Problém je ale ten, že v Európe dlhú dobu jednoducho nebolo z čoho vyberať a len v posledných rokoch vidíme príchod lacnejších elektromobilov, ktoré sa vyrovnávajú tým čínskym či americkým.

Pocítia to aj Slováci

Európske automobilky sa medzitým snažia prejsť na výrobu elektromobilov a pripravujú sa aj na plánovaný zákaz výroby spaľovacích áut. Tento prechod je ale zatiaľ problematický. Po problémoch nemeckého koncernu Volkswagen sa ozýva aj automobilka Stellantis, pod ktorú patria značky ako Fiat, Peugeot či Citroen a na Slovensku má veľký závod pri Trnave.

Máme čo dobiehať

Aj keď je americká Tesla kritizovaná za nízku kvalitu spracovania a rôzne chyby, faktom ostáva, že svoj Model S priniesla na trh pred viac ako 10 rokmi, vďaka čomu mala vrátane jeho vývoja dobrú dekádu a pol na to, aby investovala do vývoja a intenzívne vylepšovala potrebné technológie dominantné v elektrických autách.

Rovnaký je prípad čínskych značiek ako napríklad BYD, ktorá je populárna aj v Európe a nedávno uviedla na domáci trh BYD Seal. Tento elektromobil má dojazd až 600 km a to za cenu, ktorá je hlboko pod najlacnejším elektrickým Volkswagenom, BMW či dokonca Teslou.

BYD

Pre európsky trh medzitým BYD chystá zatiaľ svoj najlacnejší elektromobil s označením Dolphin Mini, ktorý sa na trh dostane koncom roka 2025 alebo začiatkom 2026.

Napriek názvu však nepôjde o najlacnejší elektromobil – jeho cena bude vyššia ako 20 000 eur, čím si Dacia Spring so svojou cenou okolo 15 000 eur udrží titul najlacnejšieho EV na trhu. Dojazd nižšej verzie má ale dosiahnuť až 300 km, čo ďaleko prevyšuje 220 km, ktoré zvládne podľa normy WLTP Dacia Spring.

Volvo EX30 je elektromobil, ktorý zašiel s minimalizmom až na úroveň Tesiel

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú