Podvodov na najväčšej sociálnej sieti neustále pribúda a aktuálne sa na Slovensku šíri podvodná súťaž v mene známeho obchodného reťazca. Podobné podvody sa objavili aj v minulosti a zneužívali mená ďalších obľúbených supermarketov a obchodov. Aktuálne chce Slovákov oklamať fiktívna súťaž o vouchery za takmer 200 €, ktoré má rozdávať iba za zdieľanie príspevku spoločnosť Lidl. Na podvod upozornil aj samotný predajca na Facebooku.

Takéto prípady sa u nás vyskytovali na Facebooku už v minulosti, kedy sa podvodníci pokúšali ľudí oklamať v nádeji, že naletia falošnej súťaži v menej populárnych obchodov.

Obeťami takýchto praktík sa pritom ešte v minulom roku stala napríklad aj Billa. Teraz sa však vo fiktívnej súťaži o voucher v hodnote 180 € ocitlo meno Lidlu.

Falošná súťaž láka na voucher od Lidlu

Hoci je príspevok písaný v slovenčine, podozrivo pôsobí už len samotná súťaž, ktorú má podľa popisu vyhrať rodina, ktorá bude zdieľať odkaz, aby oslávila „každoročný týždeň“. Takúto nejasne definovanú súťaž by spoločnosť Lidl na Facebooku nevyhlásila.

Ďalším indikátorom podvodu je samotná URL adresa v príspevku, ktorá sa rozhodne nezhoduje s pravou adresou webu tohto obchodného reťazca. Aj keď obsahuje názov obchodu, je falošná.

Nenechaj si ujsť
Tisíce Slovákov opäť dôverovali podvodníkom. Falošná súťaž o nábytok vyláka údaje o platobnej karte

Problém so šírením tejto falošnej súťaže pritom na Facebooku vyzdvihol aj samotný Lidl, ktorý svojich zákazníkov upozornil a uistil, že sa nejedná o oficiálnu súťaž v jeho mene.

Rovnako tak na podvod upozorňuje aj polícia na facebookovej stránke Hoaxy a podvody – Polícia SR. Takýmto podvodom sa tak treba rozhodne vyhnúť veľkým oblúkom a nezdieľať podozrivo vyzerajúce súťaže, ktoré môžu zneužívať aj mená známych firiem.

Okrem takýchto prípadov sa však na Slovensku stretávame aj s rôznymi ďalšími metódami, ktorými chcú podvodníci oklamať ľudí a pripraviť ich o osobné informácie, citlivé údaje, prihlasovacie údaje k účtom alebo o údaje kreditných kariet.

K tomu sa nezdráhajú využiť niekedy aj naozaj bizarné súťaže, ktorých jediným cieľom je prilákať obete.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú