Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nie je žiadnym tajomstvom, že automobilky testujú a skúmajú autá iných výrobcov a v niektorých veciach sa dokonca aj veľmi radi inšpirujú. Rovnako to robili výrobcovia áut napríklad s elektromobilmi značky Tesla, ktoré boli pred pár rokmi absolútnou špičkou čo sa týka pohonu a dojazdu. Dnes sa ale karta obracia a aj Tesla sa ujala preskúmať elektromobil s dojazdom cez 800 km na jedno nabitie, model Lucid Air, informuje Electrek.

Skutočne sa nestáva často, že by Tesla testovala a skúmala autá iných výrobcov a tento scenár býva zväčša opčný. Lucid Air je ale rozhodne špičkový elektromobil, ktorý má navyše dojazd viac ako 800 km na jedno nabitie, čo sa zatiaľ Tesle pri sériovom elektromobile nepodarilo dosiahnuť.

Lucid (úprava redakcie)

Musk sa ale nedávno vyjadril, že vyrobiť takéto auto, dokonca aj s dojazdom cez 1000 km, by nebol problém už dávno pred tým, ako to urobil Lucid, no pre Teslu je takýto dojazd pri elektromobile zbytočný a auto by tak zo sebou vo väčšine prípadov nosilo „mŕtvu váhu“ v podobe ťažkej batérie.

Má Lucid niečo, čo Tesla nie?

Elektromobil Lucid Air na testovacej dráhe Tesla vo Fermonte natočili zvedavci pomocou dronu, žiaľ, nie je jasné, čo presne kalifornská automobilka na konkurenčnom elektromobile skúma.

Pravdepodobne sa však zameriava na extrémnu efektivitu modelu Lucid Air, ktorá rozhodne pomáha k dosiahnutiu tak skvelého dojazdu na jedno nabitie. Ako sa ukázalo už pri niekoľkých testoch, efektivita je pri elektrických autách kľúčová a Tesla sa chce zrejme zamerať na jej zlepšenie pri budúcich elektromobiloch.

Dôkazom je aj diaľnica

Dôkazom toho, ako veľmi vplýva odpor vzduchu na výslednú spotrebu a dojazd elektromobilu, svedčí aj video z nemeckej Autobahn. Len nedávno sme priniesli článok, že Tesla Model 3 Performance, ktorá ide po diaľnici na plný plyn, neprejde v reálnych podmienkach ani 100 km na jedno nabitie.

Dôvodom je, že pri takto vysokej rýchlosti je odpor vzduchu extrémny a pri elektromobile vplýva na jeho dojazd a spotrebu podstatne viac než pri aute so spaľovacím motorom. Ak by sa automobilke podarilo znížiť vplyv odporu vzduchu na spotrebu aj pri vyšších rýchlostiach, elektrické autá by potom pokojne prešli diaľničným tempom aj cez 500 km na jedno nabitie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú