Článok bol aktualizovaný a doplnený o nové informácie.

Viaceré automobilky od svojho založenia striedali rôzne dizajny log, aby sa prispôsobili vždy aktuálnym trendom. Nemecký Volkswagen však plánuje zájsť ešte ďalej. S nástupom a rozmachom elektromobility sa rozhodol zmeniť názov spoločnosti. Po novom „ľudový“ nahradí v názve Volkswagenu označenie, ktoré bude reflektovať samotný segment elektromobilov, informuje Electrek.

Aktualizácia 31.1.

Ako sa nakoniec ukázalo, premenovanie automobilky Volkswagen na „Voltswagen“ bol iba prvoaprílový žart. Automobilka v USA vypustila tlačovú správu týkajúcu sa zmeny názvu, neskôr ju stiahla a následne hovorca vydal vyhlásenie, že išlo iba o vtip ku „dňu bláznov“. Paradoxom je, že 1. apríl ešte ani nebol, no ich žart „prevalený“.

Koniec koncov, kto vie, kde je pravda. Možno boli na zmenu názvu tak negatívne ohlasy, že sa nakoniec automobilka rozhodla od tohto kroku ustúpiť a celú situáciu zvalila na to, že išlo iba o vtip. Ako píše Wall Street Journal, predovšetkým malo ísť o marketingovú kampaň k novému VW ID.4. Čiastočne to dáva logiku, ak by s týmto nápadom prišla automobilka až 1. apríla, každému by bolo jasné, že ide o vtip a celej veci by sa tak nevenovalo toľko pozornosti.

Pôvodný článok

Informácia o zmene názvu spoločnosti sa dostala na verejnosť v uniknutej prezentácii, ktorá je datovaná na 29. apríl tohto roka. VW si tak pripravuje ďalšie predstavenie noviniek a práve zmena jeho názvu je jednou z nich.

Stane sa tak pritom prvýkrát v histórii značky, kedy dôjde k zmene jej názvu. Ide vôbec o jednu z najnevídanejších zmien, akú ktorákoľvek automobilka od svojho založenia spravila.

VW mení názov. Prispôsobí ho rozvíjajúcej sa elektromobilite

Pravosť informácie o zmene názvu Volkswagenu mala pre CNBC potvrdiť osoba oboznámená s plánmi spoločnosti, hovorca automobilky sa k tomu odmietol vyjadriť. Zatiaľ však platí, že pod novým názvom bude výrobca vystupovať len v zámorí. V Spojených štátoch tak bude pôsobiť ako Voltswagen, čo by sme mohli voľne preložiť ako „voltové auto“.

Predmetná prezentácia odhaľujúca nový názov automobilky už bola po úniku stiahnutá, no odhalila to, čo by zrejme nečakal ani skalný fanúšik tejto nemeckej značky. S novým menom by mala spoločnosť začať na americkom trhu vystupovať už v máji. A ako VW odôvodnil tento nevídaný krok? Podľa prezentácie pôjde o „verejnú deklaráciu o budúcich investíciách firmy do e-mobility“.

Zobraziť celú galériu (1)
TASR - Hauke-Christian Dittrich/dpa

 

Nový názov Voltswagen budú potom ľudia v USA stretávať na všetkých elektromobiloch v svetlej modrej farbe, zatiaľ čo klasické autá so spaľovacím motorom budú naďalej dostávať ikonický emblém VW.

Vzhľadom na stále väčšie investície do segmentu elektromobilov tak táto tradičná automobilka stavila na skutočne výstižnú zmenu názvu. Otázkou je, ako sa s tým vyrovnajú jej zákazníci a či zmenu privítajú. Zatiaľ však nepadla zmienka o tom, aby sa „odnož“ skupiny Volkswagen AG pod názvom Voltswagen objavila neskôr aj v Európe. Ak by sa tak ale stalo, nebolo by to pre fanúšikov VW už príliš veľkým prekvapením.

NEPREHLIADNI
Takto bude vyzerať budúcnosť nabíjania elektromobilov. Batériám doplní energiu robot ako zo Star Wars

V Európe postaví ďalšie továrne, jednu zrejme aj na Slovensku

Zmena názvu spoločnosti je pritom azda tým posledným prekvapením, ktoré si automobilka počas tejto jari pripravila. Ešte skôr sa totiž uskutočnil event známy ako „Power Day“, na ktorom boli predstavené nové inovácie v oblasti elektromobility a investícií do budovania nových tovární na výrobu batérií v Európe. Jedna z nich môže vyrásť aj na Slovensku.

VW bude pri rozvoji elektromobility rozhodne potrebovať množstvo kvalitných batérií. Podľa doterajších informácií chce automobilka v Európe predaj elektromobilov v priebehu pár rokov zdvojnásobiť. Onedlho by tak mali elektrické autá tvoriť až 70 % jej predajov na starom kontinente.

NEPREHLIADNI
Ďalšia megainvestícia na Slovensku? Volkswagen tu zvažuje veľký závod na výrobu batérií

K naplneniu cieľov v e-mobilite bude pritom do konca dekády potrebovať batérie s kapacitou až 300 GWh. Aj preto sa VW rozhodol stavať ďalšie továrne, ktoré majú už v najbližších rokoch produkovať trakčné batérie s kapacitou 240 GWh.

Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články. Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Týmto spôsobom sa elektromobily stanú omnoho dostupnejšie ako doteraz.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú