650 koní a brutálny zvuk. Hyundai sa zbláznil a predstavil elektromobil, aký nemá obdobu
Na tohtoročnom „N Day 2024“ predstavil Hyundai N, športová divízia spoločnosti Hyundai Motor Company, nový experimentálny koncept RN24. Tento model je ďalším krokom v tzv. „Rolling Lab“ projektoch, ktoré majú za cieľ testovať a zdokonaľovať technológie, určené pre budúce vysokovýkonné elektromobily značky. Informuje automobilka v tlačovej správe.
RN24 symbolizuje pokračovanie v trojici pilierov, ktoré sú pre divíziu N charakteristické – športový pocit zo zatáčania (Corner Rascal), okruhové schopnosti (Racetrack Capability) a športové auto pre každý deň (Everyday Sportscar).
Ako to na podujatí odprezentovala automobilka, táto trojica v sebe odráža cieľ značky vytvoriť vozidlá, ktoré ponúkajú nielen výkon, ale aj vysokú úroveň kontroly a obratnosti. RN24 je podľa predstaviteľov Hyundai N ukážkou ich záväzku voči technologickému pokroku v elektrifikovanom motoristickom svete.
Systém odvodený od IONIQ 5 N
Koncept RN24 využíva dvojmotorový systém IONIQ 5 N, ktorý disponuje výkonom až 650 koní v režime „boost.“ Tento systém je prepracovaný tak, aby ho bolo možné osadiť do kompaktného a extrémne tuhého podvozku inšpirovaného majstrovstvami sveta WRC. Prítomnosť technológií, ako je kontrola výkonu pre každé koleso, umožňuje vodičovi nastaviť reakcie vozidla s presnosťou, ktorá je nevyhnutná pre športovú jazdu na ceste aj na okruhu.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Pod kapotou RN24 sa nachádza batéria s kapacitou 84 kWh. S rázvorom kratším o 340 mm než štandardný model IONIQ 5 N sa vozidlo radí do segmentu B, v ktorom nájdeme aj súťažné auto i20 N Rally1, pôsobiace na WRC.
Inšpirované modelmi WRC
Podvozok RN24 je prispôsobený pre športovú jazdu. Jeho odpruženie vychádza z modelov WRC (World Rally Championship) a jeho vysokú pevnosť podporujú špeciálne rely tlmiče. Elektronika zasa umožňuje prispôsobenie reakcií vozidla na jednotlivé prvky – vodič si môže meniť citlivosť akcelerácie, regeneračnú brzdu, a dokonca aj rozloženie výkonu pomocou tlačidiel na volante. To pripomína ovládacie prvky v pretekárskych vozidlách Hyundai WRC, no tu sú dostupné aj pre bežné použitie.
Jednou z ďalších zaujímavých technológií je ovládanie krútiaceho momentu. Podobný systém používa Hyundai aj v pohone všetkých kolies modelu i20 N Rally 1, kde sa rozloženie krútiaceho momentu optimalizuje pre maximálnu trakciu. RN24 však využíva elektronickú reguláciu, čo zjednodušuje systém a umožňuje jeho potenciálne využitie aj v sériovej produkcii.
VŠETKY ŠPECIFIKÁCIE NÁJDEŠ NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Získali miliónovú injekciu. Prelomová technológia Toyoty úplne zmení trh elektromobilov
Obľúbený Hyundai posunul hranice elektromobility. Prekonal extrémnu nadmorskú výšku
Čína stráca v EÚ pôdu pod nohami. Clá na elektromobily začínajú účinkovať, výrobcovia majú problém
Experti prehovorili: Toto sú najlepšie zimné pneumatiky na trhu (REBRÍČEK)
Prejde až 1 000 km a dokáže aj lietať. Čínsky elektromobil čaká veľká premiéra, poznáme jeho cenu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Spravili z nich otrokov. Najväčší konkurent Tesly čelí nechutnému škandálu, aký nemá obdoby
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Google nechce povedať pravdu. Kontroverzií okolo tréningu Gemini pribúda
Toyota zaznamenala prudký pokles produkcie. Vyrobili o takmer desatinu menej vozidiel
Vedci odhaľujú nový druh embryí. Majú 500 miliónov rokov a zmenia pohľad na evolúciu života
Japonské aerolínie sa stali terčom kybernetického útoku, lety môžu meškať
Tlak konkurencie a pokles dopytu. Volkswagen znižuje výrobu o stovky tisíc áut ročne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené