Streamovacia platforma Netflix čelí v posledných mesiacoch obrovským problémom s neaktívnymi účtami, ktorých predplatné bolo opätovne  spustené bez vedomia majiteľov účtov. Spoločnosť tvrdí, že za tieto problémy môžu hackeri, ktorí z databáz získali údaje o používateľoch, informuje BBC.

Za tieto vážne komplikácie však môže z istej miery aj samotný Netflix, ktorý si po zrušení predplatného každého používateľa ešte 10 mesiacov uchováva všetky faktúry a informácie o platobných kartách z dôvodu, aby bola prípadná obnova predplatného pre týchto používateľov jednoduchšia a rýchlejšia.

K údajom sa však dostali aj hackeri, ktorí si na účtoch používateľov slušne privyrábajú. Tí pozornejší bývalí predplatitelia Netflixu si všimli, že po zrušení im spoločnosť po pár mesiacoch znova začala účtovať predplatné a to hneď ten najvyšší možný balík, informuje TechNadu. Poškodení, ktorí sa chceli do služby Netflix prihlásiť, aby si celú situáciu preverili, sa však už do svojich účtov nedostali.

Útočníci totižto kompletne zmenili ich prihlasovacie údaje a takéto účty následne predávali cez rôzne stránky za zlomok ceny reálneho predplatného. Netflix sa k tejto situácii vyjadril tak, že ak používateľ, ktorí si nežiada, aby boli jeho osobné údaje uchovávané po dobu ďalších 10 mesiacov od zrušenia odberu, odošle spoločnosti mail s touto žiadosťou, všetky jeho údaje budú kompletne zmazané. Používatelia, ktorých údaje boli zneužité, sa tiež majú okamžite obrátiť na Netflix formou mailu. Napadnuté účty budú okamžite zrušené a finančné prostriedky poškodeným ľudom vrátené. Poškodení používatelia sa však sťažujú na to, že Netflix snahu o vrátenie peňazí neprejavuje.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú