Našli recept na lacnejšie elektromobily. V mnohých ľuďoch to ale vyvolá odpor
Automobilky neustále hľadajú spôsoby ako znížiť náklady na výrobu nových áut. Od zjednodušovania výrobných procesov, až po zefektívňovanie výroby, toto všetko pomáha automobilkám znížiť ich cenu. Thomas Schäfer pre portál AutoNews prezradil recept na zníženie ceny nových elektromobilov. Koncernové značky Volkswagenu budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov ako doteraz.
Už dnes môžeš nájsť jednu a tú istú súčiastku v autách rôznych značiek, najmä ak sa jedná o koncernových partnerov. Od páčok, tlačidiel, cez displeje, až po kabeláže, motory či iné technické komponenty, toto všetko môže byť identické v aute s logom Škoda, VW, Seat a dokonca aj v prémiovejšom Audi.
Budúcnosť má byť podľa Schäfera taká, že automobilky strednej triedy, teda VW, Seat a Škoda, budú medzi sebou zdieľať ešte viac komponentov. Zjednotenie výroby má mať za následok podstatné zníženie nákladov na výrobu, a tak budú môcť byť tieto elektromobily lacnejšie.
Rozdielny už iba dizajn
Okrem toho, že nové elektromobily budú zdieľať väčšinu súčiastok, budú medzi sebou zdieľať aj výrobné linky, čo samozrejme dáva zmysel. Generálny riaditeľ koncernu však prezradil, že tento prístup sa našťastie nijako neprejaví na dizajne, píše portál Elektrickevozy.cz.
Lacnejšie modely od VW, Škody a Seatu tak budú prakticky rovnaké vozidlá po technickej stránke, odlíšia sa iba dizajnom exteriéru a interiéru. Ten interiérový však už nebude tak odlišný medzi jednotlivými modelmi. Autá sa budú odlišovať zrejme iba rozložením jednotlivých prvkov, respektíve tvarmi prístrojovej dosky, nakoľko tlačidlá, páčky a ostanú totožné.
Prémiových modelov sa to netýka
Elektromobily značky Audi, Porsche či luxusnejšie modely značky VW sa samozrejme budú líšiť viac, respektíve dostanú viacero unikátnych komponentov. Majitelia takýchto áut totiž nemajú problém zaplatiť viac, no za to samozrejme aj niečo viac očakávajú.
To ale neznamená, že sa VW pri luxusnejších modeloch vykašle na optimalizáciu výroby, práve naopak. Už v roku 2026 má z novej výrobnej linky zísť prvý prémiový elektromobil VW s pracovným názvom Projekt Trinity.
Táto továreň VW bude tou najmodernejšou fabrikou s najmodernejšími výrobnými procesmi. S najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkáme aj technológie mega castingu, teda odlievania celých kusov karosérie miesto ich zvárania, s ktorou ako prvá prišla Tesla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Veľká investícia na východe krajiny. Fíni postavia závod za 6,5 milióna eur
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP