Elektromobil je záchranou financií. Sú známe čísla, koľko ušetríš na servisných úkonoch voči spaľovákom
Batériové elektromobily sú konštrukčne omnoho jednoduchšie, než autá so spaľovacím motorom. Ako informuje portál InsideEVs, tento fakt sa pozitívne prejavil aj na nutných servisných úkonoch, ktoré sú v prípade elektromobilu až o 40 % nižšie.
Zrejme to poznáš, kúpiš si nové auto a skôr než sa nazdáš, musíš navštíviť servis na výmenu oleja, filtrov a ďalších drobností, ktoré sa ale postupom času nabalia a za rok tak v servise necháš rádovo stovky eur.
Množstvo týchto servisných úkonov je práve v spojitosti so spaľovacím motorom, ktoré prirodzene pri elektromobile, respektíve pri elektromotore odpadajú, a tak majú elektrické autá náklady na servis podstatne nižšie. Povedal by si ale, že to bude takmer o polovicu?
NEPREHLIADNI
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
Rozdiel behom niekoľkých rokov je citeľný
Podľa dát amerického úradu na webe energy.gov sú servisné náklady pri spaľováku v prepočte 0,085 € na jednu míľu (1,6 km). V prípade hybridných vozidiel je táto suma o niečo nižšia, presnejšie 0,079 € na míľu.
Servisné náklady v prípade plug-in hybridov predstavujú 0,075 € na míľu. Rozdiely medzi týmito typmi áut nie sú až tak priepastné, čo je zapríčinené tým, že aj hybrid a plug-in hybrid stále používa spaľovací motor, kde jednoducho určité úkony treba aj tak vykonať.
Potom sú to ale čisto batériové elektromobily, ktorých servisné náklady predstavujú 0,051 € na jednu míľu, čo je v porovnaní s bežným spaľovákom až o 40 % menej. Na čom elektromobil tak výrazne pri servise ušetrí, si môžeš pozrieť v priloženej infografike.
Ako môžeš vidieť, pri elektromobile v podstate odpadajú všetky servisné úkony spojené so spaľovacím motorom a klasickou prevodovkou, ktorá pri drvivej väčšine elektromobilov chýba.
Navyše, interval niektorých úkonov, ktoré treba vykonať pri spaľováku, aj pri elektromobile, sa môže líšiť. Vypichnúť môžeme napríklad výmenu brzdových kotúčov a platničiek.
Vzhľadom na to, že elektromobily v značnej miere pri brzdení využívajú rekuperáciu, sa mechanické brzdy neopotrebujú tak rýchlo.
Šetríš aj na „pohonných hmotách“
O elektromobiloch sa všeobecne hovorí, že náklady na 100 km jazdy sú oproti spaľovacím autám neporovnateľne nižšie v prospech batériových vozidiel. Mnoho ľudí si však stále nedokáže túto úsporu predstaviť alebo prepočítať.
Švajčiarsky portál TSC urobil veľmi zaujímavé porovnanie, kde vypočítal, akú benzínovú spotrebu by museli mať jednotlivé elektromobily, aby sa ich prípadný spaľovací ekvivalent vyrovnal v nákladoch na jazdu tomu elektrickému.
Elektromobily navyše zoradil od najúspornejších až po tie najmenej úsporné, z čoho sa dá veľmi pekne vyčítať, že najefektívnejšie s batériou narábajú kórejské elektromobily Hyundai a KIA, ku ktorým sa tiež pridáva Tesla, kdežto najhoršie na tom sú nemecké prémiovky ako Audi, Porsche či Mercedes.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
Populárna potravina z tvojej kuchyne zlepšuje kvalitu spánku a zdravie srdca: Stačí 1 kus denne
Mladá miliardárka Lucy Guo: Budíček o 5:30, dvojitý tréning a minimum prestávok zo mňa spravili úspešnú ženu
Pozemok za 4 300 eur: Štát predáva nepotrebný majetok za cenu ojazdeného auta
Na Slovensko sa rúti posledná vlna horúčav. September prinesie výraznú zmenu (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
Japonci prišli s prelomovým objavom: Budúcnosť ľudí s Downovým syndrómom sa dá zvrátiť
Ministerstvo investícií spúšťa novú výzvu pre digitalizáciu. Uchádzači si môžu siahnuť až na 2,2 milióna eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP