Je to definitívne. Obľúbený výrobca motocyklov mnohých Slovákov bude vyrábať len elektrické modely, kritický rok zmeny je známy
Stále mnoho ľudí iba veľmi ťažko akceptuje fakt, že automobilový segment sa pomaly, ale isto mení na čisto elektrický. Pri motorkároch je to však ešte horšie, drvivá väčšina si nevie ani len predstaviť, že by niekedy jazdila na elektrickej motorke aj stovky kilometrov denne. Nuž, mali by si na to pomaly začať zvykať, Kawasaki totiž ohlásilo dátum, odkedy bude vyrábať už iba elektrické motorky, píše Electrek.
Nie je elektrifikácia ako elektrifikácia, respektíve nie v každom odvetví sú problémy a riešenia s nástupom elektrického pohonu rovnaké. Ako pri autách, aj pri motocykloch je zrejme najväčším otáznikom dojazd.
Automobily ale majú podstatne viac priestoru na umiestnenie väčšej batérie, ktorá tým pádom hravo zabezpečí dojazd stoviek kilometrov. Motocykel priestoru na rozdávanie v žiadnom prípade nemá a batéria má tým pádom obmedzené rozmery.
Kvôli tomu sa dojazd elektrických motoriek nemôže v žiadnom prípade vyrovnať dojazdu elektrických áut, čo bude pre mnohých, najmä diaľkových motorkárov problém. Zdá sa ale, že sa elektrifikácii motocyklového segmentu nevyhneme, Kawasaki už oznámilo, že od roku 2035 bude vyrábať iba motorky na baterky.
Miesto nabíjania výmena batérií
Otázku nižšieho dojazdu môže veľmi jednoducho a efektívne vyriešiť technológia výmeny batérií. Zatiaľ čo výrobcovia automobilov na túto možnosť až tak nevsádzajú, samozrejme až na pár výnimiek ako napríklad NIO, výrobcovia motocyklov to vidia ako jediné možné riešenie. Na túto kartu má vsadiť aj Kawasaki.
Prvý koncept elektrickej Kawasaki sme mali možnosť vidieť ešte v roku 2019 na svetoznámej výstave EICMA. Motorka vychádzala z modelu Kawasaki Ninja 400 a jej parametre neboli príliš oslnivé.
Koncept disponoval dvoma elektromotormi, permanentný mal výkon 10 kW a pri potrebe vyššieho výkonu sa pripojil pomocný, 20 kW motor. Maximálny výkon 30 kW ale rozhodne nebude „trhať asfalt“.
Pravdou zostáva, že až doposiaľ sme nevideli žiaden produkčný elektrický motocykel tohto japonského výrobcu. Do roku 2025 ich ale podľa Kawasaki uvidíme až 10, uvádza Jalopnik. Tie by mali navyše disponovať spomínanou technológiou výmeny batérií, no jej praktické využitie je bude otázne, pretože popri tom bude nutné vybudovať aj stanice na výmenu, respektíve úschovu nabitých a vybitých batérií.
Koniec koncov, Kawasaki po roku 2035 úplne neskoncuje s výrobou spaľovacích motoriek. Výhradne elektrické modely chce od daného roku prinášať iba na tie najrozvinutejšie trhy ako Európa, USA, Kanada, Austrália a Japonsko.
Pre ostatné menej rozvinuté krajiny bude aj naďalej vyrábať modely so spaľovacími motormi, takže dostať sa k novej mašine na benzín bude stále možné, aj keď to bude zrejme o čosi náročnejšie. Uvidíme, ako budú na túto zásadnú informáciu reagovať fanúšikovia dvoch kolies a predovšetkým fanúšikovia Kawasaki.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
- Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP