Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Generálny riaditeľ automobilky Mercedes-Benz, Ola Källenius, hovoril na summite Financial Times o adaptácii elektromobility, ale aj o prechode na ňu v podaní Mercedesu. Podľa jeho slov bude stuttgartská automobilka vyrábať autá so spaľovacími motormi dovtedy, pokiaľ budú životaschopné, nové motory však už vyvíjať nebudú, informoval portál InsideEVs.

Jedného dňa určite nastane moment, kedy sa elektromobily, ich vývoj a výroba, stanú primárnym a dominantným zdrojom príjmov automobilky Mercedes, no aktuálne ich ešte stále „živí“ predaj áut so spaľovacími motormi. To aj napriek tomu, že Mercedes, podobne ako napríklad taký Volkswagen, investuje do elektromobility nemalé peniaze a úsilie.

Ola na stretnutí hovoril aj o tom, že automobilka už bude ďalej ťažiť iba z existujúcich motorov, ktoré bude upravovať, aby prežili prísne európske regulácie v podobe prichádzajúcej normy Euro 7. Vývoj nových spaľovacích motorov už očakávať nemáme.

Mercedes

Všetky peniaze na vývoj poputujú primárne do segmentu elektromobility, no automobilka sa nebude silou-mocou snažiť presadiť ich predaj. Prechod na elektromobilitu bude podľa CEO Mercedesu postupný a „prirodzený“, autá so spaľovacími motormi sa budú predávať dovtedy, pokiaľ budú životaschopné.

Vďaka investíciám do segmentu elektromobility bude automobilka na tento prechod pripravená. Aj preto si Mercedes nestanovil presný bod, kedy chce úplne skončiť s predajom spaľovákov, ako väčšina iných automobiliek.

Dcérska divízia už je plne elektrická

Ako informuje portál Autcar, dcérska spoločnosť Smart city je už plne elektrická. V spolupráci s čínskym gigantom Geely pripravuje Mercedes úplne nový rad vozidiel, ktoré budú plne elektrické. Geely, ako materská spoločnosť automobilky Volvo, bude pre Mercedes vyrábať v Číne aj úsporné štvorvalcové motory. Táto spolupráca má byť prospešná pre obe strany, či už z časového, ekonomického, ale aj technického hľadiska.

Na prechod je vynikajúco pripravený

Ako uviedol Ola, automobilka Mercedes nebude na prechod k elektromobilite tlačiť, no keď nastane bod zlomu, bude rozhodne pripravená. Veď už teraz disponuje celou plejádou čistých elektromobilov, od kompaktného EQA, väčšieho EQC, luxusného EQS, až po rodinný van EQV či nedávno predstavený koncept EQT.

Mercedes

Veľkí hráči tento dôležitý zlom nechcú a v podstate si ho ani nemôžu dovoliť podceniť, pretože vlak elektromobily ide veľmi rýchlo a minúť ho tak nie je príliš ťažké, stačí menšie zaváhanie a konkurencia môže razom získať navrch.

Zaváhať nechce ani Volkswagen

Nemecký koncern Volkswagen na prezentácii Power Day 2021 predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility. Ako upozornil portál CNBC, do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj u nás na Slovensku.

Továrne na výrobu batérií sú bezpochyby potrebné, nie je tomu tak dávno, čo výrobu nových elektromobilov brzdil trhový nedostatok tohto dôležitého komponentu.

NEPREHLIADNI
Takto bude vyzerať budúcnosť nabíjania elektromobilov. Batériám doplní energiu robot ako zo Star Wars

Volkswagen si to plne uvedomuje, a tak na konferencii Power Day predstavil svoj plán postaviť 6 tovární na výrobu batérií, ktorých ročná produkčná kapacita bude až 240 GWh, to všetko do roku 2030.

Prvé dve továrne budú postavené vo Švédsku a v Nemecku. Švédska fabrika Northvolt tak navýši svoju výrobnú kapacitu na 40 GWh ročne, spustenie výroby by malo začať v roku 2023. Nová továreň v Nemecku jej pomôže taktiež výrobnou kapacitou 40 GWh ročne, v tomto prípade sa výroba spustí v roku 2025.

Pripravuje sa aj Slovensko

„Slovenská Gigafactory“, aj takto mnohí nazývajú spoločnosť InoBat, respektíve ich závod na výrobu batérií vo Voderadoch. InoBat je slovenská spoločnosť, ktorá vyvíja batériové články priamo na mieru pre svojich zákazníkov, v budúcnosti ich tak s najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme v rôznych elektrických vozidlách.

NEPREHLIADNI
Predpovedajú jej veľkú budúcnosť: Slovenská firma zrecykluje batérie elektromobilov. Spätne vytaží takmer 100 % materiálu

InoBat, spolu s americkou spoločnosťou Wildcat Discovery Technologies, priniesol na Slovensko investíciu vo výške 100 miliónov eur a pracovné miesta až pre 150 ľudí zameraných na vývoj a výrobu batérií do elektrických vozidiel. Po výskumno-vývojovom centre a výrobnej linke bude do roku 2025 nasledovať 10 GWh gigatováreň. So zástupcami z InoBat sme sa rozprávali v nedávnom veľkom rozhovore.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú