Zistili sme daň za 4×4 v najobľúbenejšom elektromobile Slovákov. Je prekvapivá v dvoch smeroch
Kedysi platilo, že ak si chcel auto s poriadnym výkonom a zrýchlením, musel si siahnuť po štvorkolke. Nástup elektromobilov ale spôsobil, že už aj autá s jednou poháňanou nápravou disponujú pôsobivou jazdnou dynamikou, a tak sa potreba štvorkolky za týmto účelom vytráca.
Samozrejme, v ľahkom teréne či na snehu je pohon všetkých štyroch kolies značnou výhodou, no oplatí sa pri elektromobile investovať do verzie s oboma poháňanými nápravami? Aká bude „daň“ v podobe spotreby? Dva elektromotory spotrebujú viac elektriny než jeden, oplatí sa teda viac Enyaq s výhradne zadným pohonom, alebo má verzia s pohonom 4×4 zmysel aj pri bežnom cestovaní na dlhé trasy?
„Papierovo“ v prospech štvorkolky – aká je realita?
Enyaq s najväčšou možnou, až 77 kWh batériou, je rozhodne najvhodnejším elektromobilom aj na dlhšie cesty. Dojazd podľa WLTP činí pri verzii iV 80 s pohonom zadnej nápravy až 507 km.
Verzia iV 80x s pohonom 4×4 má papierový dojazd podľa WLTP o niečo nižší, a to maximálne 478 km na jedno nabitie. Na nižšom dojazde sa určite podpisuje aj vyššia hmotnosť verzie iV 80x, ktorá je ťažia o 86 kg.
Primárne by ale za týmto o čosi nižším dojazdom mali stáť práve dva elektromotory, ktoré pochopiteľne spotrebujú viac energie než jeden elektromotor. Odmenou za vyššiu spotrebu je ale vyšší výkon a citeľne lepšia jazdná dynamika.
Enyaq iV 80 má výkon 150 kW (204 koní) a Enyaq iV 80x až 195 kW (265 koní). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s časom 6,9 sekundy v prospech štvorkolky je tiež výrazne lepší než 8,6 sekundy v prípade zadokolky.
Trakcia všetkých štyroch kolies pri štarte citeľne robí svoje, no toto všetko sú rozdiely, ktoré nie sú v bežnej premávke prakticky vôbec dôležité. Či zrýchliš na stovku za 7 alebo 9 sekúnd, je väčšinou jedno, takisto ani 20 km papierový rozdiel v dojazde nie je nijak tragický.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké sú spotreby Enyaqu iV 80 a iV 80x na diaľnici a v meste
- Ako sa prejavila zima na spotrebe štvorkolky
- Čo je nepopierateľnou výhodou verzie 4×4 a v čom ma navrch zadokolka
- Podľa čoho by si si mal vybrať vhodnú verziu Škody Enyaq
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP