Do Európy prichádza ďalší prelom elektromobilov. Fisker nechce, aby si nabíjal hodinu, plný dojazd získaš za 5 minút
Automobilka Fisker len pred pár dňami dodala v Európe prvý elektromobil Ocean. Ako uvádza spoločnosť v tlačovej správe, americká automobilka chce spôsobiť revolúciu v elektromobilite, a preto sa spojila s firmou Ample. Spoločne vyvíjajú technológiu na výmenu batérií, pričom stanice by mali byť dostupné nielen v USA, ale aj v Európe.
Fisker chce priniesť elektromobilitu aj do sektorov, kde sa jej aj v roku 2023 stránia. Sú to napríklad rôzne firmy, ktorým robí problém zdĺhavé nabíjanie elektrických áut a kvôli tomu by prišli o peniaze.
Výmena modulov miesto celej batérie
Vďaka výmene batérií sa skráti „nabíjací“ čas takmer z jednej hodiny len na niekoľko desiatok minút. Technológia bude spočiatku určená predovšetkým pre firmy, ktoré sa obávajú dlhších nabíjacích časov.
Technológia na výmenu batérií má niekoľko ďalších výhod. Okrem rýchlejšieho doplnenia energie v porovnaní s klasickým nabíjaním majú takéto batérie aj dlhšiu životnosť, nakoľko sa vo výmenných staniciach dobíjajú pomalým AC prúdom.
Elektromobil s vymeniteľnou batériou tiež znižuje vstupné náklady, nakoľko majiteľ si kupuje auto bez batérie a tú si následne prenajíma. Tento systém mu ďalej dáva slobodu v možnosti meniť veľkosť batérie podľa potreby.
Technológia Ample je ale iná ako v prípade Čínskeho NIO. Ample mení miesto celej batérie samotné moduly, čím dokáže variovať celkovú kapacitu batérie. Potrebuješ väčší akumulátor? Pridáš si viac modulov. Stačí menšia batéria na motanie sa okolo mesta? Zvolíš si menej modulov, ktorých prenájom bude lacnejší.
Prvý elektromobil Fisker s vymeniteľnou batériou by mal vstúpiť na cesty už v roku 2024. Spočiatku automobilka ponúkne technológiu firmám, no po jej širšom adaptovaní sa bez pochýb dostane aj k bežným motoristom.
Čínske NIO žne s výmennými stanicami úspech
Čínsky startup NIO plánuje vybudovať v Číne ďalších 1000 staníc na výmenu batérií. Celkový počet sa tak do konca roka zvýši na 2300. Spoločnosť NIO postaví 400 staníc na výmenu batérií pozdĺž diaľnic a 600 v mestských oblastiach, uviedol to William Li
Tento krok predstavuje rozšírenie pôvodného plánu, ktorý spoločnosť predstavila vlani v decembri o 400 staníc v tomto roku.
Viac ako 300 výmen za deň
Nová generácia stanice, ktorá sa nachádza aj Európe, dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii služby. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú.
Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním. Celý proces výmeny si môžeš pozrieť na nižšie priloženom videu.
NIO 's first battery swap station in Norway ?? is currently being tested. Li Bin revealed that the proportion of Norwegian BaaS users is 92%.https://t.co/oMeIvIYwyL (16 sec) $NIO pic.twitter.com/aqh4FH74x5
— Chris (@Klp168) November 13, 2021
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
Odhalili dochádzku slovenských europoslancov. Najhorší má účasť len 46,4 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP