Je to definitívne. Obľúbený výrobca motocyklov mnohých Slovákov bude vyrábať len elektrické modely, kritický rok zmeny je známy
Stále mnoho ľudí iba veľmi ťažko akceptuje fakt, že automobilový segment sa pomaly, ale isto mení na čisto elektrický. Pri motorkároch je to však ešte horšie, drvivá väčšina si nevie ani len predstaviť, že by niekedy jazdila na elektrickej motorke aj stovky kilometrov denne. Nuž, mali by si na to pomaly začať zvykať, Kawasaki totiž ohlásilo dátum, odkedy bude vyrábať už iba elektrické motorky, píše Electrek.
Nie je elektrifikácia ako elektrifikácia, respektíve nie v každom odvetví sú problémy a riešenia s nástupom elektrického pohonu rovnaké. Ako pri autách, aj pri motocykloch je zrejme najväčším otáznikom dojazd.

Automobily ale majú podstatne viac priestoru na umiestnenie väčšej batérie, ktorá tým pádom hravo zabezpečí dojazd stoviek kilometrov. Motocykel priestoru na rozdávanie v žiadnom prípade nemá a batéria má tým pádom obmedzené rozmery.
Kvôli tomu sa dojazd elektrických motoriek nemôže v žiadnom prípade vyrovnať dojazdu elektrických áut, čo bude pre mnohých, najmä diaľkových motorkárov problém. Zdá sa ale, že sa elektrifikácii motocyklového segmentu nevyhneme, Kawasaki už oznámilo, že od roku 2035 bude vyrábať iba motorky na baterky.
Miesto nabíjania výmena batérií
Otázku nižšieho dojazdu môže veľmi jednoducho a efektívne vyriešiť technológia výmeny batérií. Zatiaľ čo výrobcovia automobilov na túto možnosť až tak nevsádzajú, samozrejme až na pár výnimiek ako napríklad NIO, výrobcovia motocyklov to vidia ako jediné možné riešenie. Na túto kartu má vsadiť aj Kawasaki.
Prvý koncept elektrickej Kawasaki sme mali možnosť vidieť ešte v roku 2019 na svetoznámej výstave EICMA. Motorka vychádzala z modelu Kawasaki Ninja 400 a jej parametre neboli príliš oslnivé.
Koncept disponoval dvoma elektromotormi, permanentný mal výkon 10 kW a pri potrebe vyššieho výkonu sa pripojil pomocný, 20 kW motor. Maximálny výkon 30 kW ale rozhodne nebude „trhať asfalt“.

Pravdou zostáva, že až doposiaľ sme nevideli žiaden produkčný elektrický motocykel tohto japonského výrobcu. Do roku 2025 ich ale podľa Kawasaki uvidíme až 10, uvádza Jalopnik. Tie by mali navyše disponovať spomínanou technológiou výmeny batérií, no jej praktické využitie je bude otázne, pretože popri tom bude nutné vybudovať aj stanice na výmenu, respektíve úschovu nabitých a vybitých batérií.
Koniec koncov, Kawasaki po roku 2035 úplne neskoncuje s výrobou spaľovacích motoriek. Výhradne elektrické modely chce od daného roku prinášať iba na tie najrozvinutejšie trhy ako Európa, USA, Kanada, Austrália a Japonsko.
Pre ostatné menej rozvinuté krajiny bude aj naďalej vyrábať modely so spaľovacími motormi, takže dostať sa k novej mašine na benzín bude stále možné, aj keď to bude zrejme o čosi náročnejšie. Uvidíme, ako budú na túto zásadnú informáciu reagovať fanúšikovia dvoch kolies a predovšetkým fanúšikovia Kawasaki.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
