Norma Euro 7 je nezmysel, zaplatíme to my všetci. Šéf veľkej automobilky má pre EÚ jasný odkaz
Emisné normy sú nepochybne dôležitou reguláciou na znižovanie emisií z dopravy, no spaľovacie motory nebude možné robiť „čistejšie“ do nekonečna.
Šéf automobilky Renault Luca de Meo si to uvedomuje a Európsku úniu v tomto smere kritizuje. Norma Euro 7 údajne prinesie zníženie emisií iba o pár percent, informuje Autocar.
Nástup elektrickej éry je už nezvratný, veľké automobilky investujú do vývoja elektromobilov prakticky všetky prostriedky a úsilie. Otázkou zostáva, kedy a za akých okolností príde definitívny zlom, teda moment, keď už automobilky nebudú mať záujem vyrábať žiadne auto so spaľovacím motorom.
Pre spokojnosť trhu by však tento prechod mal byť prirodzený a pozvoľný, no Meo sa obáva toho, že emisná norma Euro 7 bude práve tým zlomom, ktorý automobilky donúti, aby nadobro skoncovali s výrobou spaľovákov.
Vyššie náklady a žiadne zlepšenie
Podľa šéfa automobilky Renault sú už súčasné motory dosahujúce normu Euro 6d tak čisté, že ich ďalšie „zlepšovanie“ nemá prakticky žiaden efekt na ekológiu.
Norma Euro 7, ktorá nastúpi do platnosti v roku 2026, prinesie zníženie produkcie emisií iba o 3-4 % oproti súčasným motorom.
Automobilky ale budú musieť vynaložiť obrovské finančné prostriedky na vývoj, respektíve úpravu spaľovacích motorov. Iba Renault to bude stáť zhruba 1 miliardu eur.
Tieto náklady musí automobilka pochopiteľne preniesť na zákazníka, ktorého vyjde auto so spaľovacím motorom v priemere o 1 000 € viac než v súčasnosti. Tieto prostriedky by pritom mohli výrobcovia investovať inam, napríklad do vývoja elektromobilov.
Elektrické autá by vďaka tomu mohli byť lepšie a spotrebiteľom by sa oveľa jednoduchšie prechádzalo na elektromobily úplne prirodzenou cestou.
Do pár rokov už iba elektromobil
Tradiční výrobcovia áut postupne ohlasujú dátumy, odkedy skoncujú s predajom spaľovákov v Európe a nedávno sa k nim pridal aj Renault. Od roku 2030 si od francúzskej automobilky kúpiš v Európe už iba elektromobil, informuje portál InsideEVs.
Túto dôležitú správu uviedol sám CEO automobilky, Luca de Meo a urobil tak na mediálnom evente francúzskeho výrobcu áut. Ak bude nástup elektromobility v Európe napredovať takým tempom, ako si EÚ zaumienila, od roku 2030 bude značka Renault už iba elektrická.
Ako uvádza Automotive News Europe, vedenie automobilky však má aj plán B. Ak by v progrese elektrifikácie nastali problémy, ako napríklad nedostatočná infraštruktúra či rapídne zvýšenie cien elektriny, Renault bude aj po roku 2030 pokračovať s predajom iných, ako čisto elektrických modelov v Európe.
Očakávame teda, že automobilka by v takomto prípade aj naďalej predávala svoje hybridné modely, ktoré sa nemusia nabíjať zo siete. Jeden z nich je napríklad nový Renault Arkana, ktorý sme nedávno testovali.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené