15. február je oficiálny dátum, kedy webový prehliadač Google Chrome začne oficiálne podporovať filtrovanie otravných reklám. Neteš sa však predčasne! Filtrované nebudú všetky reklamy, ale iba tie, ktoré porušujú pravidlá.

V posledných mesiacoch sa spustila vojna medzi poskytovateľmi webových prehliadačov. Či už ide o Google Chrome, Mozillu, alebo iný známy webový prehliadač, každá „fíčurka“ dokáže v tejto vojne zavážiť. Google Chrome tak začne od 15. februára oficiálne filtrovať otravné reklamy. Avšak na rozdiel od existujúcich programov blokujúcich reklamy, ktoré sú väčšinou dostupné vo forme rozšírení, Chrome nebude blokovať všetky reklamy.

Blokované budú len prehnane rušivé reklamy

Namiesto toho odstráni iba tie reklamy, ktoré budú porušovať takzvané „Better Ads Standards“. Ide o súbor štandardov, ktorý určuje prijateľné a neprijateľné webové reklamy vytvorené koalíciou organizácií a spoločností, vrátane Facebooku, Googlu a Microsoftu. Google si myslí, že nie všetky reklamy používateľov otravujú, no iba tie, ktoré sú prehnane rušivé.

Blokovanie bude podporované na desktopovej aj mobilnej verzii

Chrome teda bude odteraz blokovať reklamy, ktoré nie sú v súlade s normami. Medzi tieto reklamy spadajú takzvané „pop-up“ reklamy a príliš veľké reklamy, ktoré sa zobrazujú na celej pracovnej ploche.

Zhodnotí stránky na základe reklám

Chrome bude taktiež hodnotiť stránky podľa typov reklám, ktoré zobrazujú. Ak daná stránka bude porušovať vyššie uvedené štandardy príliš často, môže sa dostať do takzvaného stavu „zlyhania“. Ak stránky nezmenia svoje reklamy do 30 dní od oznámenia porušenia štandardov, Chrome začne blokovať tieto reklamy.

Blokovanie už prináša svoje výsledky

Zakaždým, keď Chrome zablokuje reklamu, zobrazí sa správa. Používateľovi sa následne ponúkne možnosť povoliť zablokované reklamy na konkrétnom webe. Google tak tvrdí, že táto iniciatíva už prináša svoje výsledky, keďže 42 % stránok porušujúcich štandardy už začalo odstraňovať nepríjemné reklamy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú