Nemecký autor priznáva, že ich automobilky zaspali dobu. V elektromobilite a softvéroch sú stále roky pozadu
Najväčšie nemecké automobilky zaspali podľa autora známeho portálu CleanTechnica dobu. Nový komentár Alexa Voigta opisuje problémy, kvôli ktorým sú automobilky v niektorých oblastiach stále 10 rokov pozadu.
Nemci sú pozadu, Tesla nastavila latku
Softvér dnes patrí medzi najdôležitejšie prvky vozidiel a jeho význam sa pri moderných elektromobiloch plných technológií iba znásobuje. Na skupinu čipov, ktoré spravujú celú komplexnú sieť systémov vozidla, sa výrobcovia počas posledných rokov sústreďujú o čosi viac, avšak tí nemeckí majú podľa inžiniera Alexa Voigta stále zlý prístup.
Voigt poukazuje najmä na fakt, že celková architektúra nemeckých automobilov je postavená na softvéri, ktorý je len veľmi málo koordinovaný a centralizovaný jednou spoločnosťou.
Napríklad 90 % všetkého softvéru Volkswagen dostáva spoločnosť od externých dodávateľov, ktorí ho ponúkajú rýchlejšie a za nižšie náklady. Takýto postup bol bežný v minulosti, avšak vozidlá sa stávajú každým rokom viac technologicky prepojené a o zmenu trhu sa postarala americká Tesla.
Tá bola totiž prvou spoločnosťou, ktorá priniesla vozidlo s vysokou vertikálnou integráciou okolo centrálneho počítača, ktorý riadi všetky základné a vedľajšie funkcie.
Bežný spotrebiteľ si to síce na prvý pohľad nevšimne a ľudia preto stále nechápu, prečo je Tesla v tomto tak odlišná a dopne im to až vtedy, keď prvýkrát šliapnu na pedál ich vozidla.
Muskovej firme to tak umožňuje napríklad rýchlo a efektívne meniť či zlepšovať jazdné vlastnosti, dojazd alebo iné špecifikácie vozidla iba pomocou softvéru, ktorý elektromobil magicky aktualizuje na „novšiu a lepšiu verziu“.
Po príchode na trh v roku 2012 sa tak chceli po novom výrobcovi trochu „opičiť“ napríklad aj nemecké automobilky, ktoré zadali svojim dodávateľom úlohu vyvinúť niečo podobné.
O takmer 10 rokov neskôr však výrobcovia stále odhalujú vozidlá, ktoré v tomto nesiahajú Modelu S z roku 2012 ani po päty.
Tento fakt nedávno pre portál Auto Motor und Sport v podcaste potvrdil aj bývalý šéf výskumu a vývoja Audi a člen predstavenstva spoločnosti, Peter Mertens.
„Hovorím to úprimne, všetci sme v tomto do určitej miery zaspali. Nejde pritom len o samotné automobilky, ale najmä o dodávateľov, ktorým sme verili, že to nejak dokážu. Aj ja som urobil nesprávne rozhodnutia, bude to krvavé.“, povedal Mertens.
Prečítaj si tiež
Najväčší test elektromobilov odhalil ich reálny dojazd na jedno nabitie. Mnohé prekvapili
Manažéri sa stále boja revolúcie
Dodávatelia sa snažili 10 rokov vylepšovať už existujúce časti a subsystémy softvérovej infraštruktúry vozidiel namiesto toho, aby začali s úplne novým dizajnom s jednotnou centralizovanou architektúrou na mieru. Išlo však aj o zlé rozhodnutia vrcholných manažérov automobiliek, ktorí dodávateľom verili.
Napriek tomu, že väčšina z nich už tieto firmy neriadi, sa ich nástupcovia stále nevedia odvážiť urobiť škrt za minulosťou a začať úplne odznova. Namiesto toho podľa Voigta pokračujú v pomalom evolučnom prístupe na ktorý nemajú čas.
„Bude to trvať roky, kým sa nám podarí dosiahnuť potrebnú úroveň znalostí v oblasti softvéru, aby sme mohli konkurovať tým najväčším hráčom.
Aj dnes od nás pochádza sotva riadok softvérových kódov.“, uviedol tento mesiac CEO koncernu Volkswagen Group, Herbert Diess, ktorý dokonca za svoju snahu zelektrifikovať všetky budúce automobily dostal uznanie aj od Elona Muska.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
Slováci ich autá zbožňujú. Veľká automobilka konečne ukázala svoj najnovší elektromobil
VIDEO: Američania rozpútali peklo. Brutálny útok na robotaxíky nedáva žiadnu logiku
VIDEO: 1500-koňová beštia od Xiaomi porazila Porsche aj Rimac. Predviedla šialenú jazdu
Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
330 ľudí, tovar za 55 miliónov eur a teplota -24 °C. Na vlastné oči sme videli, ako Lidl zásobuje svoje predajne
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
VIDEO: Ukrajinské drony zasiahli najväčšiu ruskú továreň na pušný prach
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
- VIDEO: 1500-koňová beštia od Xiaomi porazila Porsche aj Rimac. Predviedla šialenú jazdu
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
-
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
Po pauze je späť. Obľúbený autovlak z Prahy na Slovensko vyráža už 1. júla
Kyberútoky v Nemecku rastú. Každá siedma firma sa stala cieľom hackerov
Ojazdené autá sa predávajú pomalšie, ale drahšie. Priemerná cena prekročila 11 900 eur
Sociálne siete deťom škodia, tvrdí Macron. Chce európsky zákaz pre mladších ako 15 rokov
Británia spúšťa energetickú revolúciu. Nové reaktory prinesú tisíce pracovných miest
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
330 ľudí, tovar za 55 miliónov eur a teplota -24 °C. Na vlastné oči sme videli, ako Lidl zásobuje svoje predajne
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
VIDEO: Ukrajinské drony zasiahli najväčšiu ruskú továreň na pušný prach
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené