Nová obeť. Ďalšia európska automobilka bude o 3 roky predávať len elektrické autá
Ani francúzsky koncern Stellantis neberie elektromobilitu na ľahkú váhu. Drvivá väčšina dcérskych automobiliek už má vo svojej flotile minimálne jeden elektromobil, no plány pretransformovať sa na čistú elektromobilitu sú zatiaľ pre väčšinu z nich v nedohľadne. Automobilka DS však už má jasný cieľ, od roku 2024 bude predávať iba elektrické autá, informuje portál InsideEVs.
Francúzsky koncern Stellantis chce, aby do roku 2025 malo 98 % jeho modelov predávaných v Európe a Severnej Amerike elektrickú verziu, uviedol nedávno generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares.
Automobilka už podľa neho pracuje na vývoji štyroch platforiem pre elektrické autá s dojazdom 500 až 800 kilometrov. Ako dodal, modely zahŕňajú plne elektrizované pick-upy, športovo-úžitkové autá aj malé autá. Do vývoja elektrických áut podľa neho Stellantis investuje najmenej 30 miliárd eur.
Prvá čisto elektrická automobilka bude DS
Stellantis si v rámci elektroofenzívy stanovil pomerne odvážny cieľ a to, že do roku 2027 sa pokúsi v rámci celého koncernu vyrábať už iba elektrické autá. Dcérska prémiová automobilka DS však plánuje zastaviť výrobu spaľovákov ešte skôr a výhradne elektrické autá bude predávať v roku 2024, píše portál AutoExpress.
NEPREHLIADNI
Testovali sme najextravagantnejší elektromobil na Slovensku. DS3 trpí len pár, no zbytočnými chybami
DS sa tak stane prvou automobilkou z koncernu Stellantis, ktorú vytvoria len elektrické modely v portfóliu. Tento ambiciózny cieľ oznámil na sociálnej sieti twitter Jules Tilstone, hlavný manažér DS pre Spojené Kráľovstvo.
It’s been a turbulent time for the automotive industry, but great to see the @Stellantis teams pulling together to deliver such a fantastic result. We’ve also announced that from 2024 all new models from @DS_UK_Official will be launched as full electric only. #DSAutomobiles https://t.co/NZgF5x9fYh
— Jules Tilstone (@Julestilstone) August 4, 2021
Jules síce neupresnil, či sa tento plán týka automobilky globálne, alebo ide iba o lokálny cieľ v rámci Spojeného kráľovstva. Nakoľko však automobilka DS nemá veľké množstvo ponúkaných modelov, transformácia je v jej prípade omnoho jednoduchšia, ako napríklad pre sesterský Peugeot či Citroen.
Cieľ je to prinajmenšom odvážny, v súčasnosti totiž automobilka ponúka jediný elektromobil, ktorým je DS3 Crossback E-Tense. Ako sme už uviedli na začiatku, Stellantis pilne pracuje na nových čisto elektrických platformách a v najbližších rokoch plánuje predstaviť vyše 10 nových elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP