Telekom prednedávnom zverejnil svoje hospodárske výsledky za prvé tri kvartály tohto roka, kedy sa potvrdil rast operátora vo všetkých oblastiach. Spoločnosti sa darilo nielen zvýšiť výnosy, ale najmä prilákať nových zákazníkov od konkurencie. Poznáme aj presné detaily o prenose čísel od začiatku tohto roka.

Doplnené 16. novembra:

FonTech v článku o celkovom počte zákazníkov jednotlivých operátorov vychádzal z posledných oficiálne zverejnených údajov operátormi. Telekom reportuje tzv. 12-mesačnú aktivitu svojich SIM kariet, podľa ktorej má 2,493 milióna zákazníkov.

Orange však zverejňuje presnejšiu 3-mesačnú metodiku, podľa ktorej má 2,490 milióna klientov. Podľa 3-mesačnej metodiky má však Telekom 2,324 milióna zákazníkov mobilných služieb. Orange je teda z tohto pohľadu stále najväčším mobilným operátorom. Obaja operátori zverejnili údaje za prvé tri kvartály, respektíve k 30. 9. 2021.

Telekom predbehol Orange a stal sa najväčším mobilným operátorom

Telekom má celkovo 2,493 milióna klientov v oblasti mobilných služieb, čím sa dostáva do tesného náskoku pred Orange, ktorý informoval, že k 30. septembru evidoval 2,490 miliónov zákazníkov mobilných služieb.

Od Orangeu ku konkurencii pritom odišlo 55-tisíc klientov, zatiaľ čo do Orangeu sa rozhodlo číslo preniesť 49-tisíc zákazníkov, z čoho vychádza strata cca 6 000 SIM kariet.

V prípade Telekomu bol „odliv“ o čosi menší a za 9 mesiacov od začiatku roka od neho odišlo ku konkurencii len 43 740 zákazníkov. Najviac z nich odišlo v priebehu prvých 3 kvartálov do O2, kde číslo prenieslo 20 501 zákazníkov. Do Orangeu odišlo z Telekomu 17 546 klientov a do 4ky si potom číslo prenieslo len 5693 ľudí.

Loading...

Loading…

Telekom ale získal najviac nových ľudí spomedzi všetkých konkurentov. Najväčší príchod tvorili klienti od O2, od ktorého sem odišlo 23 317 ľudí. Z Orangeu do Telekomu si číslo prenieslo 21 390 klientov mobilných služieb a od 4ky prišlo 3 527 zákazníkov. Spolu teda získal 48 234 SIM kariet.

Najviac zákazníkov si do Telekomu číslo prenášalo v 2. a 3. kvartáli, pričom najväčší počet klientov prešiel ku konkurencii najmä v Q1 a Q2 tohto roka. Za 9 mesiacov tohto roka tak Telekomu pribudlo celkovo 4 494 klientov mobilných služieb. Najsilnejším bol pre operátora 3. kvartál roka a oproti konkurencii viedol aj v 2. a 3. kvartáli.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú