Spoločnosť Longbow plánuje oživiť ľahké britské športové autá, tentoraz však s elektrickým pohonom. Dvoma novými modelmi, ktoré majú prísť na trh už v roku 2026, sú elektrické športiaky Longbow Speedster a Longbow Roadster. Aj keď dnešné elektromobily sú známe skôr robustnosťou a vyššou hmotnosťou, tento nový projekt sa snaží priniesť do sveta elektromobility úplne iný prístup, informuje o téme Motor1.

Pokoria hranicu 1 000 kilogramov

Kľúčovým slovom vo filozofii britskej spoločnosti je „featherweight“, teda ľahký ako pierko. Podľa oficiálneho vyhlásenia by hmotnosť oboch áut nemala presiahnuť hranicu 1 000 kilogramov, čo je v porovnaní s väčšinou dnešných elektrických vozidiel skutočne ambiciózne číslo. Napríklad Longbow Speedster, ktorý sa bude predávať ako otvorený model bez strechy, má cieliť na hmotnosť 895 kilogramov. Roadster, ktorý paradoxne nie je skutočným roadsterom, pretože má pevne uchytenú strechu, bude o niekoľko stoviek kilogramov ťažší.

Oba modely budú postavené na ľahkom hliníkovom podvozku vyvinutom priamo vo firme. Elektromotory a batérie, ktoré budú rovnako kompaktné, zabezpečia zrýchlenie z nuly na 100 pod štyri sekundy. Dojazd podľa WLTP metodiky by mal dosiahnuť približne 442 km, čo predstavuje solídnu hodnotu na auto zamerané primárne na zábavu z jazdy.

Longbow elektromobily
Longbow

Ceny však nebudú pre každého – Speedster má začínať na cene 100 000 eur a Roadster na 77 000 eur. Výroba bude výlučne ručná, pričom každého modelu sa plánuje vyrobiť len 150 kusov.

Zatiaľ sú však informácie o technických parametroch pomerne skromné. Vývoj ešte prebieha a detaily o samotnom pohonnom systéme neboli zatiaľ zverejnené. Aj napriek tomu však spoluzakladatelia Longbowu veria, že na trhu existuje priestor pre ľahké, elektrické športové autá, ktoré si zachovávajú ducha klasických britských vozidiel.

Skúsenosti z Tesly či BYD

Za celým projektom stoja traja zakladatelia s bohatými skúsenosťami z automobilového aj technologického sveta. CEO Daniel Davey má za sebou roky v Tesle, kde pôsobil už v jej začiatkoch a neskôr sa vrátil na spustenie Modelu 3. Mark Tapscott prináša skúsenosti nielen z Tesly, ale aj z firiem ako Lucid či BYD, a okrem toho má za sebou technickú prácu na ikonickom Lotuse Elise. Jenny Keisu dopĺňa tím ako skúsená podnikateľka – predtým viedla spoločnosť X Shore, ktorá vyrába elektrické člny.

„Uprostred revolúcie elektromobility sme stratili niečo dôležité. Mnohé moderné športové autá vážia 1 500 kilogramov a batériové elektromobily môžu dosiahnuť takmer dvojnásobok. Existuje potreba pre vodičsky orientované, ľahké elektrické športové auto – také, ktoré je dostupné a príťažlivé pre tých, čo milujú jazdu a miesta, kam ich zavedie. A práve preto vznikol Longbow,“ vyjadril sa Davey.

Či sa Longbowu podarí uspieť tam, kde mnohé iné startupy zlyhali, ukáže až čas. No ich vízia o návrate ľahkých športových áut s moderným elektrickým srdcom rozhodne znie zaujímavo.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP