Pokiaľ sleduješ situáciu okolo nového pick-upu Cybertruck od Tesly, určite si zachytil aj nedávne video od Elona Muska, v ktorom si revolučný model hravo poradil s konkurenčným Fordom F-150. Ako však najnovšie vysvetľuje aj Jason Fenske z Youtube kanálu Engineering Explained, tento test v skutočnosti o schopnostiach Cybertrucku nedokazuje vôbec nič. Na tému upozornil portál Road & Track.
Súboj Tesly a Fordu nedokázal takmer nič
Video, v ktorom si nadupaný Cybertruck od Tesly hravo poradil s obrovským Fordom F-150, pritiahlo veľkú pozornosť, a vyjadril sa k nemu už aj viceprezident Fordu X, ktorý vyzval Cybertruck na férový súboj. V najnovšom videu od kanálu Engineering Explained sa však k nemu vyjadril aj odborník Jason Fenske, ktorý pomocou rôznych faktov dokázal, že tento test nepreukazuje o schopnostiach revolučného pick-upu vôbec nič.
Fenske svoje poznatky zhrnul do viacerých bodov, ktorými vysvetľuje, prečo nemusí byť Cybertruck silnejší než Ford-F150. Ako píše portál Autoforum.cz, napriek tomu, že má jej motor vyšší krútiaci moment, pri jeho prenose do nápravy dochádza k jeho znásobeniu, ktoré sa kvôli prevodovke Tesly deje približne 10-krát.
Ford však využíva konvertor, automatickú prevodovku, a nakoniec samotný prevod, pričom znásobenie krútiaceho momentu sa tak podľa Fenskeho výpočtov deje až 33-krát. Aj keď teda u oboch pick-upov nepoznáme presné údaje, Tesla v tejto sfére dokonca pravdepodobne ťahá za kratší koniec.
Cybertruck je kvôli jednej vlastnosti jasným favoritom
Pri súboji vozidiel je však veľmi dôležitá ich hmotnosť, kedy vyššie číslo na váhe tlačí kolesá k zemi, a nedochádza tak k ich prekĺzavaniu. Tu má Cybertruck rozhodne navrch, pričom Fenske predpokladá, že Ford-F150 s pohonom všetkých kolies váži približne 2 268 kilogramov, zatiaľ čo nový model od Tesly má váhu 2 722 kilogramov. Aj keď ide teda o citeľný náskok pre Teslu, nie je to ešte všetko.

Z videa je totiž jasne vidieť, že pick-upu od Fordu sa pretáča iba zadná náprava kolies. To v preklade znamená, že zo svojej hmotnosti využíva na trakciu iba tú časť, ktorá visí na zadnej náprave, pričom na Forde-F150 ide asi o 40 % jeho celkovej hmotnosti. Vo výsledku teda máme približne 907 kilogramov v súboji s trojnásobne vyššou celkovou hmotnosťou Cybertrucku, čo robí z Tesly jasného favorita.
Nevýhodou pre Ford môže byť dokonca aj nižší sklon vozovky, pretože na svojich poháňaných zadných kolesách tak visí menšia váha, hoci Fenske naznačil, že uhol kopca može byť len trikom kamery.
Výsledok je však jasný – aj keď môžme tento test v podaní Tesly označiť za veľmi odvážny, v skutočnosti o schopnostiach nového modelu okrem jeho vysokej hmotnosti nedokazuje takmer nič. Cybertruck sa však aj viac než týždeň po predstavení teší naozaj veľkej obľube, a bude tak zaujímavé sledovať, ako sa situácia okolo tohto nadčasového pick-upu ešte vyvinie.
Teraz čítajú

AKTUALIZOVANÉ Hrozivá smrteľná nehoda Tesly pripravila Muska o balík peňazí. Behom chvíle prišiel o miliardy eur

Rivian to rozbieha vo veľkom, elektrickú dodávku už začal využívať veľký investor aj Amazon na doručovanie balíkov

IKEA je synonymom ekológie. Do zelenej energie pôjde do roku 2030 gigantická suma peňazí

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Prvý skutočne lacný elektromobil prichádza na Slovensko. Poznáme cenu a výbavy Dacie Spring

Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí
Články, ktoré hýbu svetom

Útočí na Slovákov: Nebezpečný softvér zaplavil kalendár iPhonov a šíri falošné odkazy (+ako sa brániť)

Najobľúbenejší diel Assassin's Creed dostane pokračovanie. Fanúšikovia však budú sklamaní

Očkovanie má na Slovensku bohatú históriu. Vakcíny už zastavili tetanus aj tuberkulózu, vyvážali sme ich tiež do zahraničia

Trenčín sa zmení na nepoznanie. Primátor predstavil futuristický projekt, ktorý sa pripravoval 10 rokov
