Majestátny Mercedes EQS vo veľkom teste dojazdu neuspel. Nepomohla mu ani pomalá jazda
O tom, že elektrická vlajková loď Mercedesu hrá tú najvyššiu ligu, nepochybuje snáď nikto z nás. Mercedes EQS nie je špičkový len po dizajnovej stránke interiéru či stránke technológií, ale ja po dojazde, v ktorom s prehľadom búra rekordy.
Koľko prejde EQS na jedno nabitie bez straty komfortu?
Jeho dojazd sa preto pokúsili otestovať aj v dnes už ikonickej motoristickej šou Top Gear. V rámci tohto testu sadol Ollie Kew do „elektrického S-ka“ a vydal sa na približne 650 km dlhú trasu z Edinburghu do Londýna.
Vzhľadom na to, že EQS pri svojej rekordnej jazde dokázalo prejsť na jedno nabitie 850 km, žiadny problém všakže? Aby sme boli fér, Mercedes EQS podľa finálnych testov WLTP má vo verzii 450 dojazd na jedno nabitie 770 km, čo je na cestu z Edinburghu do Londýna viac než postačujúce.
Evidentne to však neplatí v prípade, ak sa redaktor nechce vzdať všetkého komfortu. Ollie Kew totiž okamžite po štarte zaregistroval, že podľa údajov z palubného počítača dokáže prejsť len necelých 600 km, čo je zhruba o 50 km menej, ako by potreboval. V prípade, že by sa vzdal nejakého komfortu, vrátane nabíjania svojho telefónu, dojazd by sa zvýšil na 640 km, čiže stále by nejaký ten kilometer chýbal.
Celá cesta bola v podstate sprevádzaná touto dojazdovou katastrofou. Po prekročení hraníc Škótska „elektrické S-ko“ ukazovalo dojazd 524 km, zatiaľ čo do cieľa zostávalo 550 km. Za predpokladu, že by sa redaktor vzdal úplne všetkého komfortu, EQS by to zrejme zvládlo. Aký by ale malo zmysel jazdiť v tomto elektrickom klenote, ak by si jazdu nedokázal poriadne užiť?
Ak preskočíme podrobnosti, tento test dojazdu pre EQS nedopadol zrovna najlepšie. Kew so svojim Mercedesom musel s 2 % predčasne zastaviť na nabíjacej stanici, zhruba 40 km pred svojim cieľom. EQS tak so všetkými zapnutými komfortnými prvkami dokázalo prejsť úctyhodných 600 km, na cestu z Edinburghu do Londýna to však nestačilo. Navyše Kew šiel celú cestu relatívne slimačím tempom, keďže jeho priemerná rýchlosť bola iba o málo väčšia než 54 km/h.
Dosiahnuté výsledky viac-menej korešpondujú s testom, ktorý pred pár mesiacmi uskutočnil aj FonTech.sk. Ten s EQS vyrazil na cesty naprieč Myjavou, okolo Hlohovca a krásnymi okreskami až do Dunajskej Stredy, odkiaľ sa večer vrátili späť Bratislavy.
V našom teste sme však mali k dispozícii najsilnejšiu verzia s označením 580 4Matic, avšak prvú časť cesty sme absolvovali aj so slabšou verziou s označením 450.
Test ukázal, že pri klasickom využívaní auta, kedy sa rýchlostne neobmedzuješ a nehľadíš na spotrebu, sa dá dostať bez problémov aj počas zimných mesiacov nad 500 km so spotrebou v rozmedzí 23 – 25,6 kWh / 100 km. So slabšou verziou by sa dojazd mal pohybovať okolo 600 km, čo zhodne ukázali oba testy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Americké neviditeľné stíhačky sa môžu začať triasť. Peking prekvapil svet revolučným kvantovým detektorom lietadiel
Záhadný signál z mŕtveho satelitu šokoval vedcov. Prebudil sa po 46 rokoch ticha
Tragédia na železnici pri Košiciach: Vlak zrazil osobu, doprava je prerušená
Bežný vitamín môže znížiť úmrtnosť na rakovinu až o 16 %, ukazuje nová štúdia. Prelomový výskum mení pohľad na liečbu
Slováci už na vstup nepotrebujú víza. Známy prímorský štát mení pravidlá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
-
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP