Elon Musk potvrdil: Tesla Cybertruck dostane ďalšiu extrémne praktickú vlastnosť
Šialený pick-up Cybertruck od automobilky Tesla príde na trh s väčším množstvom výbavy a schopností, než sa pôvodne očakávalo. Musk totiž potvrdil, že toto oceľové monštrum vybavia podobnou technológiou, akú má aj nový elektrický Hummer, informuje portál Electrek.
Tesla reaguje na kroky konkurencie, nechce zaostať
Svoj elektrický pick-up vybavila štvorkolesovým zatáčaním aj automobilka GMC. Teraz, o niekoľko mesiacov neskôr, reaguje Tesla vlastnou verziou tejto technológie a Musk tvrdí, že ňou vybavia svoj nový Cybertruck.
Friday afternoons are usually Tesla design studio time. Cybertruck will be almost exactly what was shown. We’re adding rear wheel steering, so it can do tight turns & maneuver with high agility.
Lot of other great things coming.
— Elon Musk (@elonmusk) July 3, 2021
Piatkové popoludnie je pre Muska zväčša časom stráveným v dizajnérskom štúdiu Tesly a na Twitteri sa preto podelil o nové informácie. Okrem natáčania všetkých kolies pre zvládanie úzkych zákrut či dosiahnutie vysokej agilnosti tiež potvrdil, že sa Cybertruck nebude takmer vôbec líšiť od toho, čo predstavili.
V porovnaní s 1 000-koňovým Hummerom má ale Cybertruck jednu veľkú výhodu, aspoň u nás, na jeho riadenie ti postačí vodičský preukaz skupiny B. Hummer EV však váži až 4,1 tony a za jeho volant si u nás hocikto nesadne.
Produkcia začne čoskoro, Tesla si razí cestu aj v EÚ
Cybertruck začne Muskova automobilka vyrábať, aspoň podľa plánov, už koncom tohto roka v továrni Giga Texas s rozlohou 10 km2, ktorú začala budovať v roku 2020. Okrem pick-upu z nerezovej ocele má produkovať aj kamión Semi či Model 3 a Model Y.
Výroba týchto modelov ale neostane len v USA či v Číne, Tesla totiž buduje svoju prvú európsku továreň v Berlíne. Giga Berlin má začať s produkciou taktiež koncom tohto roka a jej cieľom je výroba batérií, elektromotorov a Modelu Y.
Práve v prípade Modelu Y chce spoločnosť využiť špeciálne obrovské lisy, vďaka ktorým sa má skladať celá karoséria z jediného kusu. Takáto technológia má potenciál drasticky zvýšiť pevnosť celej štruktúry a znížiť jej hmotnosť.
Výška investície do berlínskej fabriky dosahuje až 5,8 miliardy €, počas výstavby sa ale stretla s mnohými problémami. Kým spoločnosť sa sťažovala na nemeckú byrokraciu brániacu napĺňaniu vlastných klimatických cieľov, proti výstavbe bojovalo a doteraz bojuje niekoľko environmentálnych skupín a proti povoleniu na stavbu podali námietku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP