Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka Tesla iba nedávno oficiálne spustila výrobu v berlínskej Gigafactory, no vrásky na čele európskym automobilkám robila už dávno predtým. Dôvodom je rýchlosť a efektivita výroby, akú americká automobilka dosahuje. Inšpirovať sa ňou mal aj VW, o téme informuje portál InsideEVs, a tak technológiu odlievania si adaptuje aj najväčší výrobca áut na svete.

VW sa netají tým, že sa chce stať svetovým lídrom v oblasti elektromobility a robí všetko pre to, aby sa mu to podarilo. Zatiaľ je ale lídrom v segmente elektromobilov Tesla a s otvorením novej továrne v Berlíne si svoje postavenie zrejme ešte upevní.

Americká automobilka navyše priniesla revolúciu do výroby áut, kedy jednotlivé časti karosérie nezvára z viacerých častí, ale odlieva ich väčšie časti, čím sa výrazne kráti čas a znižuje pracovná sila potrebná na výrobu auta.

Tesla

Ako sme informovali dávnejšie, práve v tomto vidí VW najväčšiu „silu“ americkej automobilky. Tesla dokáže so 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.

Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou. Podľa Herberta Diessa je preto potrebná reštrukturalizácia, ktorá ale ohrozí každé štvrté pracovné miesto.

Inými slovami, pri zmene výrobných procesov môže o prácu prísť každý štvrtý zamestnanec VW, čo by sa aktuálne dotýkalo až 30 000 ľudí po celom svete. Podľa hovorcu rady VW je ale riešenie s takto drastickým prepúšťaním zamestnancov úplne absurdné a nereálne.

Zmeny sú žiaľ nevyhnutné

Ak ale VW chce svojou výrobou konkurovať Tesle, k zmenám jednoducho prísť musí. Ako informoval aj portál Teslarati, Diess v rozhovore pre Reuters oznámil, že nemecká automobilka si takisto osvojí technológiu odlievania, s ktorou prišiel práve Elon Musk.

Volkswagen Newsroom

Tá sa ale dostane až do novej továrne, kde sa budú vyrábať elektromobily novej generácie, napríklad aj model, ktorý nesie pracovný názov „Project Trinity“. Fabrika novej generácie by mala začať chrliť prvé vozidlá už v roku 2026.

Výroba Tesly Model Y trvá v novej berlínskej továrni 10 hodín, zatiaľ čo VW dokáže vyrobiť jeden model ID.3 až za trojnásobok času, čiže zhruba 30 hodín.

To je absolútny nepomer a práve optimalizácia a nový spôsob výroby by v tomto smere mali výrazne skrátiť tento čas.

V súčasnosti dokáže automobilka na linkách starej generácie vyrobiť niektoré spaľovacie modely za 18 až 14 hodín, takže stiahnutie výroby elektromobilu pod 10 hodín vo fabrike novej generácie nie je nič nereálne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú