Mobilná divízia Sony to v posledných rokoch nemá vôbec ľahké. Posledný neúspech prichádza po tom, čo Sony predalo v treťom štvrťroku 2019 len 600 000 smartfónov. Pre porovnanie, takýto počet predá Huawei v priemere za jediný deň. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Sony v posledných rokoch nemá v rámci svojej mobilnej divízie na ružiach ustlané. Hoci z jej dielne vyšli slušné smartfóny, z nejakého dôvodu sa ich nedarí predávať a len veľmi ťažko dokážu osloviť zákazníka. Dôkazom sú aj finančné výsledky hospodárenia mobilnej divízie a jej predajov za posledný štvrťrok, ktoré ukázali znepokojujúce čísla.

Prežije Sony rok 2020?

Podľa portálu Phonearena, mobilná divízia dokázala za tretí štvrťrok 2019 predať len 600 000 smartfónov. Pôvodné odhady pritom spoločnosť stanovila na 5 miliónov kusov. Neskôr síce svoje odhady po neúspešnom predchádzajúcom štvrťroku znížila na 4 milióny, no reálny výsledok bol oproti pôvodnému odhadu naplnený len z 12 %.

Ako však informuje portál Android Authority, taký Huawei už na konci októbra hlásil 200 miliónov predaných smartfónov. Ak si to porovnáme s číslami Sony, zistíme, že Huawei predá priemerne 600 000 smartfónov za deň. Takýto rýchly pokles predajov tak zanecháva otázku, či jeho mobilná divízia prežije nasledujúci rok v konkurencii, akou je práve spomínaný Huawei, Samsung, Xiaomi či iní giganti.

Neúspech nie je len otázkou posledného štvrťroka

Sony v oblasti predaja smartfónov nemá problémy len v poslednom štvrťroku. Kritická situácia sa prejavuje už dlhodobo a spoločnosť sa už skôr snažila neúspech skryť za zlučovanie divízií v snahe znížiť finančné straty. Zatvorené boli aj niektoré továrne, pričom sa hovorilo aj o veľkej vlne prepúšťania. Ak Sony neurobí v najbližšom období niečo prevratné, už ani stratégie ako zlučovanie divízií a znižovanie počtov zamestnancov nepomôžu.