Má dojazd vyše 400 km a urobíš z neho „powerbanku“. Jeden z najlacnejších elektromobilov konečne dostal slovenské ceny
Renault konečne odhalil ceny očakávanej retro novinky R5, ktorá prichádza aj na slovenský trh. Tento štýlový mestský elektromobil s nostalgickým dizajnom ponúka dva výkonnostné varianty a tri úrovne výbavy. Hoci ide o cenovo dostupnejší elektromobil, ešte lacnejšie riešenie prinesie pripravovaný model Twingo. Napriek tomu R5 zostáva konkurencieschopná a vo svojom segmente patrí medzi lacnejšie alternatívy.
Moderný dizajn a technológie
Renault 5 E-Tech je náhradou modelu Zoe, pričom stavia na ostrejšie línie a kompaktné rozmery. S dĺžkou necelé štyri metre sa pohodlne radí do B-segmentu, kde čelí konkurencii ako Peugeot e-208, Opel Corsa-e či Fiat 500e. Je postavený na novej platforme AmpR Small a ponúka nielen zaujímavý dizajn, ale aj prekvapivý vnútorný priestor – rázvor 2,54 metra a kufor s objemom 326 litrov. Celková hmotnosť vozidla pritom zostáva pod 1 500 kilogramami.
Pod kapotou nájdeme synchrónny elektromotor s vinutím na rotore, ktorý Renault ponúka v dvoch verziách na slovenskom trhu – s výkonom 90 kW (122 koní) alebo 110 kW (150 koní). Batérie s chémiou NMC (nikel-mangán-kobalt) zabezpečujú najlepšiu energetickú hustotu na trhu.

Parametre, ktoré uspokoja aj náročnejších vodičov
Verzia Urban Range s výkonom 122 koní a batériou s kapacitou 40 kWh je ideálna pre mestské prostredie. Dojazd podľa WLTP dosahuje 312 kilometrov, pričom nabitie z 15 na 80 % trvá pri výkone 80 kW len 30 minút. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je limitovaná na 150 km/h.
Na druhej strane, Comfort Range s výkonom 150 koní ponúka väčšiu batériu (52 kWh) a dojazd až 410 kilometrov. Nabíjanie je pri výkone 100 kW rovnako rýchle – 30 minút na 80 %. Zrýchlenie na stovku je o sekundu rýchlejšie, čo z nej robí svižnú alternatívu aj mimo mesta.
Obe verzie podporujú obojsmerné nabíjanie (BiDi), ktoré umožňuje napájať domáce spotrebiče, domácnosť alebo dokonca energiu vrátiť do siete.

Tri stupne výbavy
Renault pripravil tri stupne výbavy: Evolution, Techno a Iconic Cinq. Základná verzia Evolution, dostupná len s Urban Range, začína na cene 27 500 eur. Zahŕňa bohatú výbavu ako tepelné čerpadlo, 10-palcový infotainment openR link, vyhrievanie batérie, automatickú klimatizáciu či zadné parkovacie senzory.
Vyššia výbava Techno (od 29 500 eur) pridáva adaptívny tempomat, navigáciu s online službami Google, hlasového asistenta, voliteľné jazdné režimy a 18-palcové hliníkové disky.

Vrcholom je výbava Iconic Cinq, ktorá začína na 31 500 eur. Tá ponúka exkluzívne dizajnové prvky ako čiernu strechu s červeným pruhom, vyhrievané sedadlá a volant, parkovacie senzory aj asistenta či elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča.
Aj základnú výbavu možno vylepšiť za príplatok. Napríklad vyhrievané sedadlá a volant stoja 350 eur, pričom sledovanie mŕtveho uhla či aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu sú tiež k dispozícii za extra poplatok. Pre náročnejších zákazníkov je dostupný prémiový audiosystém Harman Kardon, adaptér pre V2L alebo metalické farby a polepy karosérie.
Cenovo atraktívna a technicky prepracovaná
Renault 5 E-Tech prináša štýlový retro dizajn, moderné technológie a konkurencieschopnú cenu. Je ideálnou voľbou pre mestských vodičov, ktorí hľadajú ekologické a cenovo dostupné riešenie. S dvoma batériovými variantmi a množstvom personalizácie si môže každý vybrať model, ktorý najlepšie vyhovuje jeho potrebám. Slovenský trh tak získava ďalšieho hráča v segmente malých elektromobilov s veľkým potenciálom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku, stav je kritický
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Starodávna metóda skracuje nádchu o niekoľko dní. Lacnú techniku potvrdzujú aj výskumy, môže pomôcť skôr ako lieky

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku, stav je kritický
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Starodávna metóda skracuje nádchu o niekoľko dní. Lacnú techniku potvrdzujú aj výskumy, môže pomôcť skôr ako lieky

