Na svete je najbrutálnejšia elektrická motorka. Má krútiaci moment väčší ako Ferrari
Vo svete motocyklov bezpečnosť zručností a uvedomelosti jazdca. Fínska spoločnosť Verge Motorcycles sa však usiluje o revolúciu a na trh uvádza model Verge TS Ultra, ktorý sa môže pochváliť najpokročilejším bezpečnostným systémom na dvoch kolesách.
Nejde však len o bezpečnosť. Tento elektrický motocykel ponúkne brutálne parametre, vrátane výkonu, ktorý ju automaticky zaradí medzi svetovú špičku, a jedného z najväčších – ak nie najväčšieho dojazdu – aký sme na produkčnej elektromotorke videli. Na svoj prvý model značka upozornila prostredníctvom sociálnej siete X a videa cez YouTube.
Futuristický dizajn a špičkový výkon
Verge TS Ultra vyniká nielen svojím elektrickým pohonom, ktorý je vo svete motocyklov stále raritou, ale aj pôsobivým výkonom – 201 koní a až 1200 Nm krútiaceho momentu, čím prekonáva aj drvivú väčšinu áut vrátane nejedného Ferrari. Netradičná konštrukcia rieši bežný problém elektrických motocyklov: umiestnenie ťažkej batérie.
Verge Motorcycles dômyselne premiestňuje batériu nízko v ráme, čím dosahuje nižšie ťažisko tým, že motor je umiestnený v zadnom kolese a používa beznábojovú prstencovú konštrukciu. Batéria zároveň dosahuje kapacitu 21,8 kWh, vďaka čomu zabezpečuje dojazd 375 km a nabíjaciu dobu len okolo 25 minút.
Takýto dojazd v danej kategórii motoriek absolútne nezaostáva za spaľovacími konkurentami a v nejednom prípade ich prekonáva. Ten, kto na motorke už cestoval dlhšiu trasu, zároveň vie, že 25 minútová prestávka nie je nič nezvyčajné, predovšetkým ak cestuješ na stroji so športovým posedom.
Nižšie ťažisko naznačuje, že nepôjde vyslovene o pretekársku zbraň, čo je vo výsledku dobre. Takéto rozloženie hmotnosti naznačuje, že motorka bude agilná aj pri mestských a prímestských rýchlostiach, kde aj tak strávi väčšinu času.
Vizionársky bezpečnostný systém
To, čo skutočne odlišuje TS Ultra, je jeho špičkový bezpečnostný systém s názvom Starmatter Vision. Tento systém zahŕňa šesť kamier, ktoré poskytujú 360-stupňový výhľad, doplnený radarovými jednotkami s vysokým rozlíšením na monitorovanie prednej a zadnej časti vozidla. Cieľom tohto balíka snímačov je identifikovať prekážky a blížiace sa vozidlá, čím sa zvyšuje informovanosť jazdca.
Jazdec dostáva upozornenia v reálnom čase prostredníctvom systému dvoch displejov – súboru ukazovateľov nad riadidlami a ďalšieho displeja na nádrži, pričom oba využívajú Unreal Engine na špičkovú 3D grafiku. Starmatter, softvérový balík Verge Motorcycles, zabezpečuje bezproblémové bezdrôtové aktualizácie prostredníctvom integrovaného pripojenia.

Na riešenie problému vizuálneho rozptyľovania pri vysokých rýchlostiach je model TS Ultra integrovaný s audio systémami v prilbe, ktoré kladú dôraz na priestorový zvuk pre lepší zážitok z jazdy. Hoci konkrétne podrobnosti zatiaľ neboli zverejnené, očakáva sa, že kombinácia vizuálnej a zvukovej spätnej väzby nanovo definuje interakciu s jazdcom.
Prémiová cena za špičkovú technológiu
Tento technologický zázrak má nepochybne svoju cenu. Cena vrcholného modelu TS Ultra začína na 54 400 €, pričom ponúka nielen pokročilé bezpečnostné funkcie, ale aj vynikajúci dojazd až 375 km na jedno nabitie.

Verge Motorcycles ponúka aj cenovo výhodnejšie varianty so slabšími parametrami – TS Pro za 36 600 € a základný TS za 33 000 €. TS Pro ponúkne výkon 137 koní a dojazd do 350 km, pričom základný TS disponuje skromnejším výkonom 107 koní a dojazdom do 250 km.
Napriek vysokej cene spoločnosť Verge Motorcycles plánuje motorky dodávať spotrebiteľom v lete 2024 a sľubuje prelomový skok v oblasti bezpečnosti a technológie motocyklov – prví šťastní zákazníci v Európe už dokonca svoje motorky dostali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
