Aj japonská automobilka Honda sa nedávno vydala ekologickejším smerom, a od roku 2021 plánuje dokonca vyradiť z produkcie modely s dieselovými motormi. Najväčší potenciál však majú podľa CEO spoločnosti práve hybridy, pričom ich nový model CR-V Hybrid je naozaj unikátom na trhu. Honda doňho totiž zaimplementovala svoj vlastný systém i-MMD, ktorým sa výrazne odlišuje od ostatných hybridov.
Unikát na trhu hybridov
Honda CR-V Hybrid je podľa výrobcu prvé hybridné SUV dostupné širokej verejnosti na predaj v Európe. Jeho základom je dvojlitrový benzínový motor s Atkinsonovým cyklom a dva špeciálne elektromotory. Hlavným je hnací elektromotor s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 315 Nm a druhý funguje ako generátor.
Automobil využíva namiesto bežnej prevodovky jediný pevný prevodový pomer, ktorý poskytuje konzistentný prenos výkonu. Celú sústavu riadi inteligentný systém i-MMD umožňujúci využiť až tri jazdné režimy – elektrický, hybridný a režim motora.
Špeciálne vyvinutý systém i-MMD
V elektrickom režime čerpá hnací elektromotor energiu výlučne z akumulátorov, čo zabezpečí napríklad okamžitú reakciu pri rozbiehaní v križovatke. V prípade hybridného režimu poháňa spaľovací motor priamo generátor, ktorý dodáva energiu samotnému elektromotoru, pričom prebytočná energia sa využíva na dobíjanie akumulátora. Poskytujú tak optimálny výkon a úspornosť, napríklad pri zrýchľovaní v strednej rýchlosti.

Posledným je klasický režim motora, ktorý sa využíva najmä pri vyšších rýchlostiach, kedy kolesá poháňa priamo benzínový motor, a v prípade potreby je k dispozícii zrýchlenie s využitím maximálneho výkonu hnacieho elektromotora. Systému i-MMD si vždy určí najefektívnejší spôsob využitia paliva a elektriny, a prechody medzi režimami si tak vodič často ani nevšimne.
Vyniká aj v iných oblastiach
Výhody modelu Honda CR-V Hybrid však nekončia len pri výkone, ale model exceluje aj pri výbave či bezpečnosti.
V známych testoch Euro NCAP získal skóre 5 hviezdičiek, čo je výsledkom najmä inovatívnemu dizajnu, ale aj súborom asistenčných systémov Honda Sensing. Čo sa záruky na pohonný systém týka, výrobca garantuje 5 rokov alebo 100 000 kilometrov, podľa toho, čo nastane skôr.

Dôležitým aspektom je samozrejme aj cena, pričom Honda naň aktuálne ponúka aj akciový bonus až do výšky 1 300 €.
Dostupný je v štyroch výbavách – Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive, pričom tú najnižšia s pohonom predných kolies kúpiš za 29 890 €. Akcia pritom platí do 31. marca alebo do vypredania zásob, a vzťahuje sa na modelový rok 2020.
Elektromobilita

Tesla sa poučila na chybách. Má unikátne riešenie, ako zabrániť nekvalitne vyrobeným autám

RECENZIA Mercedes vyrobil najlepšie malé SUV na svete. Plug-in hybrid z neho spravil kráľa, šokuje najmä jednou vlastnosťou

Hyundai aj Kia skončili vývoj naftových motorov. Všetky zdroje idú do elektrifikácie

PRIPOMIENKA Najlacnejšie jazdenie autom: Vyhrá benzín, diesel, plug-in hybrid alebo CNG? Zistili sme
