Na tohtoročnom „N Day 2024“ predstavil Hyundai N, športová divízia spoločnosti Hyundai Motor Company, nový experimentálny koncept RN24. Tento model je ďalším krokom v tzv. „Rolling Lab“ projektoch, ktoré majú za cieľ testovať a zdokonaľovať technológie, určené pre budúce vysokovýkonné elektromobily značky. Informuje automobilka v tlačovej správe.

RN24 symbolizuje pokračovanie v trojici pilierov, ktoré sú pre divíziu N charakteristické – športový pocit zo zatáčania (Corner Rascal), okruhové schopnosti (Racetrack Capability) a športové auto pre každý deň (Everyday Sportscar).

Ako to na podujatí odprezentovala automobilka, táto trojica v sebe odráža cieľ značky vytvoriť vozidlá, ktoré ponúkajú nielen výkon, ale aj vysokú úroveň kontroly a obratnosti. RN24 je podľa predstaviteľov Hyundai N ukážkou ich záväzku voči technologickému pokroku v elektrifikovanom motoristickom svete.

Systém odvodený od IONIQ 5 N

Koncept RN24 využíva dvojmotorový systém IONIQ 5 N, ktorý disponuje výkonom až 650 koní v režime „boost.“ Tento systém je prepracovaný tak, aby ho bolo možné osadiť do kompaktného a extrémne tuhého podvozku inšpirovaného majstrovstvami sveta WRC. Prítomnosť technológií, ako je kontrola výkonu pre každé koleso, umožňuje vodičovi nastaviť reakcie vozidla s presnosťou, ktorá je nevyhnutná pre športovú jazdu na ceste aj na okruhu.

Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí

Pod kapotou RN24 sa nachádza batéria s kapacitou 84 kWh. S rázvorom kratším o 340 mm než štandardný model IONIQ 5 N sa vozidlo radí do segmentu B, v ktorom nájdeme aj súťažné auto i20 N Rally1, pôsobiace na WRC.

Inšpirované modelmi WRC

Podvozok RN24 je prispôsobený pre športovú jazdu. Jeho odpruženie vychádza z modelov WRC (World Rally Championship) a jeho vysokú pevnosť podporujú špeciálne rely tlmiče. Elektronika zasa umožňuje prispôsobenie reakcií vozidla na jednotlivé prvky – vodič si môže meniť citlivosť akcelerácie, regeneračnú brzdu, a dokonca aj rozloženie výkonu pomocou tlačidiel na volante. To pripomína ovládacie prvky v pretekárskych vozidlách Hyundai WRC, no tu sú dostupné aj pre bežné použitie.

Jednou z ďalších zaujímavých technológií je ovládanie krútiaceho momentu. Podobný systém používa Hyundai aj v pohone všetkých kolies modelu i20 N Rally 1, kde sa rozloženie krútiaceho momentu optimalizuje pre maximálnu trakciu. RN24 však využíva elektronickú reguláciu, čo zjednodušuje systém a umožňuje jeho potenciálne využitie aj v sériovej produkcii.

VŠETKY ŠPECIFIKÁCIE NÁJDEŠ NA ĎALŠEJ STRANE  ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP