Japonské automobilky si uvedomujú, že ak chcú udržať krok s konkurenciou, musia prehodnotiť svoju stratégiu. Nissan nedávno oznámil, že plánuje zrýchlené zavedenie nových modelov EV v Číne a posilnenie ponuky hybridných vozidiel v USA. Toyota má v pláne rozšíriť produkciu v Číne a prispôsobiť sa lokálnym trendom, aby mohla čeliť silnej domácej konkurencii. Napriek týmto snahám budú musieť japonské značky investovať výrazne viac do vývoja elektromobilov, ak majú šancu na úspech.

Sprevádza ich neistota

Stratégia zameraná na hybridy sa japonským automobilkám zatiaľ vyplatila najmä v USA, kde sa modely ako Toyota Prius tešia stálej obľube. No trh sa rýchlo mení, a to najmä v Číne, kde hybridy už neprinášajú taký úspech. Pre automobilky ako Toyota, Honda a Nissan to znamená riziko, že ich súčasné portfólio nebude schopné konkurovať novým, lacným, ale technologicky pokročilým elektromobilom z dielne čínskych výrobcov.

Zatiaľ čo USA a Európa môžu japonským automobilkám ponúknuť určitú stabilitu, rozvíjajúce sa trhy, ako je Čína, juhovýchodná Ázia či Latinská Amerika, budú rozhodujúce pre budúcnosť elektromobilového priemyslu.

Ak japonské značky nezmenia svoju stratégiu a nebudú schopné konkurovať cenovo dostupnými a inovatívnymi elektromobilmi, riskujú stratu svojho historického postavenia. Rýchla expanzia čínskych EV značiek predstavuje hrozbu, ktorú nemôžu ignorovať, a bude nevyhnutné, aby podnikli radikálne kroky na udržanie svojej konkurencieschopnosti.

Absolútny vrchol automobilového priemyslu. Toto je nový Rolls Royce Cullinan Series 2 Black Badge

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú