Mercedes ani zďaleka nekončí, už zajtra predstaví elektromobil EQB. Nevieme o ňom takmer nič
Mercedes sa v segmente elektromobily poriadne rozbehol a všetky kroky naznačujú, že tento vlak nehodlá zastaviť. Len nedávno zažil svetovú premiéru malý Mercedes EQA, pred pár dňami to bola vlajková loď EQS a dnes nás už automobilka láka na predstavenie 7-miestneho SUV EQB.
Už zajtra 15:30 nášho času stuttgartská automobilka odhalí ďalší prírastok do rodiny EQ, konkrétne SUV Mercedes EQB. Novinka bude spočiatku určená pre čínsky trh, no neskôr sa dostane aj k nám do Európy a taktiež do USA.
V prípade EQB však nemáme pred samotnou premiérou toľko informácií, ako tomu bolo pred oficiálnym predstavením vlajkového EQS. Ak by sme sa mali riadiť podľa označenia, písmeno B v reči Mercedesu zapadá medzi kompaktné „Áčko“ a väčšie „Céčko“.
Automobilka však chce týmto modelom nastoliť nový štandard v kompaktnej triede, kam má EQB patriť. Vďaka flexibilnému priestoru poskytne EQB miesto až pre siedmich pasažierov, alebo ponúkne batožinový priestor až 1 700 litrov.
Očakávať možno využitie niektorej z už známych motorizácií, či už z menšieho EQA, alebo dokonca vlajkového EQS. Ako sme už uviedli na začiatku, EQB je stále zahalené pod rúškom tajomstva aj napriek tomu, že je iba jeden deň do jeho premiéry, ktorá sa bude konať online zo Šanghaja.
NEPREHLIADNI
Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Z rodiny EQ si vyberie každý
Už tak dosť bohatá rodina vozidiel EQ sa teda rozrastie o ďalšieho člena. Základným modelom reprezentujúcim „vstupnú bránu“ do prémiového sveta elektromobility reprezentuje EQA, ktoré vychádza z SUV modelu GLA. Aj jazdné vlastnosti EQA budú preto podobné s tými, ktoré poskytuje jeho neelektrický, respektíve plug-in hybridný bratranec GLA.
Novinka prišla na trh s modelom s označením EQA 250 a táto verzia poskytuje pohon prednej nápravy, elektromotor s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 375 Nm, spotrebou 17,7 kWh/100 km a dojazd 426 km podľa WLTP, pričom tieto hodnoty zabezpečí batéria s kapacitou 66,5 kWh. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
V prípade Mercedesu sme si už zvykli na ultra-rýchle nabíjanie a ani v tomto prípade tomu nie je inak. EQA sa na verejnej rýchlonabíjačke dobije z 10 na 80 % už za 30 minút, nabíjať sa totiž dokáže s maximálnym výkonom až 100 kW. Na domácom wallboxe to zvládne z 10 na 100 % za 5 hodín a 45 minút.
Neskôr sa však môžeme tešiť aj na ďalšie verzie EQA, napríklad športovejšiu s výkonom cez 200 kW a pohonom všetkých štyroch kolies či efektívnejšiu s dojazdom cez 500 km. Prvotný model EQA 250 bude na nemeckom trhu štartovať s cenovkou 47 540 €.
V čerstvej pamäti máme hlavne nedávno prestavený vlajkový model EQS. Mercedes nám novinky o svojom vlajkovom EQS servíroval postupne už niekoľko týždňov pred oficiálnym predstavením. Do detailov sme spoznali novú prístrojovú dosku MBUX Hyperscreen, ktorá je za príplatok, pričom v základe je k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.
Medzi najväčšie inovácie môžeme zaradiť aj vynikajúcu aerodynamiku, EQS dosahuje koeficient odporu vzduchu iba 0,20, vďaka čomu sa z neho stáva najaerodynamickejšie produkčne vyrábané auto na svete. Aj tento údaj prispieva k extrémnemu dojazdu na jedno nabitie, ktorý sa pri verzii so 107,8 kWh batériou, pohybuje na úrovni 770 km podľa WLTP.
Loading…
Už v základe je k dispozícii natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže točiť až o 4,5 stupňa. Za príplatok je ale k dispozícii náprava s možnosťou až 10-stupňového natočenia zadných kolies, ktoré naozaj parádne fungovalo už pri klasickej triede S.
Paradoxom je, že sa v oboch prípadoch jedná o tú istú nápravu. Ak sa dokonca zákazník časom rozhodne, že by sa mu zišlo príplatkové riešenie s väčším natočením, môže si ho zakúpiť a táto možnosť sa mu odomkne pomocou OTA aktualizácie.
Nezabúdame ani na prvý plnohodnotný elektromobil EQC, ktorý sme už testovali. Prvé kilometre sme tiež absolvovali aj na elektrickej dodávke Mercedes EQV v krásnom rakúskom prostredí neďaleko mesta Melk.
Srdcom jeho pohonu je elektromotor s výkonom 201 koní (predchodca mal 112 koní) s krútiacim momentom 362 Nm. Maximálna rýchlosť je oproti predchodcovi so 120 km/h obmedzená na 140 km/h, no s možnosťou úpravy dokonca až na 160 km/h. Kapacita batérie narástla na rovných 100 kWh.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP