Nemci sú zúfalí, Volkswagen sa prepočítal a opäť obmedzil výrobu elektromobilov
Nemecká automobilka Volkswagen naďalej naráža na problémy s prechodom na elektromobilitu. Ako totiž upozorňuje portál Automotive News Europe, kvôli nízkym predajom je spoločnosť nútená obmedziť výrobu svojich elektrických áut v továrni v Zwickau. Drastické riešenie sa pritom dotkne viacerých elektrických modelov, nielen značky Volkswagen.
Príde o jednu zmenu
Továreň v Zwickau sa zaoberá výrobou elektrických áut a nové obmedzenia sa dotknú haly s číslom 5, v ktorej sú vyrábané modely Volkswagen ID.3 ale tiež Cupra Born, štýlový prémiový elektromobil s dojazdom cez 500 km a vzhľadom na veľkosť auta aj veľkým výkonom. Dôvodom sú pokračujúce nízke predaje elektromobilov koncernu Volkswagen.
Ide len o jedno z viacerých riešení, ktoré koncern v posledných mesiacoch kvôli problémom s predajmi implementoval, pričom v minulosti už ohlásil prepúšťanie v tejto továrni a došlo aj k pozastaveniu výroby Audi Q4 E-tron, Q4 Sportback E-tron a tiež Volkswagenu ID.4 a ID.5 – v ich prípade má koncern problém s nedostatočnými dodávkami elektromotorov.
Značkám sa však nedarí dokonca ani na domácom nemeckom trhu, kde naďalej dominuje americká Tesla. Tej sa náskok v oblasti moderných elektromobilov vyplatil a dominuje na trhoch takmer všetkých európskych krajín, pričom na krk jej začínajú dýchať čínske značky s lacnými elektromobilmi.
Kým jedna z výrobných liniek tentoraz stratila jednu pracovnú zmenu, druhá linka zastavila svoje operácie úplne kvôli problémom s dodávkami komponentov, dodáva InsideEVs.
Nič nie je stratené
Pre automobilku však zatiaľ nie je nič stratené, keďže v októbri zaznamenala intenzívny nárast predajov a to až o 10,7 % v porovnaní s minulým rokom. Ak sa koncernu podarí ďalej navyšovať predaje, najväčších problémov sa môže v blízkej budúcnosti zbaviť.
Vážne obmedzenie
Volkswagen chce v tejto továrni ročne vyrábať 330 000 vozidiel, čo sa však zatiaľ dosiahnuť nedarí. V roku 2022 sa v Zwickau podarilo vyrobiť len 218 000 áut a oveľa lepšie na tom továreň nie je ani v tomto roku, kedy očakáva celkovú výrobu na úrovni 230 000 áut. Zo šiestich modelov Volkswagen v Zwickau vyrába len dva a aj tie v obmedzenom režime.
Najväčším problémom je kombinácia nižšieho dopytu a zároveň príchodu americkej automobilky Tesla, ktorá v Berlíne postavila novú továreň produkujúcu Model Y, jedno z najúspešnejších áut modernej histórie európskeho automobilového priemyslu. Tento model sa v prvom štvrťroku dokonca stal najpredávanejším na svete.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Izrael má futuristické riešenie pre elektromobily. Budú sa dobíjať bezdrôtovo a za jazdy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nový benefit pre 150-tisíc slovenských rodín. Čo sú Rodinné karty, ktoré chce rozdávať minister Tomáš
STVR ruší ďalšiu reláciu, dôvod neuvádza. „Nerozhodli sme sa tak my, ale nové vedenie,“ píšu autori
MIMORIADNE: Putin vyzval Zelenského, aby prišiel do Moskvy
Putin a Si debatovali o nesmrteľnosti: Mikrofón odhalil, čo si svetoví lídri šepkali
Busta z Levoče nie je originál, vyhlásil Machala: Odborníci potvrdili, že ide o falzifikát
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP