Plug-in hybridný superšport? Navonok kuriózny nápad pretavil McLaren do reality, má takmer 700 koní
Výsadou superšportov boli donedávna výhradne spaľovacie motory s poriadnym objemom, neskôr sa ukázalo, že aj elektrické superšporty tu majú svoje miesto, no o plug-in hybridoch v tomto segmente sa príliš nehovorilo. Britská automobilka McLaren teraz dokazuje, že superšport môže byť aj v plug-in hybridnej motorizácii a toto riešenie prináša niekoľko výhod, informoval portál Electrek.
McLaren je jedným z mála výrobcov superšportov, ktorí do budúcna plánujú úplne vylúčiť výrobu spaľovacích áut. Do roku 2030 chcú zastaviť vývoj spaľovacích motorov a čerstvo predstavený McLaren Artura je prvým krôčikom k tomuto cieľu. Artura má však ešte stále spaľovací motor, no sekunduje mu elektromotor a auto dokáže taktiež jazdiť v čisto elektrickom režime. Áno, domnievaš sa správne, ide o plug-in hybrid.
Artura sa tak čiastočne radí k hybridnému McLaren P1 a Speedtrail, no novinka dokáže jazdiť aj čisto v elektrickom režime a jej batéria sa dá nabíjať z elektrickej siete. Okrem plug-in hybridnej motorizácie, ktorú tvorí 6-valcový „V-čkový“ benzínový motor s priamym vstrekovaním a výkonom 670 koní a ktorému pomáha elektromotor s výkonom 93 koní, disponuje Artura naozaj veľkým množstvom noviniek.
Ako píše Electrive, táto sústava dokáže vykúzliť krútiaci moment až 720 Nm, vďaka čomu Artura zrýchli na 100 km/h už za 3 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je stanovená na 330 km/h. Artura má pohon zadných kolies, energia sa tam prenáša skrz novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Batéria v Arture je naozaj malá, má iba 7,4 kWh, no podľa výrobcu dokáže auto čisto na elektrinu prejsť až 30 km. Jej nabíjanie však nie je žiadne terno, maximálny nabíjací výkon je iba 2 kW, z 0 na 80 % sa tak dobije až za 2,5 hodiny.
Nová je aj konštrukcia auta, ktorá nesie pomenovanie McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA). Vďaka použitiu ľahkých karbónových komponentov má tento plug-in hybridný superšport váhu menej ako 1,5 tony.
Zaujímavosťou je aj použitie rozdielnych diskov pre prednú a zadnú nápravu. Vpredu sa nachádzajú 19″ disky, vzadu väčšie 20″ kolesá. Interiér je smerovaný na vodiča, natočený je k nemu aj stredový dotykový displej. Kokpit je inak pomerne jednoduchý s iba pár fyzickými tlačidlami.
Ako to už pri týchto superšportoch býva, cenovka sa šplhá pomerne vysoko, základný model má stáť 226 000 €. Či je to veľa, alebo málo za toto rozhodne krásne a čiastočne aj unikátne športové auto, necháme na posúdenie každého zvlášť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Zlodeji zničili bankomat, našli pri ňom plynovú bombu. Zasahuje polícia a hasičské zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP