Ľudia sa idú v Európe potrhať o elektrickú Daciu. Počet predobjednávok je obrovský
Trefa do čierneho, inak sa o lacnom elektromobile rumunskej automobilky ani nedá hovoriť. Dacia Spring je aktuálne najlacnejším elektrickým autom predávaným v Európe, o čom svedčia aj jej predaje. Za posledných 8 mesiacov si ju objednali desaťtisíce zákazníkov, informoval portál InsideEVs.
Malý mestský elektromobil za prijateľnú cenu je niečo, čo na európskom trhu po ukončení predaja Škody Citigo-e a VW e-UP chýbalo. Dacia túto dieru na trhu vyžila a predstavila model Spring.

Lacný elektromobil, ktorý spĺňa nároky mestských používateľov, stojí menej ako 20 000 € a najmä kvôli jeho cene sa za ním idú európski zákazníci doslova potrhať.
Viac ako 40 000 predaných vozidiel
Ako uvádza Dacia vo svojej tlačovej správe, od začiatku predaja modelu Spring (začal pred ôsmymi mesiacmi) si zákazníci objednali už viac ako 40 000 kusov.
Skvelou správou pre rumunskú automobilku je aj fakt, že väčšina zákazníkov je úplne nových, čo znamená, že Spring je ich prvá Dacia vôbec. V takom Francúzsku je to až 8 z 10 zákazníkov.

Predbiehanie bude extrém. Vyše 40-ročná Škoda 120 zrýchľuje lepšie ako nová elektrická Dacia
Na Slovensku sa dá Dacia Spring kúpiť už od 16 700 €, pričom lepšie vybavená verzia Comfort Plus začína na 18 300 € a za príplatok 400 € zákazníci získajú aj podporu 30 kW DC nabíjania.

Drahší model k základnej verzii ďalej pridáva cúvaciu kameru, parkovacie senzory či 7″ farebnú obrazovku s navigáciou, ktorá podporuje káblové Apple CarPlay a Android Auto.
Ideálny elektromobil do mesta
Dojazd je podľa normy WLTP 230 km, no Dacia uvádza, že pri jazde výhradne v meste sa dá na jedno nabitie prejsť aj okolo 300 km. Nabíjanie 26,8 kWh batérie umožní využiť aj 30 kW nabíjací výkon, avšak iba za príplatok 400 € a iba pri verzii Comfort Plus. S wallboxom alebo DC nabíjacím káblom sa Spring nabije na 80 % kapacity za 50 minút.

Základná nabíjačka poskytuje výkon len 6,6 kW a s jej využitím bude trvať nabíjací proces necelých 5 hodín. Spotreba energie je udávaná na úrovni 14 kWh/100 km, pričom maximálnu rýchlosť obmedzil výrobca len na 125 km/h a výkon elektromotora dosahuje 44 konských síl alebo 33 kW s točivým momentom 125 Nm.
Návratnosť do 3 rokov
V našom veľkom článku sme sa pozreli na návratnosť jednotlivých kategórií elektromobilov. Elektrické autá sú vo väčšine prípadov drahšie, než ich spaľovacie alternatívy.

V prípade lacnej Dacie Spring, ktorú sme porovnali s podobne vybaveným modelom Sandero, by sa majiteľovi vrátil rozdiel v obstarávacej cene už do troch rokov pri domácom nabíjaní.
Následne by majiteľ elektromobilu už iba šetril tým, že by jazdil podstatne lacnejšie, ako keby mal tankovať benzín do svojho spaľovacieho auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny

Tesla dostala silného konkurenta s TOP cenou. Mazda spojila luxus s dojazdom a vznikla dokonalosť (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Domovy 230 miliónov ľudí pod vodou. Antarktída vstúpila do nezvratnej fázy

Megahurikán Melissa má namierené do Európy: Meteorológovia v pohotovosti, tieto krajiny sú v ohrození

Európska komisia stráca trpezlivosť: Slovensko, Poľsko a Maďarsko môžu čeliť žalobe

Odborníci bijú na poplach: Do Európy sa vrátila nebezpečná choroba, špecifická komunita ľudí je ohrozená najviac

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Domovy 230 miliónov ľudí pod vodou. Antarktída vstúpila do nezvratnej fázy

Megahurikán Melissa má namierené do Európy: Meteorológovia v pohotovosti, tieto krajiny sú v ohrození

Európska komisia stráca trpezlivosť: Slovensko, Poľsko a Maďarsko môžu čeliť žalobe

Odborníci bijú na poplach: Do Európy sa vrátila nebezpečná choroba, špecifická komunita ľudí je ohrozená najviac

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				

 
		