Našli recept na lacnejšie elektromobily. V mnohých ľuďoch to ale vyvolá odpor
Automobilky neustále hľadajú spôsoby ako znížiť náklady na výrobu nových áut. Od zjednodušovania výrobných procesov, až po zefektívňovanie výroby, toto všetko pomáha automobilkám znížiť ich cenu. Thomas Schäfer pre portál AutoNews prezradil recept na zníženie ceny nových elektromobilov. Koncernové značky Volkswagenu budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov ako doteraz.
Už dnes môžeš nájsť jednu a tú istú súčiastku v autách rôznych značiek, najmä ak sa jedná o koncernových partnerov. Od páčok, tlačidiel, cez displeje, až po kabeláže, motory či iné technické komponenty, toto všetko môže byť identické v aute s logom Škoda, VW, Seat a dokonca aj v prémiovejšom Audi.

Budúcnosť má byť podľa Schäfera taká, že automobilky strednej triedy, teda VW, Seat a Škoda, budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov. Zjednotenie výroby má mať za následok podstatné zníženie nákladov na výrobu, a tak budú môcť byť tieto elektromobily lacnejšie.
Rozdielny už iba dizajn
Okrem toho, že nové elektromobily budú zdieľať väčšinu súčiastok, budú medzi sebou zdieľať aj výrobné linky, čo samozrejme dáva zmysel. Generálny riaditeľ koncernu však prezradil, že tento prístup sa našťastie nijako neprejaví na dizajne, píše portál Elektrickevozy.cz.
Lacnejšie modely od VW, Škody a Seatu tak budú prakticky rovnaké vozidlá po technickej stránke, odlíšia sa iba dizajnom exteriéru a interiéru. Ten interiérový však už nebude tak odlišný medzi jednotlivými modelmi. Autá sa budú odlišovať zrejme iba rozložením jednotlivých prvkov, respektíve tvarmi prístrojovej dosky, nakoľko tlačidlá, páčky a ostanú totožné.
Prémiových modelov sa to netýka
Elektromobily značky Audi, Porsche či luxusnejšie modely značky VW sa samozrejme budú líšiť viac, respektíve dostanú viacero unikátnych komponentov. Majitelia takýchto áut totiž nemajú problém zaplatiť viac, no za to samozrejme aj niečo viac očakávajú.

To ale neznamená, že sa VW pri luxusnejších modeloch vykašle na optimalizáciu výroby, práve naopak. Už v roku 2026 má z novej výrobnej linky zísť prvý prémiový elektromobil VW s pracovným názvom Projekt Trinity.
Táto továreň VW bude tou najmodernejšou fabrikou s najmodernejšími výrobnými procesmi. S najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkáme aj technológie mega castingu, teda odlievania celých kusov karosérie miesto ich zvárania, s ktorou ako prvá prišla Tesla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

