Elektrický Renault Megane dorazil na Slovensko. S minulou generáciou ale nemá spoločnú cenu ani segment
Elektrická novinka z Francúzka konečne spoznáva slovenské ceny. Nový elektrický Renault Megane E-Tech môže zákazníkov zaujať veľmi lákavou cenovkou, základný model štartuje už na sume 34 000 €, informuje automobilka v tlačovej správe.
Nový elektrický Megane nemá so svojim spaľovacím predchodcom takmer nič spoločné, dokonca ani segment. Novinka je skôr mestským crossoverom, než hatchbackom a Slováci si ho budú môcť predobjednať už vo februári 2022.

K dispozícii je len jedna výkonnostná verzia, dve kapacity batérie a až tri úrovne výbavy – Equilibre, Techno a Iconic. Všetky tri verzie majú elektromotor s výkonom 160 kW (220 koní) a z 0 na 100 km/h zrýchlia za 7,4 sekundy.
Verzia Equilibre prichádza so 40 kWh batériou a dojazdom 300 km, tento model začína na sume 34 000 €. Výbava Equilibre je dostupná aj so 60 kWh batériou, ktorá zabezpečuje dojazd 450 km a začína na 38 800 €.
Vyššie výbavy Techno a Iconic štartujú na 41 800 €, respektíve 44 800 €. Obe sú dostupné iba s väčšou 60 kWh batériou. Elektrická novinka z Francúzska dostáva aj funkciu FOTA, teda možnosť aktualizovať firmvér na diaľku.

Bezdrôtová konektivita pre Renault Megane E-Tech Electric je zdarma až na 5 rokov. Automobilka tiež poskytuje záruku na batériu na 5 rokov, alebo 160 000 km.
Slovákov môže zaujať
Čo sa týka nabíjania, elektrický Megane disponuje 130 kW DC nabíjaním a pre domáce nabíjanie poslúži 11 kW palubná AC nabíjačka.
Po dizajnovej stránke vychádza elektrický Megane z konceptu eVision, ktorý bol predstavený minulý rok. Vidieť tak môžeme veľmi štíhle predné aj zadné svetlá disponujúce Full LED technológiou.
Kľučky predných dverí sú zapustené v karosérii, tie zadné sú zasa umiestnené v C-stĺpiku. Silueta auta je v porovnaní so súčasným Meganom podstatne vyššia, elektrická novinka tak už nebude klasický hatchback, ale skôr bude spadať do rodiny crossoverov.
V interiéri vidieť dvojicu displejov, ktoré sa nachádzajú v jednom celistvom paneli. Časť displeja infotainmentu je oproti virtuálnemu kokpitu o niečo väčšia a vertikálne orientovaná, čo je ale pri autách značky Renault už štandardom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

Slovensku hrozí pozastavenie fondov, varuje Pellegrini. V Európskej komisii svieti „obrovský červený výkričník“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Historický verdikt rozhodol o osude Elona Muska. Jeho majetok vystrelil nad 700 miliárd

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

