ID.5 prichádza na Slovensko a poznáme ceny. „Ostré“ elektrické SUV kupé od Volkswagenu zamieša karty na trhu
Volkswagen na Slovensku spustil predobjednávky elektrickej novinky ID.5. Pri tejto príležitosti spoznávame aj ceny jednotlivých verzií nového SUV kupé postavenom na platforme MEB.
Aktualizácia 3.12.2021:
VW ID.5 prišiel na Slovenský trh v dvoch motorizáciách a to ako klasická ID.5 s pohonom zadnej nápravy, alebo ostrejšia ID.5 GTX s pohonom všetkých štyroch kolies.
Loading…
ID.5 Pro s výkonom 174 koní začína na sume 46 890 €, výkonnejší ID.5 Pro Performance s 204 koňmi štartuje na 48 390 €. Najvýkonnejšia verzia ID.5 GTX s výkonom 300 koní sa dá zakúpiť už od 56 290 €.
Pôvodný článok:
Automobilka Volkswagen dnes oficiálne predstavila svoju elektrickú novinku, prvé SUV kupé na batériu s označením VW ID.5. Ako sme predpokladali, ide iba o vzhľadovo športovejší VW ID.4, avšak s drobnými technickými vylepšeniami.
Nemecká automobilka predstavila popri klasickej ID.5 aj ostrejšiu verziu s prívlastkom GTX.
Tá, podobne ako ID.4 GTX disponuje pohonom všetkých štyroch kolies, výkonom 299 koní a mierne agresívnejším dizajnom.
NEPREHLIADNI
Zobral som 300-koňový elektromobil a ťahal s ním karavan. Dojazd zrazil šialene, no výsledok jazdy prekvapil
Klasická ID.5 s pohonom zadnej nápravy má dve výkonnostné konfigurácie, 174 koní alebo 204 koní. Všetky motorizácie budú na úvod k dispozícii iba s najväčšou 77 kWh batériou. Tá zabezpečí dojazd na úrovni 520 km, respektíve 480 km pri verzii GTX.
Tretia generácia softvéru prináša vylepšenia
Zásadnejších noviniek a prekvapení sme sa, žiaľ, nedočkali, no ID.5 debutuje s novou generáciou softvéru už v základe. Tretia generácia systému vylepšuje fungovanie asistentov a hlasové ovládanie prináša systém učenia sa.
NEPREHLIADNI
Spaľováky od VW „umierajú“. ID.4 je dizajnom ako z inej planéty, no trpí technickými nedostatkami
To najzaujímavejšie, čo tretia generácia systému prináša, je zvýšenie maximálneho nabíjacieho výkonu až na 135 kW. Model ID.4 sa v najvyššej konfigurácii zvládne nabíjať výkonom iba 125 kW.
Volkswagen však začal využívať takzvané OTA aktualizácie, novú generáciu systému preto dostanú aj staršie modely a tým pádom by sa mal nabíjací výkon navýšiť aj pri modeli ID.4.
Vidieť ho môžeš už o pár dní
Nový Volkswagen ID.5 zažije slovenskú premiéru už 12. novembra, kde inde než v showroome Mooncity e-mobility v bratislavskom Auparku. Ceny a dostupnosť nám automobilka zatiaľ neprezradila, no veríme, že sa tak stane práve počas slovenskej premiéry prvého elektrického SUV kupé od VW.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP