Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko medziročne klesli o 2,7 %. Medziročný pokles výnosov v poslednom kvartáli roka 2020 pritom bol nižší ako celkový pokles, a to o 1,9 %.

Výnosy posledných troch mesiacov roka 2020 dosiahli hodnotu 144 miliónov eur, celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 31. decembru 2020 dosiahli 541 miliónov eur.

Orangeu klesli výnosy, v mnohých službách však zákazníci pribúdali

Ako informovala Alexandra Piskunová, hovorkyňa Orange Slovensko, pokles výnosov spôsobil takmer 6-percentný pokles výnosov z predaja zariadení, pričom tie vo štvrtom kvartáli 2020 v porovnaní so štvrtým kvartálom predchádzajúceho roka klesli o viac než 7 %. Bol to dôsledok nižších predajov na predajných miestach v dôsledku koronakrízy.

Kvartálne výnosy zo služieb sa medziročne nezmenili, celkové výnosy z predaja služieb dosiahli 424 miliónov eur, čo je o 1,8 % menej ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. K poklesu výnosov zo služieb prispeli nižšie výnosy z roamingu z dôvodu pandémie, ako aj zníženie prepojovacích poplatkov medzi slovenskými operátormi.

Napriek medziročnému poklesu výnosov dosiahol Orange lepšiu EBITDAaL maržu vďaka efektívnemu riadeniu priamych a nepriamych nákladov. Celková EBITDAaL klesala miernejšie, o 0,7 percenta,“ dodala Alexandra Piskunová.

K 31. decembru 2020 evidoval Orange 250 tisíc zákazníkov pevného internetu prostredníctvom rôznych technológií, čo predstavuje 25 % medziročný nárast. Naďalej rástol aj počet zákazníkov TV služieb, ktorých bolo ku koncu roka už viac než 132 tisíc, o 23 % viac než v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Popri náraste počtu zákazníkov fixného internetu a televízie zaznamenal Orange aj výrazný nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, čiže mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet medziročne stúpol o 40 percent a prekročil 118 tisíc.

Doplnenie redakcie:

Napriek prírastku zákazníkov v oblasti pevného internetu, digitálnej televízie či konvergentných služieb stratil Orange množstvo klientov pri mobilných službách. Kým podľa výsledkov za 1. kvartál 2020 mal 2,752 milióna zákazníkov, v 3. kvartáli 2020 operátor evidoval 2,715 milióna klientov pri mobilných službách.

Aktuálne vo svojich štatistikách uvádza 2,552 milióna zákazníkov pri mobilných službách, čo predstavuje v porovnaní so 1. kvartálom minulého roka pokles až o zhruba 200 000 klientov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom