Tento majiteľ Tesly Model 3 sa stal prvým, ktorý najazdil magickú hranicu kilometrov
Artur Driessen sa stal prvým majiteľom Tesla Model 3, ktorý na elektromobile prekročil magickú hranicu 100 000 najazdených míľ. O to, ako sa mu s autom darí, informuje na svojom Twitteri. O téme píše Electrek.
Najazdil až 100 000 míľ
Píše sa 31. marec 2016, a Artur Driessen si medzi prvými rezervoval novo predstavený Tesla Model 3. O dva roky neskôr sa elektromobilu konečne dočkal, a už počas prvých 6 mesiacov na ňom najazdil vyše 20 000 míľ (32 200 km). Aj keď to rozhodne nie je malé číslo, v skutočnosti to nie je nič v porovnaní s tým, čo na svojom elektromobile najazdil za posledný rok.
Over the past year, I have explored 48 states, visited Mexico and Canada, and done it all through the Supercharger network. Well, I used a couple of destination chargers too. Here’s to another 100k. @tesla @elonmusk @TeslaMiles @Teslarati @FredericLambert @cleantechnica pic.twitter.com/TeUXP8WhSH
— Maiden Voyage: A Voyage Without Carbon (@MCarbon) October 19, 2019
Počas ciest po USA totiž len nedávno prekročil magickú hranicu 100 000 míľ (160 000 km), a stal sa tak pravdepodobne prvým majiteľom Modelu 3, ktorému sa to za ten čas podarilo. Svoje skúsenosti poctivo dokumentoval na svojom Twitteri a blogu, a podelil sa tak o zaujímavé postrehy, ale aj o to, ako sa mu s autom darí.
Údržba bez väčších problémov
Medzi tie najdôležitejšie patrí samozrejme to, čo zaujíma takmer všetkých – údržba a opravy. Jeho Model 3 však ukazuje, že životnosť auta je na veľmi vysokej úrovni. „Pokiaľ ide o údržbu, keby som auto neujazdil k smrti, jediné čo by trebalo vymeniť sú pneumatiky. Tie mi pri vydržia v priemere 40 000 kilometrov.
Okrem nich som však musel vymeniť A-rameno, pretože keď bol nárazový vietor príliš silný, zabuchol mi dvere až na doraz a rozbili kúsok vo vnútri konštrukcie.“, povedal Driessen pre Electrek. Výmena však podľa jeho slov stála menej než 500 dolárov.
Problémy nenastali ani vo výdrže batérie, a podľa Driessena má teraz jeho Model 3 Long Range maximálny dojazd 486 až 496 kilometrov, čo je asi 2,5 % strata oproti pôvodnému písanému dojazdu vozidla, ktorý je na úrovni 500 kilometrov. To je obzvlášť pôsobivé vzhľadom nato, že ju nabíjal výhradne prostredníctvom rýchlych nabíjacích staníc Supercharger, ktoré pri dlhodobom používaní nie sú pre zdravie batérie ideálne.
Pomohli mu v tom však aj veľmi dobré nabíjacie návyky. „Len dvakrát som klesol pod 10%, a nikdy som nenechal svoje auto zapojené dlhšie, ako malo byť. Ak je Supercharger dostatočne blízko, nenabíjam viac ako 60 %, a okamžite idem na cestu, takže auto nikdy nestojí s plnou kapacitou.“, uviedol Driessen.
Ďalší vývoj Tesly Model 3 nie je rozhodne zavrhnutý ani samotnou spoločnosťou, a jej CEO, Elon Musk, dokonca v apríli tohto roka pre vozidlo stanovil niekoľko naozaj ambicióznych cieľov.
Podľa Muska je totiž Model 3 postavený tak, že jeho celková výdrž je na úrovni až 1 600 000 kilometrov, pričom batéria vozidla má mať životnosť od 480 000 do 800 000 kilometrov, čomu Driessenove určite pridávajú na váhe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
Bežný zlozvyk spôsobuje rakovinu, varuje WHO. Slovensko patrí medzi rizikové krajiny
Účastníkom nehody na D1 bola dodávka strany Demokrati. Člen strany zrážku neprežil, potvrdil Jaroslav Naď
Slovenskí rodičia si prilepšia: Rodičovský príspevok o pár mesiacov prekročí historickú hranicu
Európa buduje protidronový múr. Švédi priniesli riešenie 16 000-krát lacnejšie než stíhačka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP