Najlacnejší elektromobil od Mercedesu predstavený. Prívítaj model EQA – toto je všetko, čo ponúka
Stuttgartská automobilka dnes oficiálne predstavila nového, najmenšieho zástupcu segmentu SUV, ktorý je poháňaný výhradne elektrinou. Do rodiny vozidiel EQ prichádza Mercedes EQA, elektrický „športovec“ kompaktných rozmerov.
Model EQA je prvým čisto elektrickým kompaktom nemeckej automobilky a ako sme už v úvode naznačili, vychádza z SUV modelu GLA. Aj jazdné vlastnosti EQA budú preto podobné s tými, ktoré poskytuje jeho neelektrický, respektíve plug-in hybridný bratranec GLA.

Novinka prichádza na trh s modelom s označením EQA 250. Táto verzia poskytne pohon prednej nápravy, elektromotor s výkonom 140 kW s krútiacim momentom 375 Nm, spotrebou 17,7 kWh/100 km a dojazd 426 km podľa WLTP, pričom tieto hodnoty zabezpečí batéria s kapacitou 66,5 kWh. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
V prípade Mercedesu sme si už zvykli na ultra-rýchle nabíjanie a ani v tomto prípade tomu nie je inak. EQA sa na verejnej rýchlonabíjačke dobije z 10 na 80 % už za 30 minút, nabíjať sa totiž dokáže s maximálnym výkonom až 100 kW. Na domácom wallboxe to zvládne z 10 na 100 % za 5 hodín a 45 minút.

Neskôr sa však môžeme tešiť aj na ďalšie verzie EQA, napríklad športovejšiu s výkonom cez 200 kW a pohonom všetkých štyroch kolies či efektívnejšiu s dojazdom cez 500 km. Prvotný model EQA 250 bude na nemeckom trhu štartovať s cenovkou 47 540 €.
Koeficient odporu vzduchu len 0,28
Vysoký dojazd základného modelu je dosiahnutý aj vďaka perfektnej aerodynamike, koeficient odporu vzduchu je iba 0,28. K tomuto číslu napomohlo niekoľko kľúčových prvkov, ktoré sa prejavujú aj na vizuále. Je to napríklad uzavretá predná maska, aerodynamicky tvarovaný predný aj zadný nárazník, takmer dokonale hladký spodok a tiež špeciálne optimalizované disky kolies.

Už v štandarde je EQA vybavené aj tepelným čerpadlom, ktoré dokáže zefektívniť teplo vytvorené hnacím ústrojenstvom. Inak odpadová energia v podobe tepla sa v zimných mesiacoch vďaka tepelnému čerpadlu môže využívať na vykurovanie auta.
Množstvo asistentov už v štandarde
Napredovanie technológií sa prejavuje aj v bohatej výbave asistentov, ktorí sú k dispozícii už v základe. EQA 250 dostal aktívneho asistenta udržiavania v jazdnom pruhu či aktívneho brzdového asistenta, ktorý vďaka autonómnemu brzdeniu dokáže predísť kolíziám.

Za príplatok môže byť EQA ešte inteligentnejšie, priplatiť sa dá za funkciu odbočovacieho manévru, kedy auto na diaľnici zmení jazdný pruh iba za pomoci zapnutia smerovky, alebo asistent varovania na prítomnosť chodcov pred priechodom.
Typický „look“ pre rodinu EQ
EQA prináša do segmentu najmenších SUV značky vzhľad, ktorý má byť typický pre rodinu automobilov EQ. Základom je predná maska chladiča „Black Panel“ s logom trojcípej hviezdy v strede. Nechýba ani spojená svetelná lišta pri predných aj zadných svetlometoch, ktorá takisto dáva rodine EQ charakteristický vzhľad. O svietenie sa už v štandarde stará FullLED technológia.

Interiér sa už viac podobá na dobre známe GLA, no aj tu EQA dostalo niekoľko exkluzívnych detailov, ako napríklad ozdobné prvky a prešívania v zlatej farbe, či podsvietený panel pred spolujazdcom, ktorý si sa vo vozidlách s trojcípou hviezdou objavuje vôbec poprvýkrát.

Infotainment MBUX je mierne upravený pre potreby elektromobilu, nachádza sa tu samostatná dlaždica Mercedes-EQ, ktorá ponúka prístup k všetkým dôležitým funkciám a možnostiam elektromobilu.
Vstupný bod do sveta Mercedesu, ako aj elektromobility
Tak, ako je model GLA označovaný za „vstupnú bránu“ do sveta Mercedesu, má model EQA predstavovať rovnaké synonymum, avšak v segmente elektromobily. Už v základnej výbave ponúka EQA množstvo asistentov a vychytávok, nad ktorými sa bude vynímať prémiové spracovanie nemeckej automobilky.
Uvítacia verzia „Edition 1“ navyše ponúkne niekoľko ďalších prémiových vylepšení, ako perforované kožené sedačky či spomínané zlaté detaily v interiéri. EQA bude v Európe dostupné už túto jar s cenovkou 47 540 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy

1000 km dojazdu nabiješ za 8 minút. Čínska automobilka ukázala batériu budúcnosti, príde aj na Slovensko
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Expertka: Svaly sú orgánom dlhovekosti, mnohí ich chybne podceňujú, zlepšujú nielen telo, ale aj náladu

Čoskoro zistíme, že mnohé profesie boli len dočasné. Prichádza radikálna zmena sveta, varujú elitní vizionári

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Expertka: Svaly sú orgánom dlhovekosti, mnohí ich chybne podceňujú, zlepšujú nielen telo, ale aj náladu

Čoskoro zistíme, že mnohé profesie boli len dočasné. Prichádza radikálna zmena sveta, varujú elitní vizionári

