Posledné Audi, v ktorom jazdil Iron Man. Oficiálne predstavili e-tron GT a RS e-tron GT, toto ponúkajú králi športových elektromobilov
Audi práve oficiálne predstavilo svoj ďalší čistokrvný elektromobil. Privítaj Audi e-tron GT a RS e-tron GT, dvojicu nových luxusných elektrických športiakov, ktoré ponúkajú nekompromisný výkon a dojazd blížiaci sa k hranici 500 km.
Auto, v ktorom jazdil aj slávny marvelovský superhrdina Iron Man, si odteraz bude môcť kúpiť každý, respektíve každý, kto je ochotný dať za luxusný elektromobil zhruba 100 000 €.
Audi poprvýkrát vyrukovalo na trh s elektromobilmi veľkým SUV modelom e-tron. Po niekoľkých mesiacoch priniesli aj karosársku verziu Sportback, ktorú sme mali možnosť testovať aj u nás v redakcii.
Veľké SUV s elektrickým pohonom však mierne sklamalo naše očakávania hlavne po stránke dojazdu. Obrovská váha a nižšia aerodynamika sa značne podpísali na reálnom dojazde, ktorý bol oproti tomu papierovému podstatne nižší.

Nový e-tron GT, respektíve jeho športovejšia verzia RS e-tron GT však môžu tento nedostatok eliminovať. Práve predstavené novinky ponúkajú naozaj solídne parametre a cenovku, ktorá značne podlieza svojho najväčšieho konkurenta, ktorým je nová Tesla Model S.
Luxusné „Grant Turismo“ na elektrický pohon
Audi rozhodne môžeme zaradiť medzi prémiové automobilky a jej prémiovosť sa naplno prejavuje aj pri novinkách e-tron GT a RS e-tron GT. Štvordverové kupé prináša elegantný a dynamický dizajn, ktorý naplno vystihuje jeho identitu.

Dĺžka 4,99 m jasne napovedá, že ide o veľké auto, ktoré poskytne dostatok vnútorného priestoru a do detailu premyslený exteriér vozidla zabezpečil nízky koeficient odporu vzduchu len 0,24, vďaka čomu je e-tron GT predurčený aj na dlhšie trasy.
Batéria s využiteľnou kapacitou 85 kWh zabezpečí maximálny dojazd 488 km podľa cyklu WLTP, model RS zvládne prejsť 472 km na jedno nabitie. Priemerná spotreba je udávaná na 19,6-18,8 kWh/100 km, respektíve pri modeli RS na 20,2-19,3 kWh/100 km.
Kľúčové aspekty nabíjania:
- Vďaka 800 V technológii sa dokáže na rýchlonabíjačke nabíjať výkonom až 270 kW
- Za 5 minút nabíjania získaš až 100 km dojazdu
- Z 5 na 80 % by to malo autu trvať iba 23 minút
- Palubná AC nabíjačka podporuje 11 kW nabíjanie, krátko po uvedení však príde na trh aj 22 kW AC nabíjačka
- Auto dokáže nabíjať aj rekuperovaním až s výkonom 265 kW

Nádherný svetelný podpis predných aj zadných svetiel odlišuje e-tron GT od všetkých ostatných vozidiel Audi. K dispozícii sú až 3 svetelné technológie, LED, Matrix LED a tiež laserové svetlá.

Výkon ako jeden z hlavných ťahákov
Nový e-tron GT je športové kupé, ktoré tento popis nepodtrhuje len svojim vzhľadom, ale aj výkonom. Novinka disponuje pohonom všetkých štyroch quattro. Pri modeli e-tron GT dosahuje systémový výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 630 Nm.
Model RS e-tron GT je ešte výkonnejší, má až 440 kW (598 koní) a krútiaci moment 830 Nm. K dispozícii je navyše boost pri kontrolovanom štarte cez launch control. V prípade klasickej verzie je to zvýšenie výkonu na 530 koní, pri RS verzii až na 645 koní po dobu 2,5 sekundy.
Vďaka týmto hodnotám zrýchli e-tron GT z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, model RS to zvládne za 3,3 sekundy. Problémom pri elektromobiloch býva, že pri vyšších rýchlostiach už oproti autám so spaľovacími motormi jednoducho nestíhajú. Riešením je v tomto prípade podobne ako v Porsche Taycan integrácia dvojrýchlostnej prevodovky.

Manévrovateľnosť s takmer 5 metrov dlhým autom zlepší príplatková natáčacia zadná náprava, ktorá je v tomto prípade limitovaná na natočenie o 2,8 stupňa. Samozrejmosťou sú aj adaptívne tlmiče, ktoré sa vedia prispôsobiť štýlu jazdy a povahe vozovky.
Technológiami nabité auto
Čo sa týka technológií a asistentov, e-tron GT dostal to najlepšie, čo Audi aktuálne ponúka. Nájdeme tu systém Audi pre-sense, prediktívny tempomat a funkciu vzdialeného parkovania vozidla. Športovú atmosféru navodí aj do detailov premyslený interiérový a exteriérový zvuk, nejde však o žiadne napodobňovanie burácajúceho motora, zvuky sú elektrické a dokonale sedia k tomuto autu.

Dobre známy virtuálny kokpit veľkosťou 12,3″ a rozlíšením 1,920 x 720 dopĺňa 10,1″ displej na ovládanie infotainmentu so systémom MMI. Ten je oproti štandardnému systému známemu zo spaľovacích modelov rozšírený o e-tron route planner, ktorý dokáže naplánovať dlhšiu trasu čo najefektívnejšie, aby vodič na nabíjačkách strávil čo najmenej času. Za príplatok bude dostupný aj audiosystém Bang & Olufsen, rovnako ako aj príplatkový aj head-up displej.

Predaj začína už na jar 2021
Novinky e-tron GT a RS e-tron GT budú zdieľať výrobnú linku na výrobu športiaku Audi R8 v Böllinger Höfe, pôjde tak o prvé elektrické Audi vyrábané priamo v Nemecku. Zaujímavosťou je, že produkcia e-tron GT bola zostavená bez akýchkoľvek fyzických prototypov, celý výrobný proces bol plánovaný virtuálne.
Prvé kusy by sa mali dostať do predaja už túto jar s cenovkami 99 800 € za základný model e-tron GT a 138 200 € za výkonnejší model RS e-tron GT. Tieto ceny sú rozhodne konkurencieschopné pre novú Teslu Model S, ktorá bola predstavená len pred pár dňami.
Závodný voz s možnosťou jazdiť na normálnych cestách
Audi už dnes poobede vysielalo takú malú „ochutnávku“ na svetovú premiéru, ktorá sa konala dnes večer. Súčasťou tohto „warm upu“ bol aj zaujímavý test, kde si to prototyp nového e-trona GT rozdal s elektrickou formulou od Audi. Za volantom e-tron GT sedel formulový pretekár Nico Rosberg a jeho reakcia na zrýchlenie tohto auta myslím hovorí za všetko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dlhoročný moderátor prehral boj s vážnymi zdravotnými komplikáciami. Mal iba 55 rokov

Vo veku 96 rokov zomrel architektonický génius. Stvoril pražský Tancujúci dom

„Bola to veľká propaganda. Zneužili ma na niečo, čo som nespravila.“ Lacová sa vyjadrila k slayáde za 17 miliónov eur

Mier majú v rukách diplomati. Zelenskyj trvá na jednej podmienke, bez ktorej Európa riskuje ďalšiu ruskú agresiu

Zomrela Oľga Feldeková, potvrdil jej syn. Ľubomír Feldek podľa rodiny správu ešte nespracoval a myslel si, že žije
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
Elon Musk: Európska únia by mala byť zrušená. Táto otravná vec pomaly dusí Európu k smrti
Vláda európskej krajiny definitívne pochovala ropu. Schválila zmenu, ktorá otočí celú ich ekonomiku
Slovensko dostane nové vlaky. Batérie nahradia dieselové súpravy, prinesú eko dopravu do regiónov
AI vládne vianočným nákupom. Inteligentné nástroje dokážu odporučiť a zaplatiť darčeky
Veľký deň pre našu ekonomiku: Slovensko sa stane jedným z kľúčových dodávateľov munície pre Európu
Ušetria až 90 % energie. Veľmoc sa pripravuje na technologický prevrat, odporcov však pribúda
Veľký operátor na Slovensku predbehlo zvyšok Európy. Zavádza budúcnosť internetu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dlhoročný moderátor prehral boj s vážnymi zdravotnými komplikáciami. Mal iba 55 rokov

Vo veku 96 rokov zomrel architektonický génius. Stvoril pražský Tancujúci dom

„Bola to veľká propaganda. Zneužili ma na niečo, čo som nespravila.“ Lacová sa vyjadrila k slayáde za 17 miliónov eur

Mier majú v rukách diplomati. Zelenskyj trvá na jednej podmienke, bez ktorej Európa riskuje ďalšiu ruskú agresiu

