Mercedes GLE je najpraktickejší plug-in hybrid na trhu – toto všetko som si zamiloval na SUV za viac ako 100 000 €
S prémiovými plug-in hybridmi je to ako na hojdačke. Vždy sa nájde model, ktorému len drobný kúsok chýba k dokonalosti, no práve ten jeden negatívny aspekt kazí dojem z celého auta. Jasným príkladom je BMW X5, ktoré okrem katastrofálne pomalého nabíjania nemalo ani jednu zlú vlastnosť.
Segment prémiových plug-in hybridov však svojou nemalou mierou obohacuje aktuálne aj automobilka Mercedes. Model GLE 350de je aktuálna vlajková loď medzi veľkými SUV, ktoré sa snažia myslieť tak trochu aj na ekológiu. Cenu si určime hneď na začiatku. Mnou testovaný kus s príplatkovou výbavou stojí niečo málo cez 104 000 €, no v základe sa plug-in hybridná verzia dá kúpiť za 80 000 €.
Mimo všetkých tých technológií, vycibreného vzhľadu a hybridného pohonu ako takého už na prvý pohľad šokuje údaj Mercedesu, ktorý hovorí, že toto auto prejde čisto len na elektrický dojazd 100 km a podporuje rýchlonabíjanie pri 60 kW. Prosím vás, veď to sú hodnoty, ktoré vidíme skôr v elektromobiloch a nie v plug-in hybride, ktorý to ešte šperkuje naftovým motorom s kráľovskou spotrebou.
Prečítaj si tiež:
Povedal som si, že pri GLE 350de musím zistiť všetko o tejto magickej kombinácii, ktorá vo mne ihneď evokovala jedno – našiel som najpraktickejší a najlepší plug-in hybrid na trhu. Je tomu ale skutočne tak? V dnešnej recenzii sa zameriam hlavne na:
- Koľko kilometrov prejde GLE 350de na jedno nabitie
- Ako dlho trvá nabíjanie na verejnej rýchlonabíjačke
- Aká bola priemerná spotreba na veľkom 680 km testovacom okruhu
- Aká je spotreba výhradne naftového spaľovacieho motora
- Porovnanie s Audi Q7 TFSIe a BMW X5 XDrive 45e
- Prečo si treba dať pozor na jednu vlastnosť už pri kúpe, ktorá rozhodne, aké bude GLE 350de pre budúceho majiteľa
Unikát začína už pri otvorení prednej kapoty, kde si pradie 2-litrový 4 valcový naftový motor so slušným výkonom 143 kW. Ekologickú stránku auta reprezentuje 100 kW elektromotor, ktorý spolu s naftovým agregátom tvorí systémový výkon 225 kW (320 koní) a maximálny krútiaci moment až 700 Nm. Sú to hodnoty, ktoré bez problémov postačia aj na svižnejšiu jazdu a s dynamikou či chýbajúcim okamžitým nástupom výkonu tu nemôže byť ani len najmenšia kritika.
Nielen fakt, že mať pri plug-in hybride diesel, je veľký unikát, Mercedes to vylepšil aj implementáciou doslova gigantickej batérie na pomery plug-in hybridu. 31,2 kWh je tak veľká batéria, že sa hravo vyrovná bežným mestským elektromobilom.
Podľa WLTP dokáže pri tomto mastodontovi vyprodukovať čisto elektrický dojazd v rozmedzí 90 až 99 km. Moje testovanie odhalilo mierne odlišné hodnoty a v realite je elektrický dojazd na úrovni 78-80 km.
Tento dojazd sa dá bez problémov dosiahnuť pri mestskej a prímestskej jazde. Diaľničné tempo elektromotor zvláda bez najmenších problémov, no dojazd klesá výrazne rýchlejšie a viac ako 60 km v tomto prípade na jedno nabitie určite neočakávaj. Nejeden z nás by si povedal, že takto veľkú batériu bude otravné a zdĺhavé nabíjať. Veľký omyl!
Tu tkvie absolútne najzásadnejšia výhoda plug-in hybridu GLE 350de. Na základnú 7,4 kWh palubnú nabíjačku pri výbere auta rovno zabudni. Za 600 € si vieš totiž priplatiť za DC rýchlonabíjanie, ktoré podáva maximálny nabíjací výkon skvelých 60 kW. Pri konfigurácii teda veľký pozor, aby si nezabudol zaškrtnúť túto položku.
Čo však táto kombinácia elektrického pohonu s naftovým motorom znamená? Fenomenálne výsledky. Poďme ale pekne poporiadku. Počas týždňového testovania a takmer tisícky najazdených kilometrov som dokázal viac ako 400 km prejsť iba na elektrický pohon len za 4 relatívne krátke 30 minútové nabíjania. Áno, práve schopnosť rýchlonabíjania a elektrického dojazdu takmer 100 km tvoria „vražednú“ kombináciu pre konkurentov.
Môj bežný nabíjací návyk predstavoval zväčša dopĺňanie zo 15-17 % na maximum, ktoré predstavovalo pri 60 kW nabíjacom výkone v priemere len 21 minút. Za niečo málo cez 20 minút som si teda dobil elektrický dojazd, s ktorým som dokázal fungovať hravo pri krátkych pracovných výletoch z Bratislavy do Senca a späť.
Treba mať však na pamäti, že viac ako 50 kW nabíjanie neposkytujú všetky nabíjačky na cestách a frekventovanejšie sú skôr 50 kW jednotky, kde skrz CSS konektor sa auto z 0 na 100 % nabilo presne za 52 minút. K dispozícii je, samozrejme, aj nabíjanie cez domácu 230V sieť, ktoré ale zaberie 12 hodín.
Teraz niečo k skvelej spotrebe GLE-čka. Prvotný krátky 55 kilometrový okruh, kde som kombinoval jazdu v meste a na diaľnici, dokázalo auto s nabitými batériami vygenerovať celkovú spotrebu len 2,8 l / 100 km (priemerná rýchlosť na trase 52 km). Druhý a oveľa významnejší okruh tvorila viac ako 600 km jazda naprieč Slovenskom, ktorá skombinovala ako jazdu s vybitou batériou, tak aj úseky, pri ktorých bola batéria dostatočne nabitá.
Výsledkom je finálna celková spotreba 4,9 l na 100 km. Áno, vážení, na obrovské ( celkové rozmery predstavujú 4924 x 2022 x 1797 mm) a maximálne komfortné SUV s 20-palcovými diskami, sú to údaje, ktoré značia, že sme svedkami výnimočného modelu. Veľký zmysel dáva konečne v tomto prípade aj rýchlonabíjanie počas cestovania na dlhšie trasy.
Človek príde na benzínku, auto nechá hoci len 20 minút stáť na rýchlonabíjačke a má bez najmenších problémov ďalší 50 kilometrový dojazd na elektrinu, no čo je dôležitejšie, má nabité batérie, aby ich mohol využívať hybridný pohon a konštantne držať spotrebu v spomínaných „pozitívnych“ číslach.
Čo ak sa batérie vybijú? Pri 170 km testovacom okruhu s vybitými batériami, ktorý rovným dielom kombinoval diaľnice, mestá a mimomestské trasy, sa výsledná spotreba zastavila na 7,2 l / 100 km.
Výhodou je fakt, že aj keď je elektromotor navonok vybitý, stále dokáže pri rozjazdoch a drobných manévroch na parkovisko úplne vyradiť spaľovací motor. Nie je to síce signifikantná úspora paliva, no rozhodne to nie je na zahodenie.
Ak sa nastaví správne a hlavne pravidelné nabíjanie, celkový dojazd na jednu nádrž vieš veľmi ľahko priblížiť k 900 km. Z GLE 350de to teda nerobí len ekologické mestské a primestské približovadlo, ale zároveň to rapídne zvyšuje jeho potenciál ako dopravného prostriedku na diaľkové diaľničné trasy.
Svoje rozmery dokáže auto relatívne dobre zamaskovať a ani veľké 20-palcové disky z príplatkovej AMG línie nevytŕčajú až tak z davu a vo všeobecnosti je GLE 350de veľmi striedmy a konzervatívny spoločník na cestách. Extravagantnosti nepripúšťa ani AMG packet, ktorý mierne zmení dizajnové a interiérové proporcie, no rozhodne to nie je nič zásadné.
Perfektné sú potom MultiBEAM laserové svetlá v prednej časti s dosvitom viac ako 600 metrov, ktoré už tradične držia najvyšší možný štandard čo sa svetelnej techniky týka. Nechýba ani vykrajovanie okolitých objektov (chodci, cyklisti, autá).
Aktívny asistent pre jazdu v kolóne, sledovanie okolitých značiek pre maximálnu povolenú rýchlosť spolu s GPS pre inteligentné riadenie v režime tempomatu, 360 stupňová kamera či asistent pre parkovanie s prívesom. Rozobrať si do detailov všetky bezpečnostné systémy nemá zmysel, viac sme sa im venovali v našej recenzii na prémiový elektromobil EQC – viac sa dočítaš tu.
Hlavnými prvkami interiéru sú dve 12,3-palcové FullHD obrazovky so starým-známym systémom MBUX. Funkcie systémov vieš ovládať štyrmi spôsobmi – ovládanie pomocou stredového touchpadu s dotykovou plochou a niekoľkými manuálnymi tlačidlami, pomocou samotných displejov, z ktorých ten pravý je aj dotykový alebo pomocou pravej a ľavej miniatúrnej dotykovej plochy na volante.
Vstavaná navigácia komunikuje so 4G SIM kartou na palube vozidla a je teda priamo prepojená s aktuálnym dianím premávky.
Vie upozorňovať na kolóny, sledovať ceny pohonných hmôt na čerpacích staniciach a hlavne poskytnúť detailné informácie o nabíjacích staniciach dokonca aj s možnosťou nahliadnutia, či je daná nabíjačka obsadená, alebo nie.
Zhodnotenie
Mercedes-Benz GLE 350de je vôbec prvý plug-in hybrid, pri ktorom som si bez zaváhania povedal, že toto je bezchybný kúsok a nejde mu vôbec čo vytknúť. Výborný elektrický dojazd, ešte lepšie 60 kW nabíjanie a kombinácia s úsporným naftovým motorom (na pomery veľkého SUV) docielili, že do Nemecka posielam len jeden odkaz. Bravó!
Ekologické mestské približovadlo, kde jazdíš takmer zadarmo a zároveň perfektný spoločník aj na dlhé diaľničné trasy. Opäť však podotýkam, že bez konštantného a správneho nabíjania nikdy nebudeš s plug-in hybridom spokojný. Obzvlášť to platí v prípade tohto GLE 350de, kde je správne nabíjanie a konštantné využívanie elektromotora alfou a omegou k inak dokonale vyladenému autu.
Prejsť vo viac ako 2 tonovom a 300 koňovom aute výlet za menej ako 5 litrov je v tomto prípade asi tak jednoduché, ako si ráno sadnúť do auta naštartovať a odísť do roboty. Jednoducho „brnkačka“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
Herný PC už nedáva zmysel. Tento nadupaný notebook nás nechal bez slov (TEST)
recenzia Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
RECENZIA: Nič brutálnejšie v kine tento rok neuvidíš. Po rokoch sa vracia kultová hororová séria
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď na západnom Slovensku: Poľovníci ho spozorovali pri známom pamätníku
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
- SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
SPP má plán na zimu. Plyn nebude chýbať ani počas krízy
Jadrová energia pre AI. Meta uzatvára zásadnú dohodu na 20 rokov
Európske automobilky bojujú o prežitie. Čína a clá ich dusia
Airbus je v hre o gigantickú zákazku. Čína uvažuje o nákupe až 500 lietadiel
Pokles o tisíce áut a hromadné prepúšťanie. Volvo má za sebou náročný mesiac
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď na západnom Slovensku: Poľovníci ho spozorovali pri známom pamätníku
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené