Generálny riaditeľ Hondy v Kanade šokoval: Elektromobily sú len stratou peňazí, slúžia ako politická agenda
Elektromobilita je aj v čase krízy spojenej s koronavírusom témou, na ktorú sa nezabúda, ale naopak sa o nej čoraz viac hovorí. Najnovšie sa k nej vyjadril aj Jean Marc Leclerc, CEO Hondy v Kanade, ktorý tvrdí, že samotné elektromobily problém s emisiami nevyriešia, informuje Windsor Star.
Pobočka automobilky Honda v Kanade a jej novovymenovaný generálny riaditeľ sa nedávno vyjadril o elektromobiloch ako o politickej agende. Zároveň tvrdí, že samotným elektrickým vozidlám sa nepodarí splniť ciele týkajúce sa skleníkových plynov.
Svojimi výrokmi tak rozšíril rad kritikov elektrických vozidiel, medzi ktorých patrí aj šéf koncernu PSA, Carlos Tavares, podľa ktorého si elektrické vozidlá kupujú iba „zelení závisláci“.

Leclerc vyzdvihol všetky typické argumenty proti elektromobilom, a teda že sú príliš drahé, nie sú praktické a sú vlastne len stratou peňazí. Zároveň poznamenal, že dopyt po elektromobiloch nie je dostatočný, aby sa Kanade podarilo splniť záväzky týkajúce sa produkcie skleníkových plynov voči Parížskej dohode.
Prečítaj si tiež
Štúdia vyvracia mýty o škodlivosti elektromobilov. Vo väčšine sveta sú ekologickejšie ako spaľováky
Jean Marc Leclerc tvrdí, že náklady na ich výrobu sú obrovské v porovnaní s tým, koľko sú ľudia za ne ochotní zaplatiť. Vyjadril tak nesúhlas s generálnymi riaditeľmi General Motors a Ford, ktorí sú presvedčení, že elektromobily sú ziskové už teraz, prinajhoršom budú už čoskoro.
„Elektrifikácia je budúcnosť, ale rozdiel medzi politickou túžbou prejsť na vozidlá s nulovými emisiami čo najrýchlejšie a dopytom po nich, je obrovský“, tvrdí Leclerc.
Federálna vláda USA sa v súčasnosti zameriava, aby do roku 2030 vozidlá s nulovými emisiami tvorili 5 až 10 % predajov nových vozidiel, pričom do roku 2040 by už všetky predávané vozidlá mali mať nulové emisie.
Leclerc síce venuje pozornosť potrebe zníženia emisií skleníkových plynov, avšak nechce, aby politici diktovali, akú technológiu majú výrobcovia automobilov používať na dosiahnutie tohto cieľa.
Ako píše Electrek, jedinou inou možnosťou je vodík. Honda napriek tomu pozastavila vývoj vodíkových palivových článkov a Katsushi Inoue, prezident Hondy v Európe, uviedol, že momentálne sa zameriavajú iba na hybridné a elektrické vozidlá.
Zástancom elektromobility nie je ani globálny CEO Hondy Takahiro Hachigo, ktorý je voči elektromobilite skeptický a budúcnosť vidí nie v elektrifikácii áut, ale v zdokonaľovaní efektivity spaľovacích motorov a ich spotreby. Viac si môžeš prečítať v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém

Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

Štáty EÚ nevedia, čo ďalej. O zákaze spaľovákov sa môže definitívne rozhodnúť o 2 dni

Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Európa má zaplatiť stovky miliárd na pomoc Ukrajine. Slovensko by podľa uniknutého dokumentu nieslo takúto záťaž
PREMIUMKončí sa éra lacných živností: Rok 2026 prináša drahšie odvody, prísnejšie paušály a viac povinností

Pavel pripúšťa zostrelenie ruského lietadla. „Mal by byť pripravený na úder v Prahe,“ odkazuje Moskva
Robo v Nitre otvoril podnik, ktorý v Bratislave závidia. Začiatok bola tragédia, teraz máme recept na úspech

90 % Slovákov pohorí na kvíze z matematiky. Prvú otázku musíš vedieť, aj keby sme ťa zobudili o polnoci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
Spaľováky padajú a EV sú drahé. Nový šéf BMW odhalil šokujúci plán, ktorý prekvapí aj skeptikov
Koniec veľkých vyhrážok: Západná mocnosť nečakane cúvla a zľakla sa Číny, svet ostal v šoku
41 % Slovákov už naletelo. Odborníci varujú pred najrizikovejším obdobím roka
Vrátia peniaze ľuďom, ktoré im zoberú. Energopomoc lacnejšie energie nepriniesie, tvrdí politik
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Európa má zaplatiť stovky miliárd na pomoc Ukrajine. Slovensko by podľa uniknutého dokumentu nieslo takúto záťaž
PREMIUMKončí sa éra lacných živností: Rok 2026 prináša drahšie odvody, prísnejšie paušály a viac povinností

Pavel pripúšťa zostrelenie ruského lietadla. „Mal by byť pripravený na úder v Prahe,“ odkazuje Moskva
Robo v Nitre otvoril podnik, ktorý v Bratislave závidia. Začiatok bola tragédia, teraz máme recept na úspech

