Lepšie spracovaný Hyundai som nevidel. Nové Santa Fe je ako tank, ktorý môžeš šoférovať aj na ceste
Niektoré autá sú také veľké, že by si v nich mohol zorganizovať rodinnú oslavu. Do tejto skupiny „cestných obrov“ sa radí aj nový Hyundai Santa Fe – sedemmiestna vlajková loď automobilky, ktorá okrem unikátneho, no pre niekoho kontroverzného dizajnu, prináša aj tie najmodernejšie technológie. Škoda však, že to, čo je najmodernejšie v rámci automobilky, je už v porovnaní s konkurenciou iných značiek citeľne zastaralé. Narážam teraz na niekoľko detailov, na ktoré, žiaľ, Santa Fe plug-in hybrid dopláca.
Odhliadnuc od nich je to však skvelé a robustné auto s prekvapivou kombinovanou spotrebou. Pozri sa teda, čo všetko prináša nová kórejská vlajková loď na náš trh a koľko si za tento „tank“ pýta.
V recenzii sa dozvieš:
- Aký mám dojem z interiéru nového Santa Fe
- Ako jazdí a aké sú spotreby
- Čo sú najväčšie nedostatky auta
- Koľko stojí nová plug-in hybridná vlajková loď
Futuristický obor alebo hranatá krabica?
Ak okolo teba nové Santa Fe prejde, určite ti ihneď padne do oka. Otázkou však zostáva, či v dobrom alebo zlom. Predná maska s masívnou mriežkou a svetlami v tvare písmena „H“ pôsobí futuristicky a zároveň trochu ako z videohry. Zadná časť je zas tak hranatá a predĺžená, že skôr pripomína pohrebné auto. Niektorým, vrátane mňa, sa ale celkovo tento dizajn páči, iní ho prirovnávajú k chladničke na kolesách. Jedno je však isté – toto auto si na parkovisku nepomýliš.
Interiér je ale úplne iný príbeh. Tu Hyundai ukazuje svoje schopnosti v plnej paráde. Dva obrovské 12,3-palcové displeje dominujú palubnej doske a všetko pôsobí luxusne a moderne. Materiály sú kvalitné, tlačidlá majú príjemnú odozvu a počas testovania nebolo počuť ani jedno jediné vŕzganie. Ak by si nevedel, do akého auta sadáš, tak na jeho palube by si si určite myslel, že sedíš v nejakej prémiovke.
Priestor, to je kapitola sama o sebe. Tretí rad sedadiel síce nie je úplne pre dospelých, ale deti sa tam zmestia bez problémov. Batožinový priestor ponúka 621 litrov v základnom usporiadaní a až 2 025 litrov po sklopení sedadiel – to už je dosť miesta aj na menší sťahovací projekt.
Tuhší, ale stále komfortný podvozok
Santa Fe Plug-in Hybrid nie je športovec, ale to ani nemusí byť. Podvozok je mierne tuhší, čo pocítiš najmä na typických deravých slovenských cestách. Na druhej strane však auto pôsobí stabilne a sebavedomo aj pri vyšších rýchlostiach. Systémový výkon 252 koní (186 kW) z kombinácie benzínového motora a elektromotora je dostatočný na bežné jazdenie, no ak plánuješ auto plne naložiť auto do kopcov, priprav sa, že sa už trocha zadýcha.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,3 sekundy – nič svetoborné, ale pre rodinné SUV úplne postačujúce. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Prepínanie medzi elektrickým a hybridným režimom funguje hladko a batéria si vždy necháva rezervu okolo 15 %, aby si nezostal úplne bez elektrickej podpory.
Prekvapivá kombinovaná spotreba
Ako je to so spotrebou? V meste s vybitou batériou som nameral 8,4 l/100 km – nie ideálne, ale vzhľadom na veľkosť auta pochopiteľné. Na diaľnici pri rýchlosti 140 km/h stúpla spotreba až na 11 l/100 km – opäť nič šokujúce pre také veľké a hranaté auto. Najväčším prekvapením bola okresková spotreba len 6,5 l/100 km – tu Santa Fe naplno ukázalo svoju efektivitu.
Nový Hyundai Santa Fe je robustný ako tank
Elektrický dojazd podľa WLTP dosahuje iba 54 km. V reálnych podmienkach to znamená približne 40-45 km čisto na elektrinu – ideálne na krátke mestské trasy alebo dochádzanie do práce.
A teraz prichádza najväčšie sklamanie – nabíjanie. Palubná nabíjačka s výkonom len 3,3 kW je jednoducho zastaraná. Úplné nabitie trvá približne štyri hodiny, čo je v porovnaní s konkurenciou veľmi pomalé. Na rýchlonabíjanie tak môžeš rovno zabudnúť – Hyundai ho jednoducho neponúka.
Ak plánuješ auto nabíjať cez noc doma alebo počas pracovného dňa v garáži, zrejme ti absencia výkonnejšieho nabíjania nebude vadiť. Na nejaké nabíjanie počas nákupu to však rozhodne nie je. Za hodinku dobiješ len 25 percent batérie, čo ti vystačí tak na 10 km dojazdu.
Skvelé funkcie s pár frustráciami
Hyundai Santa Fe ponúka množstvo moderných technológií a asistenčných systémov. Adaptívny tempomat funguje spoľahlivo, systém udržiavania v jazdnom pruhu jemne koriguje riadenie a infotainment ponúka všetky potrebné funkcie vrátane podpory Apple CarPlay a Android Auto.
Aj Hyundai sa konečne pridal k automobilkám, ktoré majú šikovnú skratku na vypnutie otravného akustického upozornenia na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. Už teda nie je nutné robiť niekoľko kliknutí v infotsinmente auta. Asistenta sledovania maximálnej rýchlosti (ISLA) je možné vypnúť podržaním tlačidla “mute“ na volante po dobu 2–3 sekúnd. Týmto sa systém prepne do režimu, v ktorom na prístrojovom paneli informuje vodiča o maximálnej povolenej rýchlosti, avšak deaktivuje zvukovú výstrahu.
Hodnotenie
Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid je asi najlepšie spracovaný Hyundai, v akom som sedel, no má svoje muchy. Ak hľadáš športové SUV alebo je pre teba priorita čo najlepší elektrický dojazd a rýchle nabíjanie, radšej sa poobzeraj inde. Ale ak potrebuješ priestranné rodinné auto s modernými technológiami a ekologickou alternatívou pre mestské jazdy, pričom máš možnosť auto nabíjať cez noc doma či v práci, Santa Fe môže byť skvelou voľbou.
Je to auto plné kontrastov – zvonku tank a z vnútra luxusná loď. Úsporné na okreskách, ale nenásytné na diaľnici. Technologicky pokročilé, no miestami nepraktické až otravné. Ak dokážeš prehliadnuť jeho nedostatky, určite bude skvelým spoločníkom pre teba a celú tvoju rodinu. Plug-in hybrid začína na sume od 60 000 €, čo nie je najmenej, no pri pohľade na kvalitu spracovania ihneď pochopíš, že táto cena je adekvátna.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Marvel si to pokazil a chce začať znova. Fantastická štvorka je sľubný začiatok (RECENZIA)
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Recenzia TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Posledná otázka zlomí nervy 90 % Slovákov. Ak nezvládneš túto gramatickú výzvu, vráť sa do školskej lavice
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
Ľudstvo „prepísalo“ kalendár: Zem bude mať 2 nové ročné obdobia. Tradičné zanikajú, varujú vedci
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Veľký zásah polície v STVR: Našli omamné látky aj hotovosť v desiatkach tisíc eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP