Prečo stojí rovnaký elektromobil v Číne 16 000 € a na Slovensku skoro 40 000 €? Volkswagen odhalil krutú realitu EÚ
Už dávnejšie FonTech informoval, že automobilka VW nie je spokojná s predajmi elektromobilov v Číne a na najväčšom trhu za konkurenciou výrazne zaostáva. Z toho dôvodu začala predávať model ID.3 za tak nízku cenu, že na ňom stráca peniaze. Portál AutoBild najnovšie informuje, čo stojí za tak nízkou cenou čínskeho ID.3 a či je vôbec možné tak výhodný elektromobil doviezť na náš trh.
Bežná cenníková cena VW ID.3 v Číne začína na sume zhruba 20 550 €, zatiaľ čo na Slovensku sa aktuálne najdostupnejšia verzia s menšou 58 kWh batériou predáva za 37 990 €. Už to je takmer polovičný rozdiel v cene oproti nášmu trhu, no aktuálne majú Číňania možnosť využiť aj špeciálnu akciu, kedy VW ponúka 7 000 vozidiel za 15 900 €. Akcia je však okrem počtu kusov obmedzená aj dátumovo a prebieha od 7. do 31. júla.
Počas akcie je VW ID.3 v Číne lacnejší o viac ako 20 000 € a mnohým „špekulantom“ preto napadlo, že s takouto cenovkou by sa ID.3 oplatil aj doviezť. AutoBild oslovil hovorkyňu nemeckej automobilky, aby objasnila, či je takýto dovoz vôbec možný.
Odpoveď znie nie. Čínsku ID.3 by si na európskom trhu neprihlásil a dôvodov je hneď niekoľko. Tamojšie elektromobily sú totiž homologizované na čínsky trh. V Európe by tak nefungovali napríklad systémy núdzového volania a po dovoze by si mal tiež určite problém s konektivitou. Prečo je ale ID.3 aj bez špeciálnej akcie v Číne takmer o polovicu lacnejší?
VW uviedol, že ID.3 môže predávať v Číne za tak nízku cenu z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ide o podstatne nižšie výrobné náklady ako v Európe. V Číne je lacnejšia energia, taktiež nižšie náklady na prepravu materiálov a v neposlednom rade sa v ázijskej veľmoci nachádza aj podstatne lacnejšia pracovná sila ako u nás.
Európa je v mnohých smeroch technologicky závislá od zámorských veľmocí, predovšetkým od spomínanej lacnej pracovnej sily v Ázii. Vyrobené diely a komponenty sa následne musia dovážať do Európy, čo zvyšuje ich cenu na našom trhu.
Cenu ovplyvňuje ešte jeden zásadný faktor
Ďalším zásadným dôvodom je fakt, že VW prakticky všetky autá vyrobené v Číne na tamojšom trhu aj predáva. Vysoká miera lokalizácie znižuje náklady na prepravu, čo sa vo finále premietne na cene auta.
Automobilka však priznala, že vo veľkej miere na cenu vplýva aj konkurenčný boj. Cenová vojna medzi Teslou, VW a domácimi automobilkami núti nemeckého výrobcu predávať autá aj za cenu, že na nich prakticky nič nezarobí, či dokonca na nich prerobí.
Európski, a teda aj Slovenskí zákazníci sa tak budú musieť uspokojiť s cenami takmer dvakrát vyššími ako v Číne. Možno sa však jedného dňa podobnej cenovej vojny dočkáme aj u nás.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
„Len sa uč a budeš sa mať dobre“ už neplatí: Generácia Z mení pohľad na peniaze a nebojí sa riskovať, hovorí odborník (ROZHOVOR)
Transakčná daň „nie je pre všetkých“: Ministerstvo financií zverejnilo zoznam účtov, na ktoré sa nevzťahuje
Klasika slovenskej kuchyne je „zdravým pokladom“. Chráni črevá a podporuje trávenie
Vedci premenili „hrozbu pod mikroskopom“ na šancu: Rakovinu žalúdka budú vedieť identifikovať oveľa skôr
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Ceny stúpli, no obsah zabodoval. Netflix prekonal očakávania analytikov
Sci-fi technológiu zo Star Treku premenili na realitu. Vyvinuli hologramy, ktoré cítiš v rukách
Zabudni na rebríček TOP 10. Netflix ti prečíta myšlienky a ukáže, čo máš rád
Ministerstvo školstva pripravuje veľkú zmenu. Slovenskí študenti absolvujú elektronickú skúšku dospelosti
Rusko posiela Nemecku jasný odkaz. Rakety Taurus môžu všetko zmeniť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
„Len sa uč a budeš sa mať dobre“ už neplatí: Generácia Z mení pohľad na peniaze a nebojí sa riskovať, hovorí odborník (ROZHOVOR)
Transakčná daň „nie je pre všetkých“: Ministerstvo financií zverejnilo zoznam účtov, na ktoré sa nevzťahuje
Klasika slovenskej kuchyne je „zdravým pokladom“. Chráni črevá a podporuje trávenie
Vedci premenili „hrozbu pod mikroskopom“ na šancu: Rakovinu žalúdka budú vedieť identifikovať oveľa skôr
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené