akýkoľvek iný spaľovák v danej cene
- Ako prebiehala kúpia, dovoz a prihlásenie na Slovensku
- Ako si aktuálne zadovážiť Teslu s čo najlepšími benefitmi
- Ako prebieha servis a aké sú náklady
- Ako degradovala batéria počas rokov používania
- Koľko stojí nabíjanie, ak sa minú „voľné kilometre“ na Superchargeroch
- Ako funguje Autopilot a aké sú jeho odlišnosti pre Slovákov voči Američanom
Loading…
Aké boli tvoje prvé kroky smerom k elektromobilite? Bol si rozhodnutý hneď siahnuť po Tesle alebo si mal pred tým vyhliadnuté aj nejaké iné elektromobily?
Elektromobilitu som začal vnímať až príchodom Tesly. Začalo to správami o Tesla Roadster a o nejakom Afričanovi, ktorého som predtým vôbec nesledoval. Postupne som bol čoraz viac nadšený z technológií, ktoré prezentoval a v roku 2016 som svojmu okoliu oznámil, že do 3 rokov si kúpim Teslu. Ten istý rok som v Paríži videl prvý raz Tesla Model S naživo a zamiloval som sa do toho auta. Následne som začal vymýšľať biznis model, pri ktorom by som bol schopný auto prefinancovať. A plus mínus sa to podarilo.
Bol to skôr „Muskov efekt“ alebo logické vyústenie „pre a proti“ pri výbere, že to bola nakoniec Tesla? Nebál si sa známych problémov s kvalitou či spracovaním?
V čase, keď som sa rozhodol pre Teslu, neexistoval reálne výber medzi rôznymi modelmi a výrobcami EV, ktorí by ponúkali čo len podobný dojazd. Bola tu Tesla a potom pár rokov nikto. V tom čase sa ešte ani nedalo hovoriť o „známych problémoch“, keďže stretnúť na nabíjačke iného majiteľa Tesly bol takmer sviatok a príjemná príležitosť porozprávať sa s iným podobne zmýšľajúcim bláznom.
Ja som sa v roku 2017, keď som kúpil prvú Teslu, nebál problémov s kvalitou. Vtedy som si ešte ani nebol istý, či firma prežije nasledujúce 3 roky a netušil som, či bude kde kúpiť náhradné diely v prípade, že by to Elon nedal.
V cene týchto Tesiel by si si vedel na Slovensku bez problémov kúpiť prémiovú nemeckú značku automobilu so spaľovákom. Je teda vôbec objektívne, keď niekto porovnáva Tesly s nemeckou kvalitou a citom pre spracovanie?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Prečo je podľa neho Tesla lepšia voľba, ako akýkoľvek iný spaľovák v danej cene
- Ako si aktuálne zadovážiť Teslu s čo najlepšími benefitmi
- Ako prebieha servis a aké sú náklady
- Ako degradovala batéria počas rokov používania
- Ako funguje Autopilot a aké sú jeho odlišnosti pre Slovákov voči Američanom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Pracoval v Hollywoode, najväčšou výzvou bol ČERNÁK. Slovák Dávid exkluzívne odhalil zákulisie mafiánskeho filmu
rozhovor Každý tretí Slovák príde o stovky eur. Ak lietaš, tieto nároky by si určite mal vedieť (ROZHOVOR)
Slováci vyriešili problém, ktorý trápi tisíce podnikov. Profitovať z neho vieš aj ty (ROZHOVOR)
Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
ROZHOVOR Etický hacker: Zarobím aj 10 000 € mesačne. Zrušil som všetky bankové účty a prešiel na kryptomeny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ďalší dlhoročný moderátor opúšťa Markízu: Po 21 rokoch sa lúči s kolegami a divákmi
Poľsko na rázcestí: Výsledok volieb ovplyvní aj Slovensko. O funkciu prezidenta bojujú dva úplne odlišné svety
Dohra zosuvu vo Švajčiarsku: Ľadovec vytvoril jazero, narastá riziko ďalšej katastrofy (VIDEO)
Múzeum Betliar má novú riaditeľku. Inštitúciu povedie po odchode Andrey Predajňovej
Najväčšie pasce v zmluvách o prenájme: Od júla sa menia pravidlá. Advokát radí, ako sa nenechať nachytať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
-
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Americké firmy musia zastaviť export do Číny. Softvér bude dostupný len na výnimku
Nvidia stúpa vďaka AI, ale čelí hrozbe. Čínske sankcie ich môžu stáť až 8 miliárd dolárov
Technologický gigant sa topí v problémoch. HP prišlo o tretinu zisku
Slováci platia za mobil najviac v EÚ. Situácia sa môže zmeniť
Čína štartuje odvážnu misiu. Vzorky z asteroidu majú priletieť v roku 2027
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ďalší dlhoročný moderátor opúšťa Markízu: Po 21 rokoch sa lúči s kolegami a divákmi
Poľsko na rázcestí: Výsledok volieb ovplyvní aj Slovensko. O funkciu prezidenta bojujú dva úplne odlišné svety
Dohra zosuvu vo Švajčiarsku: Ľadovec vytvoril jazero, narastá riziko ďalšej katastrofy (VIDEO)
Múzeum Betliar má novú riaditeľku. Inštitúciu povedie po odchode Andrey Predajňovej
Najväčšie pasce v zmluvách o prenájme: Od júla sa menia pravidlá. Advokát radí, ako sa nenechať nachytať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené