Hyundai aj Kia skončili vývoj naftových motorov. Všetky zdroje idú do elektrifikácie
Neustály tlak na znižovanie emisií sa dotýka snáď všetkých automobiliek. Podľa portálu Korea JoongAng Daily, Hyundai Motor Group záverom roka 2020 ukončil vývoj akýchkoľvek nových dieselových motorov.
V závislosti od viacerých zdrojov blízkych automobilke, najväčší juhokórejský výrobca už nebude vydávať nové naftové motory. Ich vývoj sa podľa dostupných informácií v druhej polovici minulého roka skončil, pričom automobilka využije aktuálne modely motorov a v rámci možností ich rokmi ešte mierne vynoví, avšak úplne nové už vyvíjať nebude.
Je cieľom kompletná elektrifikácia portfólia?
Nie je tajomstvom, že Hyundai Motor Group sa už nejakú dobu sústredí na zväčšovanie svojho podielu v segmente elektromobilov. Aj keď automobily značiek Hyundai a Kia, ktorá tiež patrí do koncernu, pomaly začnú upúšťať od naftových agregátov, benzín bude stále jednou z priorít.
Benzínové agregáty sú totiž esenciálnou súčasťou hybridov, mild-hybridpv a plug-in hybridpv. Môžeme očakávať, že zdroje doteraz vynaložené na vývoj naftových alternatív sa presunú smerom k elektrifikácií, a teda konkrétne aj k benzínovým, ktoré sú rovnako ako dieselové neustále zužované stále prísnejšími normami.

V motoristickom svete však nejde o úplnú novinku, keďže koncern Hyundai len opakuje po vzore ďalších svetových automobiliek. Konkurencia rovnako pomalým tempom upúšťa od naftových agregátov a sústredí vývoj na alternatívy znižujúce emisie, keďže už v roku 2025 nastupuje opäť prísnejšia emisná norma Euro 7.
Takýmto príkladom je Volkswagen, ktorý aj napriek rôznym aféram s dieselovými motormi v posledných mesiacoch zabral práve v oblasti ekologických vozidiel. Ako sme prednedávnom informovali, nemecká automobilka minulý rok zvýšila predaje plnohodnotne elektrických vozidiel o 214 %.
Práve Volkswagen, jedna z najznámejších a najúspešnejších svetových automobiliek, ešte v roku 2018 sľúbila, že vývoj všetkých spaľovacích motorov ukonči po roku 2026. Podobný zámer, bez priblíženia míľnikov, prisľúbilo aj Volvo v roku 2017, ktoré podobne ako Hyundai plánuje upustiť od naftových motorov.
Ciele Hyundai Motor nie sú nesplniteľné. Automobilka plánuje do roku 2040 zabrať až 10 % podiel na všekých dodaných elektrických vozidlách.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

