Elektrická novinka Hyundai Ioniq 5 konečne prešla bezpečnostným testom Euro NCAP, v ktorom získala maximálne možné hodnotenie, teda 5 hviezdičiek. V jednej kategórii ale Ioniq 5 ničí aj všetku priamu konkurenciu z Európy, informuje automobilka v tlačovej správe pre médiá.

Hyundai Ioniq 5 je pre kórejského výrobcu revolučným vozidlom. Éra elektromobility prináša nové výzvy. Elektrické autá vyzerajú inak a platí to aj v prípade Ioniqu 5. Nový dizajn ale častokrát prináša komplikácie s nižšou bezpečnosťou, či už pasažierov vo vnútri vozidla, alebo chodcov, s ktorými môže dôjsť k stretu.

Michal Varga/FonTech

Ioniq sa v týchto kategóriách drží na úrovni tých najlepších a v jednej z nich dokonca prekonáva všetku priamu konkurenciu z VW koncernu. Ide o bezpečnostných asistentov, kde získal Ioniq 5 až 88 %.

Európsky asistenti sa nechytajú

Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejská novinka mierne zaostáva.

EuroNCAP

Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.

Bezpečnostní asistenti na vysokej úrovni

Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.

Michal Varga/FonTech

Celkovo si v kategórii elektrických SUV vedie lepšie iba NIO ES8 (92 %) a Tesla Model X (94 %). Priamy konkurent, Tesla Model Y, ešte európskym testom Euro NCAP neprešiel, preto jeho výsledok zatiaľ nepoznáme, no čo sa týka bezpečnostných systémov, určite si bude viesť podobne ako Model 3 či Model X.

Pokročilý asistent HDA 2

Ioniq 5 je prvým modelom spoločnosti Hyundai, ktorý ponúka asistent pre jazdu na diaľnici 2 (HDA 2). HDA 2 robí jazdu po diaľnici pohodlnejšou a bezpečnejšou vďaka kombinácii inteligentného tempomatu založeného na dátach z navigácie (NSCC) a asistenta sledovania jazdného pruhu (LFA) a využívaním schopností autonómneho riadenia úrovne 2. Táto funkcia používa prednú kameru, radarové senzory a navigačné údaje na ovládanie rýchlosti, smeru a vzdialenosti od iných vozidiel, ako aj na pomoc vodičovi pri zmene jazdného pruhu.

Michal Varga/FonTech

S pokročilým asistentom jazdy sme už mali tú česť na prvých jazdách, no počas jedného dňa sme sa mu nevedeli povenovať toľko, koľko by si zaslúžil. Ioniq 5 ale disponuje množstvom drobných funkcií, ktoré výrazne zlepšujú bezpečnosť a jazdný komfort.

Spomenúť môžeme napríklad upozornenie vodiča, že sa vozidlo v kolóne pred ním pohlo. Ďalej pri zmene jazdného pruhu sa na ľavý, respektíve pravý virtuálny budík premietne obraz z kamery na spätnom zrkadle a ty tak lepšie vidíš, či sa môžeš bezpečne preradiť do iného pruhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú