Nissan po 10 rokoch predstavil nový elektromobil. Na jedno nabitie prejde takmer 500 km a nie je vôbec drahé
Nissan bol lídrom v predaji elektromobilov skutočne dlhú dobu napriek tomu, že mal v ponuke jediný elektromobil, informuje The Verge. Predstavením nového elektrického SUV sa Nissan bude snažiť opätovne bojovať o prvenstvo medzi výrobcami e-áut.
Nissan oficiálne predstavil len svoj druhý elektromobil. Desať rokov po uvedení hatchbaku Leaf prišlo tentokrát na rad elektrické SUV Ariya. Zaradí sa tak medzi stále viac a viac rozrastajúcu sa skupinu elektrických SUV, medzi ktoré patrí napríklad Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4, Peugeot e-2008, Mercedes EQC či pripravované Volvo XC40 Recharge.
Nissan vo svojej novinke sľubuje podľa WLTP dojazd 482 kilometrov na jedno nabitie, pričom cena základného modelu začína už od 40 000 dolárov (približne 35 000 €). Model Ariya bude k dispozícii v dvoch verziách pohonu kolies – zákazníci dostanú na výber verziu s predným náhonom alebo s náhonom všetkých štyroch kolies.
K dispozícii sú rovnako dve kapacity batérií – slabšia 63 kWh a silnejšia 87 kWh, pričom sľubovaný dojazd platí pre silnejšiu verziu s pohonom predných kolies. Zatiaľ nevedno, aký bude maximálny dojazd verzie so slabšou batériou alebo pohonom všetkých štyroch kolies.
Ako informuje Electrek, japonská automobilka očakáva, že predaj jej elektromobilov stúpne do konca roku 2023 na viac ako 1 milión kusov ročne, pričom Ariya zohráva významnú úlohu pri dosahovaní tohto cieľa.
Nissan konečne zmenil svoje vzduchom chladené batérie používané v Leafe a v novom SUV sa rozhodol prejsť na modernejšie riešenie batérií chladených kvapalinou.
Začiatok predaja Ariye, ktorá bola prvýkrát predstavená ešte minulý rok ako koncept, je v Japonsku naplánovaný na druhý kvartál 2021 a neskorší začiatok predaja v USA a Európe by mal začať do konca roka 2021.
Hlavné rozmery Nissan Ariya:
- Rázvor kolies: 2776,2 mm
- Dĺžka: 4645,7 mm
- Šírka: 1899,9 mm
- Výška: 1661,2 mm – 1668,8 mm (v závislosti od strešného nosiča)
Prečítaj si tiež
10 rokov alebo 1 milión kilometrov. Lexus dáva na svoj prvý elektromobil unikátnu záruku vďaka špeciálnemu systému
Konečne Nissan s európskym konektorom
Keď koncom 2010 prišiel na trh model Leaf, bolo to prvé sériovo vyrábané elektrické vozidlo, pričom vtedy ešte neexistovali normy pre nabíjanie elektromobilov. Stalo sa tak až v júni 2013, kedy bola otvorená prvá verejná nabíjacia stanica s konektorom CCS vo Wolfsburgu.
Nielen Nissan, ale aj ostatné ázijské automobilky používali konektor typu CHAdeMO, avšak posledné roky japonskí a juhokórejskí výrobcovia začali postupne inštalovať konektory typu CCS. Jedine Nissan Leaf sa aj naďalej predával so starým konektorom CHAdeMO.
Nový Nissan Ariya ale konečne v Európe dostane konektor CCS, no je potrebné poznamenať, že Nissan bude na domácom trhu v Japonsku aj naďalej používať konektor CHAdeMO.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP