Na emisných kreditoch Tesly je závislá ďalšia automobilka. Predala neuveriteľne málo elektromobilov
Napriek tomu, že predaje elektromobilov stále stúpajú vysokým tempom, patria emisné normy EÚ medzi najväčšie „nočné mory“ automobiliek operujúcich na starom kontinente. Medzi výrobcov, ktorým sa normy nepodarilo splniť patrí aj japonská Honda, ktorá sa najnovšie pridala ku koncernu FCA a nakúpi emisné kredity od Tesly, píše InsideEVs.
Zlatá baňa pre Teslu
Ako informovala agentúra Schmidt Automotive Research, spoločnosť Honda nedokáže v roku 2020 naplniť emisné normy Európskej únie a pripojí sa ku koncernu FCA, ktorý nakupuje emisné kredity od americkej Tesly. Automobilka tak ušetrí obrovské množstvo peňazí, ktoré by musela v prípade nesplnenia noriem zaplatiť na pokutách EÚ.
Podľa dostupných informácií predala Honda v západnej Európe tento rok iba približne 1000 elektromobilov Honda E, čo tvorí len 2 % z celkového objemu predaných vozidiel v regióne. Spoločnosť tak plánuje ťažiť z nulovej emisnej bilancie Tesly, ktorá z predaja kreditov vyťažila tento rok už viac než miliardu eur.
Nie je však jasné, koľko získa americká automobilka od Hondy. Predpokladá sa, že v novom zoskupení FCA-Honda-Tesla spotrebuje väčšinu voľných kreditov práve koncern FCA, zatiaľ čo Honda ako menší hráč v Európe využije menej kreditov.
Tesla bude preto pravdepodobne tlačiť na dodávky elektrombilov z Číny a USA v štvrtom kvartáli 2020, aby zvládla „zásobovať“ obe automobilky. Spoločnosť však zaznamenala v prvom až treťom štvrťroku medziročný nárast predajov v západnej Európe až o 16 %.
Automobilky sa spájajú, nie vždy to však postačí
Nové pravidlá Európskej únie, ktoré vstúpili do platnosti tento rok, nútia výrobcov znižovať priemerné emisie svojich automobilov predávaných v regióne na 95 gramov CO2 na kilometer alebo čeliť mastným pokutám, čo trápi mnohé automobilky. Výsledkom je, že spoločnosti zavádzajú nové plug-in hybridné a plne elektrické modely a tie, u ktorých existuje riziko, že nedosiahnu súlad, sa spojili s partnermi, ktorí majú lepšiu pozíciu.
Medzi automobilky, ktorým sa normy podarilo splniť, patria podľa údajov za predaje počas prvej polovice roka skupiny PSA, BMW, FCA-Tesla, ku ktorej sa teraz pripojí aj Honda a Volvo-Ford, ktoré ohlásili spoluprácu minulý týždeň. Spoluprácu by podľa dostupných informácií malo čoskoro ohlásiť aj zoskupenie Toyota-Mazda.
Nie všetkým spoločnostiam sa však podarí ujsť pokutám EÚ. Nemecký Volkswagen, ktorý vytvoril skupinu s čínskym MG/SAIC, to bude mať na splnenie noriem veľmi náročné. CEO spoločnosti Herbert Diess sa pred pár dňami pre Financial Times vyjadril, že automobilka v súčasnosti zaostáva o približne 1 gram CO2 na kilometer oproti normám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili jednoduchý trik, ako schudnúť dvakrát rýchlejšie. Tieto potraviny sú kľúčom k trvalému úbytku váhy
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP