Ohromná kuriozita. Čech spôsobil vážny problém na staršej Tesle len tým, že pridal plyn
Elektromobily a ich fascinujúce zrýchlenie je niečo, na čo si človek veľmi rýchlo a veľmi rád zvykne. Aj elektromobil je však iba auto poskladané z rovnakých súčiastok ako bežné spaľováky a neustále agresívne zrýchľovanie môže časom spôsobiť nemalé problémy, o čom sa presvedčil aj majiteľ zo susedného Česka.
Vo facebookovej skupine priaznivcov elektromobilov sa nedávno objavil príspevok majiteľa Tesly Model S z roku 2014, na ktorej sa mu podarilo odtrhnúť zavesenie kolesa. Údajne sa tak stalo po tom, čo agresívnejšie zrýchlil na križovatke.
Podľa majiteľa tomuto incidentu nepredchádzala žiadna nehoda, pri ktorej by sa mohlo zavesenie kolesa poškodiť alebo oslabiť. Zjavne tak ide iba o únavu materiálu spôsobenú častejším „agresívnym“ zrýchľovaním.
Podcenila Tesla svoj výkon?
V diskusii pod príspevkom sa objavili reakcie, ktoré dokazujú, že sa nejedná o prvý a ojedinelý prípad. Staršie elektromobily značky Tesla vyrobené pred rokom 2016 údajne trpia týmto problémom a odtrhnuté zavesenie kolesa muselo riešiť už niekoľko majiteľov z Česka aj Slovenska.
Podľa reakcií mohlo odtrhnutie spôsobiť niekoľko faktorov, respektíve ich kombinácia. Auto z roku 2014 už nie je najmladšie, no zároveň nepoznáme veľa 8-ročných spaľovákov, pri ktorých by dochádzalo k odrhnutiu zavesenia kolesa pri zrýchlení.

Viacerí elektromobilisti v diskusii si myslia, že Tesla jednoducho poddimenzovala túto súčiastku. Zavesenie nezvláda obrovský výkon a krútiaci moment Tesly, diel sa časom jednoducho oslabí až dôjde k takémuto fatálnemu poškodeniu.
S najväčšou pravdepodobnosťou ale ide o kombináciu veku auta a poddimenzovania dielu, nakoľko pri nových Teslách sa nič podobného neobjavuje. Je však možné, že automobilka pri novších modeloch prepracovala zavesenie kolies a použila odolnejšie materiály.
Je to auto ako každé iné
Treba však uznať, že pri elektromobiloch, a obzvlášť tých, ktoré majú vysoký výkon a ohromné zrýchlenie, vodiči často stláčajú plynový pedál až na podlahu, a tak je záťaž na niektoré diely podstatne väčšia než pri spaľovákoch či menej výkonných elektromobiloch.
Zub času sa však podpisuje na všetkých autách rovnako a výnimkou nie je ani Tesla. Preto by mali mať majitelia starších modelov na pamäti, že pevnosť a odolnosť materiálov už nie je taká ako keď bolo auto nové, preto by tomu mali prispôsobiť štýl svojej jazdy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

