Najlacnejší elektromobil od Mercedesu predstavený. Prívítaj model EQA – toto je všetko, čo ponúka
Stuttgartská automobilka dnes oficiálne predstavila nového, najmenšieho zástupcu segmentu SUV, ktorý je poháňaný výhradne elektrinou. Do rodiny vozidiel EQ prichádza Mercedes EQA, elektrický „športovec“ kompaktných rozmerov.
Model EQA je prvým čisto elektrickým kompaktom nemeckej automobilky a ako sme už v úvode naznačili, vychádza z SUV modelu GLA. Aj jazdné vlastnosti EQA budú preto podobné s tými, ktoré poskytuje jeho neelektrický, respektíve plug-in hybridný bratranec GLA.
Novinka prichádza na trh s modelom s označením EQA 250. Táto verzia poskytne pohon prednej nápravy, elektromotor s výkonom 140 kW s krútiacim momentom 375 Nm, spotrebou 17,7 kWh/100 km a dojazd 426 km podľa WLTP, pričom tieto hodnoty zabezpečí batéria s kapacitou 66,5 kWh. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
V prípade Mercedesu sme si už zvykli na ultra-rýchle nabíjanie a ani v tomto prípade tomu nie je inak. EQA sa na verejnej rýchlonabíjačke dobije z 10 na 80 % už za 30 minút, nabíjať sa totiž dokáže s maximálnym výkonom až 100 kW. Na domácom wallboxe to zvládne z 10 na 100 % za 5 hodín a 45 minút.
Neskôr sa však môžeme tešiť aj na ďalšie verzie EQA, napríklad športovejšiu s výkonom cez 200 kW a pohonom všetkých štyroch kolies či efektívnejšiu s dojazdom cez 500 km. Prvotný model EQA 250 bude na nemeckom trhu štartovať s cenovkou 47 540 €.
Koeficient odporu vzduchu len 0,28
Vysoký dojazd základného modelu je dosiahnutý aj vďaka perfektnej aerodynamike, koeficient odporu vzduchu je iba 0,28. K tomuto číslu napomohlo niekoľko kľúčových prvkov, ktoré sa prejavujú aj na vizuále. Je to napríklad uzavretá predná maska, aerodynamicky tvarovaný predný aj zadný nárazník, takmer dokonale hladký spodok a tiež špeciálne optimalizované disky kolies.
Už v štandarde je EQA vybavené aj tepelným čerpadlom, ktoré dokáže zefektívniť teplo vytvorené hnacím ústrojenstvom. Inak odpadová energia v podobe tepla sa v zimných mesiacoch vďaka tepelnému čerpadlu môže využívať na vykurovanie auta.
Množstvo asistentov už v štandarde
Napredovanie technológií sa prejavuje aj v bohatej výbave asistentov, ktorí sú k dispozícii už v základe. EQA 250 dostal aktívneho asistenta udržiavania v jazdnom pruhu či aktívneho brzdového asistenta, ktorý vďaka autonómnemu brzdeniu dokáže predísť kolíziám.
Za príplatok môže byť EQA ešte inteligentnejšie, priplatiť sa dá za funkciu odbočovacieho manévru, kedy auto na diaľnici zmení jazdný pruh iba za pomoci zapnutia smerovky, alebo asistent varovania na prítomnosť chodcov pred priechodom.
Typický „look“ pre rodinu EQ
EQA prináša do segmentu najmenších SUV značky vzhľad, ktorý má byť typický pre rodinu automobilov EQ. Základom je predná maska chladiča „Black Panel“ s logom trojcípej hviezdy v strede. Nechýba ani spojená svetelná lišta pri predných aj zadných svetlometoch, ktorá takisto dáva rodine EQ charakteristický vzhľad. O svietenie sa už v štandarde stará FullLED technológia.
Interiér sa už viac podobá na dobre známe GLA, no aj tu EQA dostalo niekoľko exkluzívnych detailov, ako napríklad ozdobné prvky a prešívania v zlatej farbe, či podsvietený panel pred spolujazdcom, ktorý si sa vo vozidlách s trojcípou hviezdou objavuje vôbec poprvýkrát.
Infotainment MBUX je mierne upravený pre potreby elektromobilu, nachádza sa tu samostatná dlaždica Mercedes-EQ, ktorá ponúka prístup k všetkým dôležitým funkciám a možnostiam elektromobilu.
Vstupný bod do sveta Mercedesu, ako aj elektromobility
Tak, ako je model GLA označovaný za „vstupnú bránu“ do sveta Mercedesu, má model EQA predstavovať rovnaké synonymum, avšak v segmente elektromobily. Už v základnej výbave ponúka EQA množstvo asistentov a vychytávok, nad ktorými sa bude vynímať prémiové spracovanie nemeckej automobilky.
Uvítacia verzia „Edition 1“ navyše ponúkne niekoľko ďalších prémiových vylepšení, ako perforované kožené sedačky či spomínané zlaté detaily v interiéri. EQA bude v Európe dostupné už túto jar s cenovkou 47 540 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 800 km a najvýkonnejšie nabíjanie v Európe. BMW predstavilo nový elektromobil
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
Audi drasticky mení svoju filozofiu. Elektrický Concept C je vízia značky, ktorá ma nahradiť ikonické modely TT a R8
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Až o 600 eur nižší 13. dôchodok: Nové pravidlo môže tvrdo zasiahnuť jednu skupinu penzistov
Zrnko z vesmíru zrejme prepíše učebnice: Asteroid Ryugu odhalil minerál, ktorý môže byť kľúčom k vzniku života
„Krvavý Mesiac“ rozžiari oblohu nad Slovenskom: Jedno z najdlhších zatmení za desaťročie uvidíš už tento víkend
Elixír z tvojej kuchyne, ktorý krotí „tichého zabijaka“: Kardiológovia odporúčajú 5 druhov ovocia na hypertenziu
Jogurt za 14 eur, nájom za 2 000: Túto krajinu expati hromadne opúšťajú, luxus bez daní sa mení na drahú pascu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
Historický úspech na trhu ojazdených áut. SUV a crossovery vedú naprieč regiónom
Liga proti rakovine spustila AI poradkyňu. Ženám radí nonstop a zadarmo
Fico a Zelenskyj sa stretli v Užhorode. Témou bola energetika aj mier
Oficiálne závery sú vonku. SAV potvrdzuje bezpečné množstvá DNA v dávke
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP