Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Slovenský Orange zverejnil svoje výsledky za celý rok 2021, z ktorých možno vysledovať počty jeho zákazníkov aj finančné výsledky samotnej firmy.

Hlavný biznis stále tvoria služby mobilného operátora, teda ponuka paušálov, SIM kariet a internetu do smartfónov. Tu sa však Orange bojuje s negatívnym trendom, k 31. decembru minulého roka totiž vykázal 2,478 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, čo je medziročný pokles o ďalších 74-tisíc SIM kariet (-2,9%).

Pred rokom totiž hlásil 2,552 milióna mobilných zákazníkov a v prvých troch kvartáloch 2020 dokonca až 2,715 miliónov klientov.

Orange

Medzi operátormi sa tak črtá čoraz tesnejší súboj o pozíciu slovenskej jednotky. Ku koncu septembra Telekom hlásil 2,324 milióna zákazníkov mobilných služieb v kľúčovej štatistike SIM kariet s aspoň jednou aktivitou za posledné tri mesiace.

Až 1,9 milióna SIM kariet Orangeu patrí paušálom s mesačnou faktúrou, zvyšok sú napr. predplatené karty, pri ktorých však za rok stratil až 9 % zákazníkov.

ZAUJÍMAVÉ:
Slováci vo veľkom prenášali čísla medzi operátormi. Poznáme detailné štatistiky

Zisky to neohrozilo

Orange si napriek tomu udržal takmer rovnaké výnosy na úrovni 542 miliónov eur (+0,2 %). Obe rovnice dávajú zmysel len pri zdražovaní ponuky, akú operátor chystá prakticky pri všetkých službách od 5. marca 2022, predávaní viac zariadení z e-shopu či na predajni (výnos + 1,8 %) alebo pri naberaní zákazníkov k iným službám.

A skutočne, ponuka okolo Fibernetu, teda optického a DSL internetu či televízie hlási až 161-tisíc zákazníkov, čo nárast o 23,6 % zákazníkov za rok. Len pevný internet má teraz 292 000 zákazníkov, čo je o takmer 17 % viac ako pred rokom.

Pod konvergentnými službami si zas môžeš predstaviť balík Love, teda internet alebo TV a mobilný paušál v jednom, ktorý má dnes až 151-tisíc klientov, čo je nárast o dramatických 27,2 %.

Orange teda dokáže klesajúci počet zákazníkov s mobilnými službami vykrývať novými s tými pevnými, prípadne ľuďom, ktorí neodišli, predáva čoraz viac iných služieb.

Celkový neočistený zisk firmy ale predsa len mierne klesol, o 0,6 % za rok na 195 miliónov eur. Dôvodom sú podľa Orange stúpajúce náklady. Na infláciu a čoraz drahšiu cenu elektrickej energie sa koniec-koncov sťažujú aj ostatní operátori, ktorí taktiež zvyšovali svoje ceny.

Ďalšie zaujímavé štatistiky o dátach, 4G a 5G

Orange po zmenách od 5. marca plánuje čoraz viac tlačiť 4K TV obsah aj vďaka novému set-top-boxu a poteší aj športových fanúšikov, ktorým doma pribudnú kanály Premier Sport a Premier Sport 2 od stredného balíka Optimal. Stanice totiž vysielajú napríklad anglickú Premier League.

Operátor tiež spresnil, že jeho mobilná 4G sieť je dostupná pre 99,1 % populácie Slovenska vo všetkých 141 mestách a 2 225 obciach na Slovensku, pričom rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie.

Zákazníci vlani na mobiloch predátovali až o 58 % viac dát. Z celkového objemu 66,68 mil. GB bolo 88,5 % bolo prenesených v 4G sieti, čo predstavuje medziročný nárast takmer 61 %.

V 5G zákazníci od jeho spustenia v máji 2021 preniesli 107,02 tis. GB dát. Orange však, ako jediný slovenský operátor, vstup do 5G siete (v nižších paušáloch) podmieňuje mesačným poplatkom navyše a nič na tom zatiaľ neplánuje meniť.

Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, čo predstavuje až 97,2 % domácností na Slovensku, pričom na rýchlejšej optike ich teoreticky môže mať 567 989 domácností v 69 mestách. Optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 454 951 domácností v 503 mestách a obciach na Slovensku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú