Reklamy na YouTube budú ešte agresívnejšie. Zaberú celú obrazovku smartfónu
Práve táto platforma je často kritizovaná aj za spôsob a množstvo inzercií, ktoré ľuďom vnucuje. Bude však ešte horšie. YouTube totiž skúša nový formát reklám, ktoré neprehliadne naozaj nikto. Zobrazia sa na celý displej, informuje Forbes.
V dobe koronavírusu sa mnohí ľudia obrátili pri nakupovaní najmä na e-shopy a internetových predajcov. Mnohí z nich propagujú svoje produkty a biznis pomocou reklám, ktorým sa už roky nevyhýbame ani na YouTube.
Videoreklamy sú pre mnohé obchody jedným z primárnych spôsobov získavania zákazníkov a Google im v tom chce pomôcť. O novinke informoval aj na svojom blogu.
Reklamy na YouTube naberajú novú podobu
Experimentuje totiž s novým typom reklamy, ktorá má inzerentom pomôcť lepšie sa presadiť v e-commerce vďaka videoreklame s priamou ponukou produktov. Používatelia na YouTube sa tak budú môcť stretnúť s novým formátom, ktorý reklamu zobrazí na celý displej a priamo zobrazí aj konkrétne produkty vybraného obchodu.

YouTube nazýva tento typ reklamy ako „direct response“, teda priama reakcia, čo má súvisieť práve s interakciou používateľa platformy a produktami inzerenta, ktorého reklamy budú v tomto formáte zobrazované. Všetko, čo musí obchodník pre takúto reklamu urobiť, je synchronizovať svoj Google Merchant Center s videoreklamami.

Reklamy potom môže upravovať, vyberať do nich rôzne produkty, ktoré sa ľuďom zobrazia pri pozeraní videí a budú si ich môcť priamo prezrieť. Okrem týchto reklám prináša YouTube aj novú video kampaň, teda ďalšie reklamy, ktoré sa budú zobrazovať v celom prostredí jeho platformy. Reklamy budú zobrazované na domovskej obrazovke, či pri pozeraní videí.
Nenechaj si ujsť
Veľké odstraňovanie z Google Play. Takmer 50 appiek sa vydávalo za hry, no ľudí zahltili reklamami
Týmto spôsobom majú reklamy prilákať ešte viac zákazníkov. Google totiž tvrdí, že až 70 % ľudí si zakúpilo produkt nejakej značky len vďaka reklame na YouTube. V minulom roku mal pritom počet používateľov kampane TrueView vzrásť až o neuveriteľných 260 %.
Svet reklamy sa mení, aj kvôli koronavírusu
Výsledky takýchto zmien už pocítili v pozitívnom slova zmysle viacerí obchodníci. Startup Mos napríklad zaznamenal podľa Googlu až o 30 % viac nákupov jeho služieb pri tretinovej výške nákladov v porovnaní s predošlými inzerciami.
Automobilka Jeep rovnako zaznamenala s video kampaňou až 13-násobne viac zákazníkov, a to pri nižšej cene inzercie, ktorá klesla až o 84 % na jedného zákazníka. Svet reklamy sa tak začal opäť meniť a z istej časti za to môže práve pandémia koronavírusu.
Mení s v prospech obchodníkov, no používatelia YouTube, či iných platforiem, sa stretávajú so stále väčším množstvo reklamných prvkov. V máji napríklad Facebook predstavil novinku Facebook Shops, novú platformu, kde si môžu obchodníci zriadiť svoj vlastný online obchod a prilákať zákazníkov ako na Facebooku, tak aj na Instagrame.
Neustále agresívnejšie spôsoby inzercie pomáhajú obchodníkom fungovať a rásť aj v časoch, kedy ľudia obmedzujú návštevy kamenných obchodov, no môžu využiť online nákupy. Z toho chcú mnohí vyťažiť čo najviac, a tak bude množstvo reklám na najpopulárnejších platformách pribúdať.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Špehujú Slovákov, ktorí ani nemajú účet. Ak si klikol na toto tlačidlo, sociálne siete vedia o tebe všetko

Rusko prerazilo ďalšie dno. Ľuďom chce čítať všetky súkromné správy, zablokovalo ďalšiu aplikáciu

TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie

Putin sa trasie pred novým nepriateľom. V Rusku chce zakázať poslednú štipku slobody

AKTUÁLNE: Svet postihol globálny výpadok kritickej služby. Nefungujú dôležité weby
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- 300-ročný meteorit nechal vedcov v nemom úžase. Skrýval „zázračný materiál“, aký fyzika nepoznala
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Inžinieri chcú prepojiť Európu s Afrikou, no s týmto nepočítali. Projekt za 15 miliárd eur musí preraziť silu prírody
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Vedci vyriešili jednu z najväčších záhad. 20 km pod Bermudami sa nachádza niečo, čo nemalo existovať
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Najväčšia TV akcia roka je tu. Slováci získajú 86 prémiových staníc úplne zadarmo
-
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
